Renault 4 1.1 furgon - niewiele różni się od osobowego

Taka sama jest część przednia, tablica rozdzielcza, fotele. Całość jest dobrze przemyślana i funkcjonalna. Podłoga przedziału ładunkowego jest równa i niemal nie ograniczona zakolami. Drzwi tylne "wspomagane" są górną klapką, znakomicie ułatwiającą przewożenie długich przedmiotów, np. drabiny czy desek. Pod względem możliwości transportowych pozytywnie ocenić należy również wersję osobową. Po demontażu lub złożeniu kanapy tylnej uzyskuje się tam obszerny, łatwo dostępny (950 l) bagażnik. Konstrukcja obydwu karoserii jest półramowa.

Elementem nośnym jest tu płyta podłogowa z ramą szczątkową, do której przykręcona jest górna część karoserii. Układ napędowy w Renault 4 Furgon jest dokładnie taki sam jak w wersji osobowej. Jednostka napędowa ustawiona jest wzdłużnie za skrzynią biegów. Silnik 1108 uzupełnił program produkcyjny w 1978 roku. Ma on niewielką moc - zaledwie 34 KM (czyli tyle samo co mocniejsza odmiana 854 ccm), ale zapewnia większą kulturę pracy i jest nieco bardziej skory do przyspieszania, ale na dobrą dynamikę liczyć nie warto. Korzystniejsze jest spalanie. Eksploatacyjne zużycie paliwa 4-6 l/100 km nawet dziś uznać trzeba za bardzo dobre. Licznikowa prędkość maksymalna to około 130 km/h.

Zmiana hamulców przednich na tarczowe (w mniejszym wariancie silnikowym montowane były bębny) pozwoliła uzyskać przyzwoitą drogę hamowania. Wysoko położony środek ciężkości oraz bardzo miękkie zawieszenie sprawiają, że dynamiczna jazda samochodem nie jest wskazana. W pełni niezależna konstrukcja zawieszenia (wahacze i drążki skrętne z przodu i z tyłu) zapewnia za to wysoki komfort i niezłe własności... w terenie.

Ile kosztuje Renault 4 1.1 furgon?

Renault 4 w wersji furgon wcale nie należą do białych kruków. Tylko po Warszawie jeździ ich około 30. Ceny kształtują się od 1,5 tys. do nawet 6,5 tys. zł. W części zamienne najlepiej zaopatrywać się na szrotach, są też sklepy specjalistyczne.

Zakupić można bez większych problemów nawet nowe elementy blacharskie: maska przednia kosztuje 600 zł, błotnik 1200 zł. Głównym zmartwieniem właściciela jest korozja, która atakuje w pierwszej kolejności tylne podłużnice i zakola, podłogę oraz przedni prawy błotnik (obok wydechu). Niewysilone podzespoły mechaniczne są stosunkowo trwałe.