Logo
UżywaneSaab 9-3 2.0 Turbo - Z pozoru na każdą kieszeń

Saab 9-3 2.0 Turbo - Z pozoru na każdą kieszeń

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Saab 9-3 pojawił się na rynku w 1998 roku jako następca modelu 900. Nie była to jednak nowa konstrukcja, tylko właściwie lifting poprzednika. Oferowano trzy warianty: 3d, 5d i kabriolet. Na tle rywali z klasy średniej oferują one przyzwoitą ilość miejsca i niezłe wyposażenie.Zupełnie nowy model Saaba 9-3, zbudowany w dużym stopniu na podzespołach Opla, zaprezentowano jesienią 2002 roku. W przypadku opisywanego auta też można usłyszeć zarzuty wykorzystywania podzespołów od mniej szlachetnego niemieckiego partnera. Jednak są to uwagi trochę niesprawiedliwe. Owszem, płyta podłogowa i silnik Diesla 2.2 TiD to rozwiązania Opla, ale reszta to szwedzka myśl techniczna.

Saab 9-3 2.0 Turbo - Z pozoru na każdą kieszeń
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Saab 9-3 2.0 Turbo - Z pozoru na każdą kieszeń

Zwłaszcza motor benzynowy 2.0 turbo jest doskonałym nawiązaniem do tradycji firmy. Początkowo stosowano znaną jeszcze z modelu 900 jednostkę  serii B204 (można ją rozpoznać po czerwonej kasecie zapłonowej). Występowała ona w kilku wariantach mocy, również w 131-konnej wersji wolnossącej.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: