Upływający czas dobrze znosi także kabina. W zadbanych autach z przebiegiem 150-180 tys. km (najwięcej ofert) oznaki zużycia tapicerki i tworzyw sztucznych są niewielkie. Jeżeli podczas oględzin zauważymy w nich widoczne przetarcia i zarysowania, to albo samochód użytkował kierowca niechluja, albo licznik został po prostu cofnięty (to niestety częsty proceder!).
Projekt deski rozdzielczej Seata Leona i jej ergonomia przypadnie do gustu wielu kierowcom. Ocena foteli nie jest już tak jednoznaczna: szczupłe i lubiące sportowe (kubełkowe) siedzenia osoby będą zachwycone, natomiast kierowcy tężsi bądź zwolennicy kanapowych rozwiązań mogą poczuć drobny dyskomfort. Zastrzeżenia są także do ilości miejsca na nogi pasażerów podróżujących na tylnej kanapie – to pięta achillesowa płyty A0 VW, przejętej z A3 I (użyta też w Golfie IV i Octavii I).
Wysoko oceniamy napęd. Choć silnik TDI (z wtryskiem bezpośrednim) nie zachwyca kulturą pracy, to jednak daje wiele przyjemności z jazdy. Oczywiście, dużo zależy od wersji mocy. W Seacie Leonie spotkamy warianty: 90-, 110-, 130- lub 150-konny. Oszczędnym polecamy najsłabszą odmianę. Charakteryzuje się ona prostą budową (brak turbiny o zmiennej geometrii i 2-masowego koła zamachowego). Osoby oczekujące nieco lepszych osiągów powinny wybrać wersję 110-konną. Oba warianty w powszechnej opinii mechaników uchodzą za żywotne. Kto stawia na bardzo dobrą dynamikę, ten powinien zainteresować się najmocniejszymi odmianami: 130 i 150 KM (z pompowtryskiwaczami). Pierwsza z nich pojawiła się w 2003 r., druga – dwa lata wcześniej i montowana była w wersjach Sport oraz FR. W ich przypadku sprint do „setki” zajmuje mniej niż 10 s. Można też liczyć na świetną elastyczność.
Niestety, nasilenie usterek w przypadku topowych TDI bywa większe. Przyczyną nie jest kiepska trwałość silników, lecz wysilona eksploatacja, jakiej często są poddawane.Poważne niedomagania występują raczej rzadko. Reszta podzespołów, na czele z zawieszeniem, okazuje się dość trwała. A jeśli nawet coś się zepsuje, to i tak dostęp do tanich markowych zamienników jest rewelacyjny, natomiast naprawy nieskomplikowane (brak nowoczesnej elektroniki).