Początkowo ta bazująca na podzespołach Audi 100 limuzyna występowała wyłącznie ze skrzynią automatyczną i 8-cylindrowym, 32-zaworowym, widlastym silnikiem o pojemności 3,6 litra. Dopiero na początku 1990 roku pojawiła się odmiana z 5-biegową skrzynią manualną. Jednocześnie do sprzedaży wprowadzono też wersję Lang, czyli o nadwoziu wydłużonym do 5,19 m (rozstaw osi 3,02 m). W 1991 roku silnik 3.6 zastąpiono zaś jednostką 4.2 o mocy 280 KM. Rozpisywanie się o walorach tego auta nie ma większego sensu. Jest zrozumiałe, że nawet w "krótkiej" odmianie podróżuje się komfortowo. Stały napęd na cztery koła i potężny silnik gwarantują też wiele przyjemności z jazdy nawet najbardziej wymagającym kierowcom. Wyposażenie każdego Audi V8 jest zaś po prostu "pełne" - znajdziemy w tym samochodzie wszystko, co było osiągalne na początku lat 90. Jeśli chodzi o tapicerkę, to wybierać można między skórą a welurem...Chętnych do zakupu tego auta musimy jednak poinformować - trzeba liczyć się z wysokimi kosztami eksploatacji. Podzespoły "pasujące" od Audi 100 są tanie, łatwo też o zamienniki. Ale te "niepasujące" są wręcz horrendalnie drogie. W szczególności dotyczy to hamulców przedniej osi o unikatowej konstrukcji. Ich naprawa może być droższa od rynkowej wartości auta (zacisk kosztuje 3015 zł w ASO, brak zamienników). I właśnie dlatego warto wiedzieć, że to nie jest Audi 100!
To nie "100"
Wielu bierze to auto za "wypasioną setkę", inni poprawiają ich: ależ skąd, to przecież Audi 200! A prawda jest jeszcze inna - w firmowych katalogach auto figuruje pod krótkim oznaczeniem Audi V8.Po raz pierwszy zaprezentowane zostało we wrześniu 1988 roku.
Auto Świat
To nie "100"