Auto Świat Używane Toyota Prius II i III - solidna jak… hybryda?

Toyota Prius II i III - solidna jak… hybryda?

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Toyota Prius to coraz częstszy bywalec rynku wtórnego, to też auto chętnie używane w roli taksówek. Czy oznacza to niskie koszty eksploatacji i wysoką trwałość? Sprawdzamy II i III generację modelu. W poprzednim materiale opisaliśmy budowę i możliwe usterki hybrydowej części Priusów II i III generacji. Czas dokładniej przyjrzeć się pozostałym podzespołom mechanicznym oraz nadwoziom Priusów

Prius pomiędzy przeglądami rzadko odwiedza serwis.
Auto Świat / ACZ
Prius pomiędzy przeglądami rzadko odwiedza serwis.

Toyota Prius II: spalanie oleju - silnik 1.5

Silniki 1.5 w Priusach cierpią na zwiększone zużycie oleju - najczęściej daje o sobie znać po przebiegu około 250 tys. km. To wynik zużytych pierścieni tłokowych (olejowych). Teoretycznie można naprawiać silnik, jednak częściej montuje się inny motor używany (do kupienia za 1200-1500 zł), dochodzi też koszt montażu/demontażu - wydatek razem to min. 1800 zł.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak