Siłę Toyoty Hilux przez wiele lat stanowiły prostota i trwałość. Pokazane w 2005 r. auto było całkiem nowe (m.in. zmieniona rama z większym rozstawem osi), ale nadal cechowała się prostą konstrukcją, a moc pierwszej wersji (102 KM) wyraźnie odstawała np. od ówczesnej Navary. Klienci zaczęli się zwracać w kierunku wszechstronniejszych i dynamiczniejszych aut, dlatego Toyota często modernizowała Hiluxa.
Polecamy warianty 120- lub 144-konne – są w miarę dynamiczne. Od wersji ze słabszym silnikiem odróżnia je wlot powietrza na masce. Toyota Hilux potrafi zadowolić się w trasie zaledwie 6,5-7 l ON na 100 km. Pamiętajcie jednak, że jazda pikapem nie jest komfortowa, a w mieście daje o sobie znać duża średnica zawracania. W terenie ograniczają spore gabaryty, a na asfalcie – sztywno dołączany napęd przedniej osi.
Na rynku dominują warianty z podwójną, 5-osobową kabiną (są też pojedyncza, 2-osobowa i przedłużona 2+2). Wygodę foteli można zaakceptować, warto pamiętać, że mogą być one wykończone skajem, materiałem, welurem lub skórą.
Ceny używanej Toyoty Hilux? Bardzo różne – za auto z pojedynczą kabiną, 2WD i bazowym wyposażeniem (zdarza się, że nie ma ABS-u) trzeba zapłacić znacznie mniej niż za podwójną z dodatkami (od 2008 r. np. automatyczna klima). Jeśli myślicie o droższym wariancie, to dobrze, jeśli przygotujecie na jego zakup co najmniej 50 tys. zł.
Toyota Hilux - na te podezespoły trzeba zwrócić uwagę
Lista typowych awarii Hiluxa nie jest długa – niemal na pewno wystąpi usterka alternatora (do niektórych wersji brak części), niską trwałość ma sprzęgło (często wystarcza na 100 tys. km). Awaria klimatyzacji może być spowodowana przetartymi rurkami. Trafiła się też wadliwa seria turbosprężarek. Inne kłopoty to zużyte podpory i Krzyżaki wału napędowego.
Wycieki oleju - uszczelniacze przedniej osi trzeba wymieniać czasem nawet co 20-30 tys. km. Zdarza się, że cieknie skrzynia rozdzielcza.
Korozja - rdzawe plamy na ramie pojawiają się nawet, gdy auto nie jeździło w terenie. Niestety, można je znaleźć również na nadwoziu.
Toyota Hilux - dane techniczne
Silnik – typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 2494 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 120/3600 |
Maks. moment (Nm/obr./min) | 325/2000 |
Skrzynia biegów/napęd | man. 5/4x4 |
Poj. zbiornika paliwa (l) | 80 |
Masa własna/ładowność (kg) | od 1880/825 |
Rozstaw osi (mm) | 3085 |
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) | 5255/1835/1810 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 15,2 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 155 |
Zużycie paliwa (wg EU; l/100 km) | 10,1/7,2/8,3 |
Toyota Hilux - serwis
Olej silnikowy | co 15 tys. km lub rok |
Filtr powietrza | co 60 tys. km lub 4 l. |
Płyn hamulcowy | co 30 tys. km lub 2 l. |
Płyn chłodzący | co 90 tys. km* |
Olej w skrzyni biegów | 4WD: kontrola** |
Olej w skrzyni rozdzielczej | kontrola** |
Olej w mostach | co 30 tys. km lub 4 l. |
Napęd rozrządu | co 150 tys. km |
*pierwsza wymiana po 150 tys. km; **podczas jazdy w trudnych warunkach zalecana wymiana oleju co 45 tys. km lub 4 lata
Toyota Hilux - ceny części
Filtr powietrza | od 80 zł |
Filtr oleju | od 20 zł |
Klocki hamulcowe (przód) | od 180 zł |
Tarcze hamulcowe (przód) | od 480 zł |
Pasek rozrządu i rolka | od 220 zł |
Amortyzatory tylne (kpl.) | od 360 zł |
Błotnik przedni | od 215 zł |
Reflektor | od 460 zł |
*ceny nowych nieoryginalnych części do Toyoty Hilux 2.5 D-4D/120 KM dostępnych poza siecią ASO
Toyota Hilux - nasza opinia
Toyota Hilux ma wady, ale obiektywnie patrząc, wycieki oraz popsuty alternator nie są problemami. Zakup warto jednak przemyśleć – to naprawdę proste, robocze auto. Najlepiej sprawdza się w terenie.
Starsze Hiluxy uchodziły za niezniszczalne, i to pomimo topienia w wodzie i błocie. Czy schodzący model z lat 2005-15 jest równie dobry? Można wskazać typowe usterki, ale nie ma ich wiele.
Ciekawa, funkcjonalna i estetyczna deska rozdzielcza. Dość twarde, ale trwałe tworzywa sztuczne.
Akceptowalnie wygodne fotele i kanapa.
Z tyłu podnoszone całe siedzisko, pod spodem spore schowki.
Skrzynia ładunkowa ma wymiary typowe dla pikapów z podwójną kabiną. Szeroka oferta zabudów.
Polecamy warianty 120- lub 144-konne – są w miarę dynamiczne. Od wersji ze słabszym silnikiem odróżnia je wlot powietrza na masce.
Rdzawe plamy na ramie pojawiają się nawet, gdy auto nie jeździło w terenie. Niestety, można je znaleźć również na nadwoziu.
Uszczelniacze przedniej osi trzeba wymieniać czasem nawet co 20-30 tys. km. Zdarza się, że cieknie skrzynia rozdzielcza.