Nie­miec­ki "król kom­pak­tów" po raz ko­lej­ny zdo­by­ł tytuł In­ter­ne­to­wy Sa­mo­chód Roku przyznawany przez serwis głoszeniowy otoMoto.pl. Licz­ba za­py­tań o ten model suk­ce­syw­nie ro­śnie. W 2014 roku ser­wis otoMoto.​pl od­no­to­wał 15 486 099 za­py­tań o Volks­wa­ge­na Golfa. Sta­ty­stycz­ny Polak naj­czę­ściej po­szu­ku­je na rynku wtór­nym pią­tej lub szó­stej ge­ne­ra­cji tego mo­de­lu - 71 proc. za­py­tań rocz­ni­ko­wych do­ty­czy­ło bo­wiem sa­mo­cho­dów wy­pro­du­ko­wa­nych po 2003 roku.

Średnie ceny VW Golf V (źródło: OTOMOTO.PL)

Polecane silniki

O dieslu 1,9 TDI napisano już wiele pochwalnych artykułów. Jednym słowem jest to niezwykle trwała i oszczędna jednostka, praktycznie bezawaryjna. Odmiana 105-konna oferuje spalania na poziomie około 5,2 l/100 km , natomiast odmiana o mocy 90 KM zadowoli się 5 litrami na 100 km (zobacz oferty sprzedaży)

Benzynowy 1,6 to prosty benzyniak, który jest idealny do LPG i rzadko się psuje. Śednie spalanie to około 7,2 l/100 km (zobacz oferty sprzedaży)

Natomiast 2.0 SDI (55 kW/75 KM) może i jest hałaśliwy oraz ospały, ale prawie nigdy się nie psuje. Średnie spalanie to około 5,3/100 km (zobacz oferty sprzedaży)

Na koncie producena znalazła się jednak spora wpadka. Mowa tu o jednostce 2.0 TDI. Motor ma poważne problemy już przy niewielkich przebiegach.

Hatchback Variant (kombi)
Liczba drzwi  3/5 5
Liczba miejsc 5 5
Długość 4204 mm 4556 mm 
Szerokość 1759 mm 1781 mm
Wysokość 1485 mm 1504 mm
Rozstaw osi 2578 mm 2578 mm
Rozstaw kół (przód/tył) 1539 mm / 1528 mm 1535 mm / 1508 mm
Poj. bagażnika (min/max) 350 l / 1305 l 505 l / 1495 l