Auto Świat Używane Za 3 tys. PLN: Daewoo Nexia: Kadett z koreańskim paszportem

Za 3 tys. PLN: Daewoo Nexia: Kadett z koreańskim paszportem

Autor Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński

Koreance brakuje urody, jej konstrukcja pochodzi sprzed niemalże 30 lat, a znaczek na masce nie jest specjalnie prestiżowy. Czy mimo to auto ma jakieś zalety? Pewnie, że tak! Zadbane egzemplarze są wyceniane na około dwa tysiące złotych, części kosztują tyle, co nic, a regularny serwis ograniczy awarie do minimum. Jesteście zaskoczeni?

Daewoo Nexia
Daewoo
Daewoo Nexia

Z konstrukcyjnego punktu widzenia Nexia nie ma wiele wspólnego z koreańską myślą techniczną. Na mocy umowy licencyjnej inżynierowie Daewoo ściągnęli stylistykę i mechanikę z Opla Kadetta E z roku 1984. Dzięki wykorzystaniu przestarzałej konstrukcji producent mógł zaproponować więcej, niż konkurencyjną cenę. Za nowe auto w roku 1995 należało zapłacić od 29 do 33 tysięcy złotych. Konkurenci z segmentu C kosztowali od 7 do 8 tysięcy więcej! Nexia przez niespełna trzy lata była produkowana w lubelskich zakładach samochodowych. W sumie taśmę produkcyjną polskiej fabryki opuściło 40 tysięcy egzemplarzy. Co ciekawe, model do tej pory jest składany w Uzbekistanie.

Autor Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński