Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Używane

Używane

Materiał promocyjny
Auta używane stały się dobrą alternatywą dla coraz droższych samochodów nowych
Co warto kupić

Auta używane stały się dobrą alternatywą dla coraz droższych samochodów nowych

Materiał promocyjny
Jak długo trwa sprzedaż samochodu? To zależy
Używane

Jak długo trwa sprzedaż samochodu? To zależy

Daewoo Tico kontra Fiat Cinquecento - 25 lat temu każdy chciał wiedzieć, które z tych aut jest lepsze
Używane

Daewoo Tico kontra Fiat Cinquecento - 25 lat temu każdy chciał wiedzieć, które z tych aut jest lepsze

W latach 90. ub. wieku Fiat Cinquecento i Daewoo Tico należały do grona najpopularniejszych aut na polskim rynku. W czym tkwiła tajemnica sukcesu tych typowo miejskich "maluchów"?

Tanie auta z przetargów i licytacji służb. Co warto kupić od policji, straży i wojska
Co warto kupić

Tanie auta z przetargów i licytacji służb. Co warto kupić od policji, straży i wojska

Regularnie w sieci pojawiają się oferty sprzedaży aut wycofywanych przez różne służby – od policji, przez wojsko aż po straż pożarną, straże miejskie czy służby ratownicze. Często kuszą ceną, mogą mieć ciekawą historię, ale to nie zawsze dobry zakup. Przyjrzeliśmy się ofertom i podpowiadamy, na które warto się skusić, a jakich lepiej unikać.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia
Co warto kupić

100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia

Na naszej liście 100 aut w najgorszych wersjach znalazły się i samochody 20-letnie, i takie prawie nowe - kilkuletnie. Marka nie ma znaczenia - każdy ma na swoim koncie mniejsze lub większe potknięcia. Na tej liście znajdziecie te z ostatnich 20 lat. Przed wami lista 100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dilerzy tej marki będzie odnawiać używane samochody. Nowy program w Polsce
Co warto kupić

Dilerzy tej marki będzie odnawiać używane samochody. Nowy program w Polsce

Renault stawia na samochody używane. W Polsce będzie można skorzystać z programu Re-Factory oraz kupić samochód z drugiej ręki w ramach marki Renew. Już wiemy, jakie pojazdy będzie można nabyć, korzystając z tej usługi i jaki jest zakres oferty.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Sprawdziliśmy Hondę Civic na dystansie 100 tys. km
Testy długodystansowe

Sprawdziliśmy Hondę Civic na dystansie 100 tys. km

Test długodystansowy Hondy Civic 1.5 Turbo ze skrzynią CVT dobiegł końca. Co wiemy? To twardy typ, ale też taki, który jest miły dla oka i łatwo można go polubić. Szkoda, że "japończykowi" przytrafiły się dwie wpadki, które wpłynęły na końcowy wynik.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wjechaliśmy na podnośnik Mercedesem klasy A, którym przejechaliśmy 430 tys. km
Testy długodystansowe

Wjechaliśmy na podnośnik Mercedesem klasy A, którym przejechaliśmy 430 tys. km

Podobno trwałe Mercedesy skończyły się na W124. Czy to prawda? Bardzo dokładnie sprawdziliśmy Mercedesa klasy A trzeciej generacji, czyli W176 - auto z nowożytnej historii niemieckiej marki, przepełnione elektroniką i zbudowane na nowoczesną modłę. Sprawdzany egzemplarz miał na liczniku 430 tys. km.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Poprosiłem sztuczną inteligencję o listę aut, które będą zyskiwać na wartości. Ma 14 typów i jedno ostrzeżenie
Co warto kupić

Poprosiłem sztuczną inteligencję o listę aut, które będą zyskiwać na wartości. Ma 14 typów i jedno ostrzeżenie

Sztuczna inteligencja ma wiele do powiedzenia na temat inwestowania w samochody. Przygotowanie listy aut, które jej zdaniem w najbliższych latach zyskają na wartości, zajęło jej kilkadziesiąt sekund. Ma 14 propozycji, przynajmniej jedno ostrzeżenie i kilka porad.

Auta warte inwestycji. Cztery zaraz będą klasykami, piąte już nim jest
Co warto kupić

Auta warte inwestycji. Cztery zaraz będą klasykami, piąte już nim jest

To nie miały być przyszłe klasyki chowane pod kocem. Tworząc tę listę, zależało nam na tym, by wybrane auta nie tylko były przystępne cenowo (w 4 na 5 przypadków tak jest), ale też cieszyły oko i dawały radość z prowadzenia. Padło na roadstery. Oto pięć propozycji aut w wieku 15-25 lat – pewnych kandydatów na klasyka. Wszystkie są też znakomitą lokatą kapitału – ich cena może tylko wzrosnąć.

Prześwietliliśmy używaną Alfę Romeo 159 i mamy na jej temat wiele do powiedzenia
Co warto kupić

Prześwietliliśmy używaną Alfę Romeo 159 i mamy na jej temat wiele do powiedzenia

Alfa Romeo 159 potrafi oczarować – stylem, wyposażeniem i dynamiką jazdy. Szkoda, że trwałość nie idzie w parze z ponadczasowym wyglądem. Model zmaga się z coraz większą liczbą awarii, a największy z nich nie jest aż tak oczywisty, jak mogłoby się wydawać.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Naszym zdaniem to najlepsze 50 używanych aut, jakie można kupić
Co warto kupić

Naszym zdaniem to najlepsze 50 używanych aut, jakie można kupić

Ktoś powie, że nie można w jednym zestawieniu zebrać wszystkich najlepszych ofert z rynku wtórnego. Przecież nie da się porównać prawie nowego auta z 20-latkiem, małej Pandy z dużym Lexusem czy SUV-em ani nowoczesnej techniki z prostymi konstrukcjami z lat 90. A my odpowiadamy: da się.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wielkie porównanie używanych hybryd. Do walki stanęło 19 modeli
Co warto kupić

Wielkie porównanie używanych hybryd. Do walki stanęło 19 modeli

Jeszcze niedawno auta hybrydowe miały dużą utratę wartości, bo klienci na rynku wtórnym woleli omijać je szerokim łukiem. Hybrydy dowiodły swojej niezawodności i obecnie najbardziej uznane modele sprzedają się od ręki.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używaną Dacię Duster. Który silnik wybrać i ile kosztuje serwis?
Co warto kupić

Kupujemy używaną Dacię Duster. Który silnik wybrać i ile kosztuje serwis?

Nowa Dacia Duster to auto z relatywnie bogatym wyposażeniem i z wnętrzem zrobionym z lepszej jakości materiałów niż model pierwszej generacji. Nie zmienia to faktu, że używany Duster numer jeden pozostaje ciekawą propozycją na rynku aut używanych. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę koszty napraw. Czym się kierować, wybierając kilkuletniego Dustera?

Przejechaliśmy ponad 100 tys. km Audi A6 Avant 40 TDI. Mamy sporo przemyśleń
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy ponad 100 tys. km Audi A6 Avant 40 TDI. Mamy sporo przemyśleń

Po niemal 120 tys. kilometrów Audi A6 40 TDI Avant ląduje na podium naszego zestawienia – auto dobrze wygląda, a do tego prawie się nie psuje. Jeżdżący ideał? Nie do końca. W kilku aspektach to duże kombi nas rozczarowało, w innych – lekko poirytowało.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy 100 tys. km BMW M3. Przez 30 lat żadne z aut nie skończyło testu w takim stanie
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km BMW M3. Przez 30 lat żadne z aut nie skończyło testu w takim stanie

Niemal 500 KM mocy, napęd na tył, manualna skrzynia biegów, silnik z podwójnym doładowaniem – to nie są idealne predyspozycje dla długowieczności samochodu. Do tego kierowcy, którzy wielokrotnie sprawdzali, jakie są możliwości samochodu. Na koniec samochód został rozebrany, żeby sprawdzić kondycję wszystkich podzespołów.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Sprawdziłem, czy da się kupić niemiecką limuzynę za 20 tys. zł
Co warto kupić

Sprawdziłem, czy da się kupić niemiecką limuzynę za 20 tys. zł

Mam 20 tys. zł i na celowniku niemiecką limuzynę. Pod uwagę biorę pięć modeli. Założenie mam proste - wybieram spośród modeli najczęściej poszukiwanych na polskim rynku wtórnym. Czy z takimi oszczędnościami warto w ogóle brać się za szukanie?

Czy BMW serii 5 E39 to już klasyk? Sprawdzamy, czy warto w to auto zainwestować
Co warto kupić

Czy BMW serii 5 E39 to już klasyk? Sprawdzamy, czy warto w to auto zainwestować

Ceny BMW E39 w niektórych przypadkach przybierają już formę spekulacji, co może świadczyć o tym, że część rynku uznaje to auto za przyszłego lub nawet obecnego klasyka. Jednocześnie w niektórych kręgach auto ma łatkę modelu, który na żółte tablice nigdy nie zasłuży. Gdzie leży prawda? Bierzemy na warsztat BMW serii 5 E39.

Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje
Co warto kupić

Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje

Volvo XC60 to model kluczowy dla Volvo, i to już od co najmniej parunastu lat. Druga odsłona tego SUV-a mocno punktuje wyglądem, korzysta z wielu systemów wspomagających i poprawiających bezpieczeństwo, została też pozbawiona typowych problemów, które pojawiały się w pierwszych egzemplarzach Volvo XC90 II. Ale czy wszystkich?

Używane Volvo XC90 II - czy warto kupić szwedzkiego SUV-a?
Używane

Używane Volvo XC90 II - czy warto kupić szwedzkiego SUV-a?

Volvo jako jeden z nielicznych producentów ciągle jest obecne w klasie aut luksusowych oraz dużych SUV-ów, dzielnie stawiając czoła niemieckiej konkurencji. Volvo XC90 II jest atrakcyjne wizualnie, ma obszerne i wygodne wnętrze oraz dynamiczne silniki. Dlatego nie dziwne, że sprzedaje się nieźle – również na rynku wtórnym. Pozostają jednak pytania o koszty eksploatacji – czy nie są zbyt wysokie, czy można zaufać technice Volvo?

Przejechaliśmy po 100 tys. km 17 SUV-ami. Raport usterek jest zaskakujący
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy po 100 tys. km 17 SUV-ami. Raport usterek jest zaskakujący

Sprawdziliśmy, jak w testach długodystansowych na 100 tys. km wypadły najpopularniejsze na rynku SUV-y, m.in. VW Tiguan, Skoda Kodiaq, BMW X1 i wiele innych. Oto galeria zwycięzców, ale też i przegranych, którym przydarzyły się poważne usterki.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jakie auto do 10 tys. zł? Wybraliśmy 10 modeli, które jeszcze długo posłużą
Co warto kupić

Jakie auto do 10 tys. zł? Wybraliśmy 10 modeli, które jeszcze długo posłużą

Jeśli potrzebujesz niedrogiego samochodu do codziennej jazdy, a nie tylko po to, aby go posiadać, lepiej zrezygnować z 'fajerwerków'. Niski budżet zazwyczaj oznacza, że warto unikać kosztownych napraw, remontów i inwestycji. Umiarkowane zużycie paliwa będzie dodatkowym atutem. Dobra wiadomość jest taka, że istnieje wiele samochodów, które idealnie spełnią Twoje potrzeby – mogą nie być efektowne, superwygodne ani nie wzbudzać zazdrości, ale jeżdżą. Oto na co warto zwrócić uwagę przed zakupem oraz kilka przykładów aut, które mogą spełnić Twoje oczekiwania.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.