Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Używane

Używane

BMW serii 5 E39 - da się kupić tanio, ale lepiej trochę dorzucić
Co warto kupić

BMW serii 5 E39 - da się kupić tanio, ale lepiej trochę dorzucić

Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda
Co warto kupić

Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda

Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej
Co warto kupić

Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej

Znakomicie zaprojektowany i przemyślany Citroen C4 Picasso to van, który niestety nie starzeje się najlepiej. Było kilka nieudanych silników, pojawiał się także problemy z elektroniką, awarie skrzyni zrobotyzowanej. Część egzemplarzy ma pneumatyczne miechy przy tylnej osi, które zapewniają stały prześwit niezależnie od obciążenia.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów
Używane

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej kultowej Toyocie AE86. Światowa moda na ten model dotarła także do Polski, warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę i co jest kosztowne. Trzeba się przygotować na spore wydatki. Z około 50 tys. powstałych egzemplarzy relatywnie mało przetrwało, co sprawia, że ceny dodatkowo rosną.

Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe
Co warto kupić

Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane
Co warto kupić

Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

Lata lecą, a Superb kusi wciąż tym samym: dobrą relacją ceny do ilości oferowanego miejsca. Niejeden samorządowiec/polityk szczebla lokalnego mógłby opowiedzieć historię o tym, ile ciekawych rzeczy da się zrobić w przepastnie dużym drugim rzędzie siedzeń...

Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem
Co warto kupić

Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

Jeszcze niedawno rozpalał głowy kupujących do czerwoności, dziś jego czas powoli mija. Czemu? To kombinacja kilku aspektów, w tym np. znacznego wyeksploatowania wielu egzemplarzy oraz kilku wad wrodzonych.

Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku
Co warto kupić

Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

Lista zalet tego modelu zdecydowanie przyćmiewa jego wady. Zacznijmy od całkiem przyzwoitej trwałości mechanicznej. To może być zaskakujące (szczególnie dla użytkowników Laguny II), ale tu… praktycznie nie ma wpadek! Polecić możemy wszystkie jednostki benzynowe (oczywiście, mamy na uwadze przeciętną dynamikę 1.6). To silniki Renault (1.6 czy 2.0 turbo) lub Nissana (2.0).

Peugeot 407 (2004-11) – „407-ka” nie jest autem, które należy do wzorców trwałości
Co warto kupić

Peugeot 407 (2004-11) – „407-ka” nie jest autem, które należy do wzorców trwałości

Polecamy tylko zadbane „407-ki” z końcowych lat produkcji. Ceny takich aut nie są wygórowane. W czym tkwi haczyk? Po pierwsze, nie jest to samochód, za którym ustawiają się kolejki na rynku wtórnym.

Honda Accord VII (2003-08) – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia
Co warto kupić

Honda Accord VII (2003-08) – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia

Choć ceny Hondy Accord spadły już do poziomu kilkunastu tysięcy złotych (dużo ofert w przedziale 17-20 tys. zł), to nadal w relacji do wieku są wyższe niż u wielu klasowych rywali z wtórnego rynku. Czy to uzasadniony wydatek? W większości przypadków – tak. W końcu rocznik nie jest najważniejszy.

Ford Mondeo III (2007-14) – kusi dużym i wygodnym wnętrzem
Co warto kupić

Ford Mondeo III (2007-14) – kusi dużym i wygodnym wnętrzem

Ten samochód nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale też trudno go za coś zganić – Fordem Mondeo z lat 2007-14 warto się zainteresować, jeśli szukacie rodzinnego auta klasy średniej i do wydania macie 15-20 tys. zł (w przypadku aut sprzed liftingu) i 20-25 tys. zł – po modernizacji (w 2010 r.).

Rynek aut używanych w połowie 2022 roku: jak zmieniają się ceny i dostępność?
Używane

Rynek aut używanych w połowie 2022 roku: jak zmieniają się ceny i dostępność?

Spotykamy się z niecodzienną sytuacją: samochodów jest mało i mocno drożeją – ta zasada dotyczy aut zarówno nowych, jak i używanych. Sprawdzamy, jak zmieniają się wyceny, jaka jest realna wartość samochodów, co o sytuacji sądzą eksperci. Czy warto spieszyć się z zakupem samochodu używanego i akceptować wysokie ceny?

Audi A4 II B7 (2004-08) – dużo aut po „dzwonie” i z licznikiem po korekcie przebiegu
Co warto kupić

Audi A4 II B7 (2004-08) – dużo aut po „dzwonie” i z licznikiem po korekcie przebiegu

Audi A4 typoszeregu B7 (czyli „A4-ka” 2. generacji po liftingu) nadal cieszy się popularnością i jest mocnym graczem w przedziale od 10 do 20 tys. zł wśród aut klasy średniej. Oferta jest naprawdę duża – przeważają wersje z dieslem i odmiana kombi. Generalnie „A4-ka” występuje w wielu konfiguracjach.

Škoda Octavia II (2004-13) – trudno o bardziej pakowny i funkcjonalny samochód kompaktowy
Co warto kupić

Škoda Octavia II (2004-13) – trudno o bardziej pakowny i funkcjonalny samochód kompaktowy

Octavia II od lat znajduje uznanie na polskim rynku. I nie ma się czemu dziwić, trudno o bardziej pakowny i funkcjonalny samochód kompaktowy za ok. 20 tys. zł, i to niezależnie, czy na myśli mamy liftbacka, czy kombi (m.in. ogromne bagażniki).

Renault Megane III (2008-16) – duży wybór na rynku, atrakcyjna cena zakupu
Co warto kupić

Renault Megane III (2008-16) – duży wybór na rynku, atrakcyjna cena zakupu

Megane III to samochód trochę niedoceniany na rynku wtórnym, co ma swoje odbicie w cenie – jej relacja w odniesieniu do wieku jest całkiem korzystna. Szczególnie dotyczy to bazowego benzyniaka 1.6 i diesla 1.5, które były często wybierane przez zarządców flot.

Ford Focus III (2010-18) – serwisowane egzemplarze nie powinny przysparzać dużych problemów
Co warto kupić

Ford Focus III (2010-18) – serwisowane egzemplarze nie powinny przysparzać dużych problemów

Racjonalne auto pod każdym względem, także trwałości. Ale z zastrzeżeniem, że w kręgu zainteresowań są sprawdzone popularne wersje silnikowe, które dominują na rynku wtórnym. Zaliczamy do nich wolnossącego benzyniaka 1.6, a także diesle 1.6 i 2.0.

Fiat Bravo II (2007-14) – samochód, który jest wart uwagi
Co warto kupić

Fiat Bravo II (2007-14) – samochód, który jest wart uwagi

Jedno z bardziej niedocenianych aut na rynku wtórnym! Bravo II miało odbudować wizerunek Fiata w segmencie aut kompaktowych po przeciętnym Stilo. Jednak średnio się to udało, i to pomimo że okazało się całkiem udanym samochodem.

Toyota Yaris II (2005-11) – przed zakupem warto dokładnie obejrzeć podwozie
Co warto kupić

Toyota Yaris II (2005-11) – przed zakupem warto dokładnie obejrzeć podwozie

Fenomen Yarisa II bierze się głównie z przekonania klientów o tym, że kupują samochód trwały i całkowicie bezawaryjny. W myśl hasła: „leję paliwo i jadę”... I o ile zazwyczaj jest to prawda (to dość drogie auto, ale zdecydowanie warte uwagi!), o tyle mała Toyota ma też swoje bolączki.

Škoda Fabia II (2007-14) – praktyczne i funkcjonalne auto miejskie
Co warto kupić

Škoda Fabia II (2007-14) – praktyczne i funkcjonalne auto miejskie

Fabia II to obecnie jedno z chętniej kupowanych aut segmentu B w przedziale od 10 do 20 tys. zł. Dość mocnym punktem modelu są walory użytkowe. Fabię nawet dziś można uznać za praktyczne i funkcjonalne auto miejskie, które przy odrobinie dobrej woli może posłużyć za samochód rodzinny.

Mazda 2 II (2007-14) – silnik zapewnia dobrą dynamikę i nie pali zbyt dużo
Co warto kupić

Mazda 2 II (2007-14) – silnik zapewnia dobrą dynamikę i nie pali zbyt dużo

To naprawdę przyjemny i wart zainteresowania miejski samochód. Ceny zaczynają się od nieco ponad 10 tys. zł, a za 15-20 tys. zł można znaleźć ładny egzemplarz. Tym bardziej że „dwójka” kusi nie tylko dobrymi walorami jezdnymi (sprężyste podwozie i bezpośredni układ kierowniczy), lecz także zwrotnością i rozsądnymi kosztami eksploatacji.

Ford Fiesta VI (2008-17) – atrakcyjna relacja ceny do wieku
Co warto kupić

Ford Fiesta VI (2008-17) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

Wdzięczny miejski samochód, który nie bez powodu cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Nie ma w tym nic dziwnego – relacja ceny do wieku jest atutem miejskiego Forda. Jednak przy zakupie sprawdźcie każdy szczegół, ponieważ sporo aut jest odpicowanych, na rynku znajduje się również dużo rozbitków z importu.

Audi A3 II (2003-12) – nie brakuje samochodów po solidnych „dzwonach”
Co warto kupić

Audi A3 II (2003-12) – nie brakuje samochodów po solidnych „dzwonach”

Lata mijają, a na ładną „A3-kę” z lat 2003-12 zawsze znajdzie się chętny! Model ten ma ugruntowaną pozycję na rynku wtórnym i cieszy się dużym zainteresowaniem w przedziale od 10 do 20 tys. zł. Uwaga na wyeksploatowane egzemplarze ze skorygowanym licznikiem. Nie brakuje też samochodów po solidnych „dzwonach”.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.