Ostatni Ford Mondeo jest pojazdem o pokaźnych gabarytach i z przestronnym wnętrzem. Dobra wiadomość dla osób szukających najpraktyczniejszego wariantu – większość egzemplarzy oferowanych na rynku wtórnym to wersje kombi. O ile w poprzedniej generacji Forda Mondeo zwolennicy aut benzynowych mogli jeszcze znaleźć warianty ze względnie prostymi, choć niezbyt dynamicznymi silnikami wolnossącymi, o tyle w Fordzie Mondeo oferowanym od 2014 roku występowały już tylko silniki z rodziny EcoBoost i hybrydy.

Ford Mondeo MK IV Foto: Auto Świat
Ford Mondeo MK IV

Te pierwsze na papierze wyglądają wspaniale i jako nowe też zbierały głównie pochlebne opinie – zapewniają dobrą dynamikę i nie palą dużo. Jednak po kilku latach eksploatacji potrafią pokazać też swoją gorszą stronę – zdarzają się poważne awarie, których usunięcie jest kosztowne. Przykłady: wersje 1.0 R3 i 1.5 R4 EB są wrażliwe na przegrzanie (przypadki pęknięcia głowicy), natomiast w silnikach 2.0 R4 EB pękają bloki, znamy przypadki uszkodzeń tłoków, pojawiają się problemy z rozrządem. Jednostki te są też wrażliwe na odstępstwa od zaleceń producenta w kwestii jakości i parametrów oleju. Uwaga! Nie każdy markowy olej o odpowiedniej lepkości czy klasie jakości będzie kompatybilny z tymi silnikami – tu warto zwracać uwagę na aprobaty producenta.