- Floty stawiały na diesle, słabe benzyniaki są w miarę "bezpieczne"
- Spalanie 5,5-7 l/100 km? W realnej jeździe jest trochę wyższe
- Uważajcie, bo w ramach jednego modelu można spotkać podobne jednostki, z tym że jedna jest mocno ryzykowna, druga zaś – bezpieczna
Oszczędność rzadko kiedy idzie w parze z dobrymi osiągami – musicie o tym pamiętać, bo auta z podstawowymi jednostkami w zaprezentowanych autach często naprawdę mizernie się rozpędzają. Czas potrzebny na osiągnięcie 100 km/h to często 13, a nawet 15 s (np. Civic 1.4 – 14,6 s)! O dynamicznym wyprzedzaniu można zapomnieć.
Na pocieszenie możemy jednak dodać, że w przypadku wszystkich polecanych motorów można liczyć na spokojną jazdę – mimo wieku silniki nie atakują szeregiem awarii. Oczywiście, jeśli wybierzecie np. EcoBoosta w Fordzie czy TSI w Volkswagenie, osiągi zmienią się diametralnie, i to bez większej szkody dla zużycia paliwa. Niestety, w tym przypadku trudno zagwarantować niskie wydatki na naprawy! Z kolei prosta konstrukcja prezentowanych motorów pozwala pomyśleć o instalacji gazowej – w wielu przypadkach (np. Golf 1.6 MPI) sprawuje się ona nieźle.