Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Używane

Używane

Materiał promocyjny
Jak sprowadzić idealny samochód do Polski? Doświadczony dealer samochodowy zdradza branżowe smaczki [WYWIAD]
Używane

Jak sprowadzić idealny samochód do Polski? Doświadczony dealer samochodowy zdradza branżowe smaczki [WYWIAD]

Kupujemy używane Audi Q3 i Audi Q5. 50 tys. zł może nie wystarczyć
Co warto kupić

Kupujemy używane Audi Q3 i Audi Q5. 50 tys. zł może nie wystarczyć

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane Volvo S80 czy używany Mercedes Klasy E? Oba dobre, ale jest różnica w ocenie
Co warto kupić

Używane Volvo S80 czy używany Mercedes Klasy E? Oba dobre, ale jest różnica w ocenie

Auta Volvo na rynku wtórnym w Polsce są niezwykle cenione. Głównie za sprawą XC60, którego oferta jest bardzo bogata - to od wielu lat najczęściej kupowany model premium w naszym kraju. Czy S80 również zasługuje na uwagę podczas przeszukiwania ogłoszeń? I jak wypada na tle Mercedesa W212, który był znaczącą poprawą jakości aut niemieckiej marki po wcześniejszych wpadkach? Poprosiliśmy mechaników o ocenę obu aut pod kątem usterkowości i wróciliśmy pamięcią do naszych redakcyjnych testów. Na tej podstawie wystawiliśmy oceny. Lepsze okazało się Volvo S80 drugiej generacji czy Mercedes Klasy E W212?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytaliśmy mechanika o drugą generację Peugeotów 3008 i 5008. Warto je kupić?
Co warto kupić

Zapytaliśmy mechanika o drugą generację Peugeotów 3008 i 5008. Warto je kupić?

Peugeot 3008 i Peugeot 5008 drugiej generacji ustąpiły rynkowego pola niedawno zaprezentowanej trzeciej generacji obu modeli. Pierwszy był obecny na rynku przez osiem, a drugi - przez siedem lat. To już wystarczający okres, by rynek wtórny nasycił się ofertami oraz by mechanicy wyrobili sobie zdanie na temat francuskich SUV-ów. O Peugeoty 3008 i 5008 zapytaliśmy fachowców. Wróciliśmy też pamięcią do naszych redakcyjnych testów tych aut. Na tej podstawie wystawiliśmy im oceny. Czy francuskie, używane SUV-y faktycznie zasługują na obiegową opinię, która sugeruje, że są ponadprzeciętnie awaryjne?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przetestowaliśmy używaną Kię Stinger, by przekonać się, czy jest tak samo dobra jak wtedy, gdy była nowa
Co warto kupić

Przetestowaliśmy używaną Kię Stinger, by przekonać się, czy jest tak samo dobra jak wtedy, gdy była nowa

Nie przychodzi mi do głowy ani jeden dziennikarz motoryzacyjny, z którym miałem okazję rozmawiać, który nie byłby zachwycony Kią Stinger GT. To auto pod wieloma względami wyjątkowe. Ale jak radzi sobie z upływającym czasem? Dlaczego używane egzemplarze są tak drogie? No i czy serwis używanej Kii Stinger z benzynowym V6 pod maską jest drogi? Przetestowaliśmy 3,5-letni egzemplarz, by odpowiedzieć na te i inne pytania.

Poprosiliśmy mechanika o opinię nt. Hondy Jazz. Prześwietliliśmy trzy generacje
Co warto kupić

Poprosiliśmy mechanika o opinię nt. Hondy Jazz. Prześwietliliśmy trzy generacje

Honda Jazz jest jednym z tych aut, które dobrze radą sobie z upływającym czasem, są cenione na rynku wtórnym, a co za tym idzie - wolno tracą na wartości. Drugą generację trapi jednak problem typowy dla aut japońskich z tamtego okresu. A co z trzecią i czwartą generacją? Co na temat Hondy Jazz mają do powiedzenia mechanicy? Zestawiliśmy ich opinię na temat awaryjności modelu z naszymi doświadczeniami podczas redakcyjnych testów Jazza. Na tej podstawie wystawiliśmy nasze oceny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używaną Toyotę Yaris III. Ocena mechaników jest jednoznaczna
Co warto kupić

Kupujemy używaną Toyotę Yaris III. Ocena mechaników jest jednoznaczna

Toyota Yaris III ma opinię auta bezawaryjnego. To m.in. stąd biorą się jej relatywnie wysokie ceny na rynku wtórnym. Jak obiegowa opinia o Yarisie trzeciej generacji wypada na tle tego, co na jej temat mają do powiedzenia mechanicy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ten sam koncern, ten sam segment, różne oceny. Porównaliśmy Volkswagena Polo z Seatem Ibizą
Co warto kupić

Ten sam koncern, ten sam segment, różne oceny. Porównaliśmy Volkswagena Polo z Seatem Ibizą

Dwa auta, dwie marki, jeden segment, jeden koncern - Volkswagen Polo i Seat Ibiza korzystają z tych samych rozwiązań technicznych, a jednak nieco się od siebie różnią. Który lepiej radzi sobie z upływającym czasem? Zapytaliśmy mechaników o najczęstsze usterki i wróciliśmy pamięcią do testów, podczas których sprawdzaliśmy oba auta.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Poproszono mnie, bym pomógł wybrać auto za średnią krajową. Mam na temat takich samochodów jednoznaczną opinię [PERTYN]
Co warto kupić

Poproszono mnie, bym pomógł wybrać auto za średnią krajową. Mam na temat takich samochodów jednoznaczną opinię [PERTYN]

Bardzo często dostaję pytanie „Jakie auto kupić?” Samo w sobie nie jest trudne – kup sobie samochód, który ci się podoba, w którym się dobrze czujesz, którym ci się przyjemnie jeździ, no i na który cię stać. Ale najczęściej się okazuje, że nie takiej odpowiedzi oczekuje interlokutor.

Niemcy górą, ale nie tylko oni mają powody do zadowolenia [Raport Jakości 2024]
Używane

Niemcy górą, ale nie tylko oni mają powody do zadowolenia [Raport Jakości 2024]

Typowe usterki, akcje naprawcze, raport TÜV, testy na dystansie 100 tys. km i gwarancje – te kryteria poddaliśmy ocenie podczas tworzenia Raportu Jakości 2024. To jedyny taki raport w internecie - "Auto Świat" przygotowuje go od wielu lat. Którzy producenci w tym roku poprawili swoje samochody, a którym czas nie służy? Wybraliśmy Mistrza Jakości 2024.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Trzeba było je kupić kilka lat temu. Siedem aut, które drożeją w mgnieniu oka
Co warto kupić

Trzeba było je kupić kilka lat temu. Siedem aut, które drożeją w mgnieniu oka

Każda inwestycja to ryzyko, a inwestowanie w samochody nie jest wyjątkiem. W przypadku aut czynników wpływających na zysk (lub stratę) jest mnóstwo. Mimo to pokusiliśmy się o stworzenie listy aut, na których ich właściciele mogą zarobić.

Powypadkowe z ASO czy bezwypadkowe od handlarza? Tak kupowaliśmy rodzinne kombi z automatem
Używane

Powypadkowe z ASO czy bezwypadkowe od handlarza? Tak kupowaliśmy rodzinne kombi z automatem

Zaczęło się od karambolu, w którym ucierpiała dość wiekowa już Kia Venga – niewielkie na oko uszkodzenia okazały się szkodą całkowitą. To dobra okazja, aby kupić samochód ciut lepszy i nieco większy – w efekcie ruszyliśmy w stronę Łodzi, aby znaleźć dla właścicielki rozbitego auta nowsze, kompaktowe kombi. Warunek progowy: samochód musiał mieć automatyczną skrzynię biegów. Okazało się, że choć mamy dziś rynek klienta i sprzedawcy są bardziej mili, to jednak idealne używane auta nie uległy rozmnożeniu.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak szybko auta tracą na wartości i co kupić, by tracić jak najwolniej?
Co warto kupić

Jak szybko auta tracą na wartości i co kupić, by tracić jak najwolniej?

Utrata wartości daje znać o sobie przy odsprzedaży auta i często niemiło zaskakuje. Warto więc wiedzieć, od czego zależy spadek wartości samochodu, tym bardziej że czynników kształtujących cenę auta na rynku wtórnym jest bardzo dużo. Więcej niż może wydawać się na pierwszy rzut oka.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
15 aut w wersjach, które są gwarancją sporych wydatków
Co warto kupić

15 aut w wersjach, które są gwarancją sporych wydatków

Na naszej liście aut-pułapek znalazły się samochody z różnych segmentów, ale w podobnym przedziale cenowym - można je kupić za około 30-40 tys. zł. W większości nie są to złe auta, ale wersje silnikowe, którym się przyglądamy, są wręcz gwarantem sporych wydatków. Przyjrzyjmy się 15 samochodom w najbardziej awaryjnych wersjach.

Volkswagen Polo V to świetne auto, ale jego paleta silników to pole minowe
Co warto kupić

Volkswagen Polo V to świetne auto, ale jego paleta silników to pole minowe

Volkswagen Polo V generacji to auto-kontrast. Jest dopracowane, ergonomiczne, przestronne, mądrze zaprojektowane i na dodatek bardzo przyjemne w prowadzeniu, ale jego paleta silników to istne pole minowe, które kładzie się cieniem na renomie modelu. Trzeba wiedzieć, których silników unikać, by nie wpakować się w wręcz pewne i spore wydatki.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pojedynek, w którym nie liczył się prestiż. Dacia Logan czy Fiat Grande Punto?
Co warto kupić

Pojedynek, w którym nie liczył się prestiż. Dacia Logan czy Fiat Grande Punto?

Założenia mieliśmy proste: ma być tanio w zakupie i bardzo tanio w eksploatacji. Nie liczą się ani prestiż, ani dynamika, dlatego w szranki stanęły Fiat Grande Punto i Dacia Logan drugiej generacji. Oba auta ocenialiśmy zgodnie z tym samym kluczem. Czy w tym przypadku da się wyłonić zwycięzcę?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Które auta są wręcz niesprzedawalne, a które sprzedają się najszybciej?
Rankingi Aut Używanych

Które auta są wręcz niesprzedawalne, a które sprzedają się najszybciej?

Właściciele Mini Cooperów oraz Opli Grandland i Crossland mogą być pewni, że szybko znajdą chętnych na swoje auta. Z analizy AAA AUTO wynika, że ich samochody w ciągu kilkunastu dni najczęściej znajdują kupców. Na drugim biegunie znajdują się właściciele aut, które najczęściej łączy jedna cecha - ich napęd.

150 tys. km Volkswagenem Passatem 1.8 TSI. Jak silnik zniósł nasz test długodystansowy?
Testy długodystansowe

150 tys. km Volkswagenem Passatem 1.8 TSI. Jak silnik zniósł nasz test długodystansowy?

100 tys. km to była dla Volkswagena Passata 1.8 TSI tylko rozgrzewka – rodzinne kombi Volkswagena dostało szóstkę z minusem, więc postanowiliśmy, że zostanie z nami na dłużej. Czy dodatkowe 50 tys. km auto również pokonało bez problemów?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy 100 tys. km Fordem Fiestą 1.0 EcoBoost z automatem. Silnik poległ
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km Fordem Fiestą 1.0 EcoBoost z automatem. Silnik poległ

Już w trakcie testu czerwona Fiesta 1.0 EcoBoost z automatyczną skrzynią biegów pokazywała swoje humory, ale to, co stało się na ostatniej prostej, spowodowało, że nasz mały Ford został bohaterem iście tragicznym. Późniejsze śledztwo Forda wykazało, że mieliśmy pecha - problemy, które nas spotkały, mogą dotyczyć nieco ponad 1,3 tys. aut z rynku niemieckiego i tylko 15 sztuk sprzedanych w polskich salonach. Tylko tyle zostało wyposażone w taką konfigurację silnika i skrzyni biegów, jak w naszym testowym egzemplarzu. Właśnie dlatego radzimy jej unikać.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Policzyliśmy, które auta tracą na wartości najmniej, a które najwięcej. To ranking pełen zaskoczeń
Co warto kupić

Policzyliśmy, które auta tracą na wartości najmniej, a które najwięcej. To ranking pełen zaskoczeń

W najnowszym rankingu przeanalizowaliśmy utraty wartości ponad 100 najpopularniejszych modeli w przeszło 20 tys. konfiguracji. Cel? Wybór aut, które najmniej tracą na wartości.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy 100 tys. km Mercedesem klasy A. Byliśmy zaskoczeni jego kondycją po teście
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km Mercedesem klasy A. Byliśmy zaskoczeni jego kondycją po teście

Mercedes A 220 d stanął do testu na dystansie 100 tys. km z mocnym dieslem pod maską. Na koniec możemy powiedzieć tylko jedno: jeśli chodzi o trwałość, to klasa sama w sobie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Hyundai i30 N Performance po przejechaniu 100 tys. km. Poznaliśmy jego wszystkie mocne i słabe strony
Testy długodystansowe

Hyundai i30 N Performance po przejechaniu 100 tys. km. Poznaliśmy jego wszystkie mocne i słabe strony

Nasz długodystansowy test z Hyundaiem i30 N Performance udowodnił, że prowadzenie samochodu to wciąż coś więcej niż tylko przemieszczanie się z punktu A do B. W ciągu ostatnich dwóch lat samochód przejechał 100 029 km – żadnego z nich nie żałujemy.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.