Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Używane

Używane

Te modele kończą w tym roku 20 lat. Czy tak wyobrażałeś sobie "starocie"?
Używane

Te modele kończą w tym roku 20 lat. Czy tak wyobrażałeś sobie "starocie"?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nie można nie brać pod uwagę Fiesty, kupując auto segmentu B. Na warsztat wzięliśmy generacje V, VI i VII
Co warto kupić

Nie można nie brać pod uwagę Fiesty, kupując auto segmentu B. Na warsztat wzięliśmy generacje V, VI i VII

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy Fiata w cenie roweru. 15 lat temu to były w Polsce bestsellery
Co warto kupić

Kupujemy Fiata w cenie roweru. 15 lat temu to były w Polsce bestsellery

Kilka tysięcy złotych wystarczy, by kupić Fiata, który kilkanaście lat temu był w Polsce bestsellerem. Czy to jednak dobry pomysł? W końcu nie można zbyt wiele wymagać od auta, którego cena nie przekracza wartości przeciętnych rowerów. Przyjrzeliśmy się modelom Panda i Grande Punto.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? W obu przypadkach będzie ciężko
Co warto kupić

Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? W obu przypadkach będzie ciężko

Kto chce kupić używane Volvo XC60 lub Audi Q5, musi przygotować się na długie i trudne poszukiwania. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, bo oba auta, jeśli zadbane, to udane inwestycje. Choć jedno z nich mechanicy cenią nieco bardziej.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Siedem kompaktowych kombi, siedem różnych napędów. Porównaliśmy elektryka z: LPG, dieslem, benzyną, hybrydą plug-in, zwykłą i miękką
Co warto kupić

Siedem kompaktowych kombi, siedem różnych napędów. Porównaliśmy elektryka z: LPG, dieslem, benzyną, hybrydą plug-in, zwykłą i miękką

Dziś (prawie) wszyscy chcą kupować SUV-y. A przecież kompaktowe kombi są takie utalentowane! Do tego występują w różnych konfiguracja i z różnymi napędami – od benzyniaka i diesla, poprzez hybrydy i LPG, a na elektryku kończąc. Który model wybrać i z jakim napędem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co za pojedynek! Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Co za pojedynek! Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia

Oto trzy mające już kilka lat na karku limuzyny z oszczędnymi, dwulitrowymi dieslami pod maską za ok. 50 tys. zł. Które z tych aut zagwarantuje nie tylko wysoki komfort podróży, lecz także trwałość i niezawodność – Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Kia czy Hyundai? Porównaliśmy dwa najtańsze modele
Co warto kupić

Używana Kia czy Hyundai? Porównaliśmy dwa najtańsze modele

Jeden koncern, jeden segment, dwie marki i dwa różne okresy produkcyjne. Porównaliśmy nieco starszą Kię Picanto drugiej generacji do młodszego Hyundaia i10 drugiej generacji. Które auto jest bardziej godne polecenia? A może żadne nie jest?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volkswagen Passat B8 czy Audi A4 B9? Czy warto dopłacać do używanego premium?
Co warto kupić

Volkswagen Passat B8 czy Audi A4 B9? Czy warto dopłacać do używanego premium?

Volkswagen Passat jest od Audi A4 większy. Ma co prawda minimalnie krótszy rozstaw osi, ale za to dysponuje znacznie większym bagażnikiem. Technicznie są to auta bardzo do siebie zbliżone, a mimo to A4 lepiej radzi sobie z trzymaniem ceny. Czy warto odkładać dłużej na Audi, czy może Passat jest równie dobry?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytaliśmy mechanika o używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5
Co warto kupić

Zapytaliśmy mechanika o używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5

Różne segmenty, różne roczniki i różne widełki cenowe - zrobiliśmy przegląd używanych SUV-ów BMW z różnych okresów produkcyjnych. O opinie na temat X1 generacji E84, X3 generacji F25 i X5 generacji E70 zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników, którzy na temat wszystkich tych SUV-ów mieli wiele do powiedzenia. W niektórych przypadkach to, co usłyszeliśmy, brzmiało bardziej jak przestroga niż zachęta do zakupu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane Renault Clio. Tanie i dobre, choć są pułapki
Co warto kupić

Kupujemy używane Renault Clio. Tanie i dobre, choć są pułapki

Renault Clio na rynku wtórnym rywalizuje m.in. z Volkswagenem Polo, Skodą Fabią czy Toyotą Yaris, dlatego nie ma łatwego zadania. Mniejszy niż w przypadku wymienionych aut popyt na Clio sprzyja jego atrakcyjnym cenom. Tym bardziej atrakcyjnym, że miejskie Renault to samochód udany i rzadko sprawiający problemy, choć oczywiście pułapki się zdarzają. Na co trzeba uważać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
15 aut, które swoje lata mają, a wciąż są dobre. Każde polecamy z innego powodu
Używane

15 aut, które swoje lata mają, a wciąż są dobre. Każde polecamy z innego powodu

Jeśli auta z naszego zestawienia były odpowiednio serwisowane, to wciąż, mimo swojego wieku, trzymają się nieźle i są godne polecenia. W dodatku wiele z nich kosztuje naprawdę niewiele. Oto nasz subiektywny przegląd pełnoletnich aut, które dobrze zdały egzamin dojrzałości.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Używana Toyota Avensis. Bierzemy na warsztat trzy generacje
Co warto kupić

Używana Toyota Avensis. Bierzemy na warsztat trzy generacje

Dzisiaj klasyczne samochody klasy średniej to domena marek premium, w większości tych popularnych ich miejsce zajęły crossovery i SUV-y. Jednym z modeli, który kiedyś cieszył się ogromną sympatią kierowców, a teraz nie jest już produkowany jest Toyota Avensis. Czy warto kupić ją na rynku wtórnym? Sprawdzamy trzy generacje używanej Toyoty Avensis. Od leciwej już jedynki do całkiem nowoczesnej trójki. W każdej generacji pokazujemy zalety, wady i wybieramy najlepsze silniki. Oczywiście po konsultacjach z ekspertami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
80 tys. zł wystarczy na premium ze średniej półki. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes klasy C W205?
Co warto kupić

80 tys. zł wystarczy na premium ze średniej półki. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes klasy C W205?

Oba auta można kupić taniej, ale my skupiliśmy się na niewyeksploatowanych egzemplarzach z przebiegiem około 100 tys. km, stąd kwota 80 tys. zł. Lepszym wyborem będzie Mercedes klasy C czy Audi A4? Oba mają zbliżone ceny, oba są w podobnym wieku i podobnie radzą sobie z utrzymywaniem wartości. A czy oba są podobnie cenione (albo niecenione) przez mechaników? Zapytaliśmy u źródła.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pojechaliśmy kupić najpopularniejszego na rynku busa do 70 tys. zł. To jak spacer po polu minowym
Używane

Pojechaliśmy kupić najpopularniejszego na rynku busa do 70 tys. zł. To jak spacer po polu minowym

Osobowe minibusy to auta wykorzystywane głównie do ciężkiej pracy, choć zdarzają się i tacy kierowcy, którzy chcą jeździć sporym busem, bo mają dużą rodzinę albo hobby, do którego potrzebne jest pojemne auto. Objechaliśmy pół Polski w poszukiwaniu ładnego egzemplarza Renault Trafic albo Opla Vivaro. Wybór jest olbrzymi, ładnych aut sporo, ale... pułapek nie brakuje, bo na pierwszy rzut oka taki samochód z przebiegiem rzędu 600 tys. km potrafi wyglądać świetnie. Co ciekawe, starsze egzemplarze bywają droższe i bardziej poszukiwane od tych młodszych. Wiemy już dlaczego.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Używana Honda CR-V czy Hyundai Tucson? Pojedynek SUV-ów. Jeden dostał piątkę
Co warto kupić

Używana Honda CR-V czy Hyundai Tucson? Pojedynek SUV-ów. Jeden dostał piątkę

Kierowcy w całej Europie pokochali SUV-y. Postanowiliśmy znaleźć więc znaleźć pewniaka za kilkadziesiąt tys. zł. Pod lupę wzięliśmy jeden z największych globalnych bestsellerów w całej historii SUV-ów, a więc Hondę CR-V, oraz model, który cieszy się ogromną popularnością w ostatnich latach. Na co lepiej postawić? Hondę CR-V IV czy Hyundaia Tucsona II? Sprawdzamy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane kombi do 50 tys. zł. Sprawdziliśmy trzy. Zdecydowany zwycięzca
Używane

Używane kombi do 50 tys. zł. Sprawdziliśmy trzy. Zdecydowany zwycięzca

Wybraliśmy trzy popularne kombi z lubianymi silnikami Diesla pod maską. Jeśli nie daliście się porwać modzie na SUV-y, to będą idealnym wyborem jako samochód rodzinny. Które z tych aut zapewnia najlepsze walory użytkowe, jest niezawodne i niedrogie w użytkowaniu? Pod lupę wzięliśmy Forda Focusa, Hyundaia i30 i Renault Megane. Wszystkie powinny się zmieścić w założonym budżecie w dobrym stanie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy 100 tys. km BMW 320d Touring. Długo nie zapomnimy tego testu
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km BMW 320d Touring. Długo nie zapomnimy tego testu

Nasze doświadczenia z autami BMW podczas długich testów są różne. Niedawno opisywane przez nas BMW M3 zakończyło test z wynikiem, którego nie doświadczyliśmy nigdy wcześniej, a auta na długich dystansach recenzujemy od 30 lat. Test BMW 320d na dystansie 100 tys. km też zapamiętamy na długo.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane Suzuki Swift. Piąta i szósta generacja trzymają cenę, dlatego na nich się skupiliśmy
Co warto kupić

Kupujemy używane Suzuki Swift. Piąta i szósta generacja trzymają cenę, dlatego na nich się skupiliśmy

Siódma generacja Suzuki Swifta dopiero co wjechała do salonów, zastępując rynkowo wysłużonego, bo debiutującego w 2017 r., Swifta VI. Rynek wtórny wysoko wycenia to auto. Tyczy się to nie tylko "szóstki", ale też wcześniejszej, piątej generacji. Skąd biorą się te ceny Suzuki Swifta w ogłoszeniach?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane BMW X3 typoszeregu G01. To nie jest prosty temat
Co warto kupić

Kupujemy używane BMW X3 typoszeregu G01. To nie jest prosty temat

BMW X3 trzeciej generacji to auto drogie w serwisie, skomplikowane, a do tego głównie z dwulitrowymi doładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Potencjalnych problemów jest tu bardzo wiele – radzimy, jaką wersję wybrać, aby nie wpakować się na minę.

Kupujemy miejskiego SUV-a z Francji. Porównaliśmy dwa, różnica jest diametralna
Co warto kupić

Kupujemy miejskiego SUV-a z Francji. Porównaliśmy dwa, różnica jest diametralna

Założenie tego pojedynku było proste - znaleźć wciąż świeżego, miejskiego, francuskiego SUV-a do 40 tys. zł. Wybór padł na dwa modele: Peugeota 2008 i Renault Captura. Pierwsze generacje tych aut debiutowały w tym samym roku i są bezpośrednimi konkurentami. Ich ceny na rynku wtórnym są jednak wyraźnie różne. Mechaników, z którymi rozmawialiśmy, wcale to nie dziwi.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Choć mały, Peugeot 208 I potrafi być sporym problemem. Polecamy tylko jedną konfigurację
Co warto kupić

Choć mały, Peugeot 208 I potrafi być sporym problemem. Polecamy tylko jedną konfigurację

Pierwsza generacja Peugeota 208 do dziś wygląda nowocześnie. Jest też bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją. Niestety ma niewiele więcej zalet. Nasi zaprzyjaźnieni mechanicy ostrzegają przed kilkoma silnikami, jedną skrzynią i mówią wprost - Peugeot 208 pierwszej generacji choć mały, potrafi być dużym problemem. Ale w jednej konfiguracji napędowej jest w miarę bezpieczny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dziwne auto z niemieckiego ogłoszenia. Tak skrzywdzonego Mercedesa 600 jeszcze nie widzieliśmy
Używane

Dziwne auto z niemieckiego ogłoszenia. Tak skrzywdzonego Mercedesa 600 jeszcze nie widzieliśmy

Co mają ze sobą wspólnego papież Paweł VI, Mao Tse-tung, Leonid Breżniew, Pablo Escobar, Rowan Atkinson i John Lennon? Wszyscy mieli podobny gust w kwestii aut, bo to tylko niektórzy ze znanych właścicieli i użytkowników Mercedesa 600 W100. Niedawno, w jednym z niemieckich serwisów ogłoszeniowych pojawiła się oferta sprzedaży takiego auta za niespełna 38 tys. euro. Jest jednak pewien haczyk: w 1974 r. ktoś zrobił temu autu coś strasznego: wymienił legendarny silnik V8 M100 na inną legendę motoryzacji: silnik z Mercedesa 200D.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.