Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Używane

Używane

Używana Toyota Camry czy Skoda Superb? Mechanik wybrał faworyta. "Prawie szóstka"
Co warto kupić

Używana Toyota Camry czy Skoda Superb? Mechanik wybrał faworyta. "Prawie szóstka"

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Te samochody kosztują tyle co nowy Thermomix TM7
Co warto kupić

Te samochody kosztują tyle co nowy Thermomix TM7

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mechanicy zachwalają te trzy SUV-y. Każdy wart swojej ceny, ale jeden jest szczególnie dobry
Co warto kupić

Mechanicy zachwalają te trzy SUV-y. Każdy wart swojej ceny, ale jeden jest szczególnie dobry

Które używane SUV-y polecają mechanicy za możliwie jak najmniejszą awaryjność? Jest ich kilka, ale te trzy znajdują się na szczycie ich listy. Wszystkie debiutowały już ponad dziesięć lat temu; można je kupić za rozsądne pieniądze; mają opinię bezawaryjnych; są polecane przez mechaników i mogą się poszczycić wysokimi notami w naszych redakcyjnych testach. Każdy z tych SUV-ów udowadnia, że na dobre auto wcale nie trzeba wydać dziś fortuny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy używane Toyoty to auta ostateczne? Faktycznie są bezawaryjne? Zrobiliśmy wielki przegląd
Co warto kupić

Czy używane Toyoty to auta ostateczne? Faktycznie są bezawaryjne? Zrobiliśmy wielki przegląd

Kolejny rok Toyota zakończyła na pierwszym miejscu w Polsce pod względem sprzedaży nowych aut, z wielką przewagą nad konkurentami. Nie mniejszym wzięciem Toyoty cieszą się na rynku wtórnym, mimo że ponadprzeciętnie trzymają cenę - trzeba za nie zapłacić więcej lub znacznie więcej za konkurencyjne samochody innych marek. Czy słusznie? Czy Toyoty naprawdę są tak trwałe? Porozmawialiśmy o tym z mechanikami od lat naprawiającymi Toyoty. Na warsztat wzięliśmy pięć modeli japońskiej marki, z różnych segmentów, różnych roczników i o różnych cenach, tak by skala porówwnawcza była możliwie jak największa.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepsze relatywnie luksusowe Audi A4 B9 czy wielka i komfortowa Skoda Superb III?
Co warto kupić

Lepsze relatywnie luksusowe Audi A4 B9 czy wielka i komfortowa Skoda Superb III?

Oba auta pochodzą z tego samego koncernu, były produkowane w tych samych latach i wciąż są nowoczesne. I choć oczywiście ich ceny z każdym rokiem spadają, to z utrzymywaniem wartości radzą sobie znacznie lepiej niż Bitcoin w ostatnich godzinach. Audi A4 B9 i Skoda Superb III cieszą się ogromnym zainteresowaniem na rynku wtórnym, z czego doskonale zdają sobie sprawę nieuczciwi handlarze - podejrzanych ofert na rynku jest sporo. Wyeksploatowanych auto poflotowych też, dlatego podczas zakupu trzeba być ostrożnym.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zrobiliśmy ranking 100 aut, którymi przejechaliśmy po 100 tys. km. Jest mnóstwo zaskoczeń
Testy długodystansowe

Zrobiliśmy ranking 100 aut, którymi przejechaliśmy po 100 tys. km. Jest mnóstwo zaskoczeń

Lata testów, ponad 100 samochodów, którymi łącznie przejechaliśmy więcej niż 10 mln kilometrów. Na każde przypada minimum 100 tys. km. Każde oceniliśmy w tej samej skali, a po latach porównaliśmy ze sobą te oceny. Tak powstał ranking najlepszych i najgorszych aut, które testowaliśmy na długich dystansach.

Przejechaliśmy 100 tys. km Mazdą CX-30. Co znaleźliśmy po rozebraniu jej na części pierwsze?
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km Mazdą CX-30. Co znaleźliśmy po rozebraniu jej na części pierwsze?

Mazda zazwyczaj w testach na dystansie 100 tys. km błyszczała znakomitą formą. Czy model CX-30 e-Skyactiv X z rewolucyjnym silnikiem benzynowym o mocy 186 KM pod maską wyłamie się z tego schematu? Oto nasze sprawozdanie z testu wytrzymałościowego!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Odłożone 50 tys. zł lepiej wydać na używane Volvo S80 czy Skodę Superb?
Co warto kupić

Odłożone 50 tys. zł lepiej wydać na używane Volvo S80 czy Skodę Superb?

Oba porównywane dziś auta można kupić za kwoty znacznie niższe niż wspomniane 50 tys. zł, ale naszym celem jest zakup egzemplarza, którym z komisu pojedziemy do domu, a nie do warsztatu. A właśnie tyle trzeba mieć, by stać się posiadaczem egzemplarza zadbanego, z akceptowalnym przebiegiem, może nawet krajowego. I Volvo S80 II, i Skoda Superb II trzymają cenę - są cenione na rynku wtórnym, mimo że od ich rynkowego debiutu minęło niemal 20 lat. Na które z tych aut się zdecydować, chcąc stać się właściciela dużego, atrakcyjnego sedana/liftbacka? Których wersji silnikowych należy unikać jak ognia? Sprawdźmy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pojechaliśmy po bezwypadkowego Tiguana. Skala w mierniku się skończyła
Co warto kupić

Pojechaliśmy po bezwypadkowego Tiguana. Skala w mierniku się skończyła

Już za nieco ponad 80 tys. zł możesz mieć kilkuletniego, bogato wyposażonego SUV-a – Volkswagena Tiguana z oszczędnym wysokoprężnym silnikiem o mocy 190 KM i automatyczną skrzynią biegów. Polscy handlarze bardzo chętnie sprowadzają te samochody, mają przy tym szczególny talent do wyszukiwania aut bezwypadkowych, w pełni sprawnych i w dobrej cenie – tak przynajmniej wydaje się po przejrzeniu ogłoszeń. Przy całym szacunku do tej profesji potencjalnym klientom zalecamy jednak ostrożność. Może się bowiem zdarzyć, że – tak jak my – pojedziecie po samochód bezwypadkowy, a na miejscu zastaniecie samochód owszem, bardzo ładny, ale jednak po kilku szkodach w tym jednej… raczej całkowitej.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Przejechaliśmy 100 tys. km mocnym BMW 540i xDrive. Nie na taki finał liczyliśmy
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km mocnym BMW 540i xDrive. Nie na taki finał liczyliśmy

Ładne, praktyczne i mocne - za kierownicą BMW 540i xDrive przeżyliśmy na dystansie 100 tys. km mnóstwo miłych chwil. Niestety było też sporo takich, o których wolelibyśmy zapomnieć. Auto zagwarantowało nam zdecydowanie za dużo nieplanowanych wizyt w serwisach.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Jeździliśmy tym Mercedesem przez 15 lat, przejechaliśmy pół miliona kilometrów. W jakim stanie było W204?
Testy długodystansowe

Jeździliśmy tym Mercedesem przez 15 lat, przejechaliśmy pół miliona kilometrów. W jakim stanie było W204?

Tych aut z przebiegami przekraczającymi pół miliona kilometrów jeździ po Polsce więcej, niż myślicie, choć w większości przypadków ich wielokrotnie cofane liczniki mówią co innego. Tu mamy do czynienia z autem, które przez 15 lat pokonywało kolejne kilometry pod nadzorem fachowców – z dokładnością co do dnia, godziny i kilometra wiemy, jak sprawował się ten Mercedes. Czy Mercedes Klasy C generacji W204 to godny następca znanych z trwałości "beczek" (W123) i "baleronów" (W124)?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Lepiej postawić na starszego mercedesa czy młodszą dacię? Kupujemy SUV-a za 60 tys. zł
Co warto kupić

Lepiej postawić na starszego mercedesa czy młodszą dacię? Kupujemy SUV-a za 60 tys. zł

Używany SUV za 60 tys. zł? Wybór jest spory, a im dłużej przegląda się ogłoszenia, tym ma się więcej dylematów. Większy, ale starszy czy mniejszy, ale młodszy? Starszy, ale premium czy mniejszy, ale marki popularnej? I w końcu diesel czy benzyna? Mamy pięć propozycji używanych SUV-ów za około 60 tys. zł, o które zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepsze bezstopniowe CVT w Toyocie czy dwusprzęgłowe DSG w Volkswagenie? Zrobiliśmy ranking skrzyń automatycznych
Co warto kupić

Lepsze bezstopniowe CVT w Toyocie czy dwusprzęgłowe DSG w Volkswagenie? Zrobiliśmy ranking skrzyń automatycznych

Wiele osób chętnie sięgnęłoby po używany samochód z "automatem", ale boi się takiego rozwiązania. Czy rzeczywiście musi to oznaczać ogromne wydatki na naprawę? Czy można sprawdzić skrzynię przed zakupem?

Używany Nissan Qashqai. Mechanik sprawdził nam dwie generacje. "Pułapka"
Co warto kupić

Używany Nissan Qashqai. Mechanik sprawdził nam dwie generacje. "Pułapka"

Nissan Qashqai to jeden z modeli, który ugruntował mocną pozycję kompaktowych crossoverów i SUV-ów. Kierowcy w Europie wręcz pokochali ten samochód. Dzisiaj dwie pierwsze generacje japońskiego SUV-a kuszą atrakcyjnymi cenami. Czy używany Nissan Qashqai to dobry wybór? Razem z mechanikiem oceniamy dwie generacje.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Sprawdziliśmy stan Mercedesa S213 z przebiegiem 150 tys. km. Czy używany, nowoczesny Mercedes drenuje portfel?
Testy długodystansowe

Sprawdziliśmy stan Mercedesa S213 z przebiegiem 150 tys. km. Czy używany, nowoczesny Mercedes drenuje portfel?

Poprzednia generacja Mercedesa klasy E (o oznaczeniu W213 - sedan i S213 - kombi) nie zdążyła się jeszcze zestarzeć - dla niewtajemniczonych wciąż może wyglądać na najnowszą generację modelu, a tymczasem jej produkcja rozpoczęła się w 2016 r., a zakończyła w 2023 r. Dla nabywców aut używanych to dobra wiadomość, bo zmiana modelu oznacza spadek cen używanych aut. Czy jednak warto interesować się nowoczesną limuzyną Mercedesa, która nie jest już objęta gwarancją producenta?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydowym Volvo XC60. Na długo ten test zapamiętamy
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydowym Volvo XC60. Na długo ten test zapamiętamy

Volvo XC60 z oznaczeniem T8 to szwedzki SUV z hybrydą typu plug-in, czyli taką, którą można ładować z gniazdka. To skomplikowany napęd, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak przekłada się to na trwałość. Szwedzkim SUV-em przejechaliśmy 100 tys. km w różnych warunkach, sprawdzając nie tylko trwałość, ale też spalanie, komfort i dynamikę. Na długo ten test zapamiętamy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Auto używane, a wygląda i jeździ jak nowe. Program renew Factory Renault
Używane

Auto używane, a wygląda i jeździ jak nowe. Program renew Factory Renault

Używane jak nowe – tak można określić najnowszy pomysł Renault na renowację samochodów używanych Renault i Dacia, a także innych marek. W Polsce właśnie uruchomiono program renew Factory. Pod Warszawą będzie pracowało 30 ekspertów od renowacji używanych samochodów. Jak ma to działać?

Przedłużyliśmy test Toyoty, chcąc sprawdzić, czy coś się stanie. Zdemontowaliśmy ją po 150 tys. km
Testy długodystansowe

Przedłużyliśmy test Toyoty, chcąc sprawdzić, czy coś się stanie. Zdemontowaliśmy ją po 150 tys. km

100 tys. km Toyotą Prius to było za mało - test przedłużyliśmy o dodatkowe 50 tys. km. W końcu hybrydy Toyoty mają opinię wręcz niezniszczalnych, nawet na bardzo długich dystansach. No to sprawdziliśmy, czy faktycznie tak jest, zaprzęgając do testu czwartą generację Priusa.

Wielki ranking SUV-ów. Wszystkimi przejechaliśmy 100 tys. km. Najlepszy i najgorszy to totalne zaskoczenia
Co warto kupić

Wielki ranking SUV-ów. Wszystkimi przejechaliśmy 100 tys. km. Najlepszy i najgorszy to totalne zaskoczenia

Ten ranking powstawał przez wiele lat. W tym czasie kilkudziesięcioma SUV-ami przejechaliśmy po co najmniej 100 tys. km. Każde auto ocenialiśmy, korzystając z tego samego klucza, obiektywnie przyznając punkty karne za awarie czy inne niedociągnięcia. Tak powstał wielki ranking SUV-ów. Jest wiele zaskoczeń, ale największe są dwa - zwycięzca i przegrany.

Czy jest sens kupować dwudziestoletnie BMW albo Audi? Mechanicy mają wiele do powiedzenia na ich temat
Co warto kupić

Czy jest sens kupować dwudziestoletnie BMW albo Audi? Mechanicy mają wiele do powiedzenia na ich temat

BMW serii 5 E60 i Audi A6 C6 mają już po dwadzieścia lat. Kiedyś zarezerwowane dla najlepiej zarabiających, dziś dostępne dla każdego. Warto się skusić? Czy niegdyś luksusowe limuzyny Audi i BMW zachowały nieco prestiżu?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydową Hondą CR-V. Dawno nie widzieliśmy silnika w takim stanie
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydową Hondą CR-V. Dawno nie widzieliśmy silnika w takim stanie

Nasi koledzy z niemieckiego "Auto Bilda" zakończyli długodystansowy test hybrydowej Hondy CR-V e:HEV AWD. Zwieńczeniem każdego testu wytrzymałościowego jest rozebranie auta na części pierwsze i ocena jego stanu technicznego. Mechanicy byli pod dużym wrażeniem, choć z jednym dość poważnym zastrzeżeniem.

Jak trzyma się i jeździ 15-letni SUV Audi? Sprawdziliśmy Q5 pierwszej generacji
Testy długodystansowe

Jak trzyma się i jeździ 15-letni SUV Audi? Sprawdziliśmy Q5 pierwszej generacji

Pierwsza generacja Audi Q5 została wprowadzona na rynek pod koniec 2008 r. Średniej wielkości SUV klasy premium od samego początku był bestsellerem. I już na początku zasłużył sobie na uznanie w raporcie TÜV. Przez długi czas wysokie ceny na rynku wtórnym były jednak argumentem przeciwko zakupowi tego modelu przez przeciętnie zarabiających.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.