Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Używane

Używane

Wybraliśmy 10 nowoczesnych diesli, na które trzeba uważać. Koszty mogą być bardzo wysokie
Co warto kupić

Wybraliśmy 10 nowoczesnych diesli, na które trzeba uważać. Koszty mogą być bardzo wysokie

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie
Co warto kupić

Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przetestowaliśmy 125 aut na dystansie 100 tys. km. Te 25 modeli psuło się najrzadziej
Rankingi Aut Używanych

Przetestowaliśmy 125 aut na dystansie 100 tys. km. Te 25 modeli psuło się najrzadziej

Od trzydziestu lat sprawdzamy auta na dystansach 100 tys. km i większych. Sprawdziliśmy w ten sposób już grubo ponad 100 samochodów różnych marek, skrzętnie notując m.in. występujące w nich awarie. Tak powstał ranking 25 najmniej awaryjnych samochodów, jakie mieliśmy okazję przetestować na długim dystansie.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Warto kupić kilkuletnią, topową limuzynę z Niemiec? Sprawdziłem ceny części poza ASO
Testy długodystansowe

Warto kupić kilkuletnią, topową limuzynę z Niemiec? Sprawdziłem ceny części poza ASO

Ceny kuszą, bo niemieckie limuzyny, które kilka lat temu kosztowały w salonach pół miliona złotych i więcej można dziś mieć za około jedną czwartą tej kwoty. Dziś tyle trzeba zapłacić za nieszczególnie dobrze wyposażone auto kompaktowe i to wcale nie marki premium. No dobrze, ale co potem? Ile kosztuje serwisowanie takiego samochodu? Zasiadłem za kierownicą kilkuletniego BMW serii 7 z mocarnym dieslem, by sprawdzić, jak zniósł próbę czasu. Przestudiowałem też cenniki części zamiennych do tego modelu. I co? Warto się skusić?

Naprawdę chciałem kupić samochód elektryczny. Poszukałem i podziękowałem. Wybrałem starego diesla
Co warto kupić

Naprawdę chciałem kupić samochód elektryczny. Poszukałem i podziękowałem. Wybrałem starego diesla

Samochody elektryczne są ekonomiczne, ciche i bez trudu mogą przejechać 500 km albo więcej bez konieczności ładowania. Na dodatek Niemcy - a rzecz dzieje się w Niemczech - słyną z rozwiniętej infrastruktury ładowania. Dlatego postanowiłem, że moim nowym samochodem będzie samochód elektryczny. Poszukiwania nie poszły zgodnie z planem. Skończyłem z dieslem i to wcale nie najnowszym. Opowiem wam, dlaczego.

Dziesięć aut, które nie dały rady. Wypadły najgorzej w naszych testach na dystansie 100 tys. km
Używane

Dziesięć aut, które nie dały rady. Wypadły najgorzej w naszych testach na dystansie 100 tys. km

Na tej liście jest kilka naprawdę dużych zaskoczeń. Największym wcale nie jest obecność jednego samochodu elektrycznego. W niektórych przypadkach dziwi fakt, że auto, które ma nieco ponad dwa lata i przejechane 100 tys. km potrafi być w takim stanie, jak ten, który zastaliśmy. Chcąc kupić jedno z tych aut na rynku wtórnym, zastanów się dwa razy. Oto dziesięć samochodów, które wypadły najgorzej w naszych testach długodystansowych.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy Skodą Kodiaq 100 tys. km. Potem rozebraliśmy ją na części. Oto werdykt
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy Skodą Kodiaq 100 tys. km. Potem rozebraliśmy ją na części. Oto werdykt

W kategorii dużych, rodzinnych, a wciąż w miarę przystępnych cenowo SUV-ów trudno o ciekawszą propozycję niż Skoda Kodiaq. Polacy bardzo lubią ten model i często sprawdzają go na rynku wtórnym. Ale czy Skoda Kodiaq to SUV niezawodny? Sprawdziliśmy, czy warto szukać używanych Kodiaqów w serwisach z ogłoszeniami. Przejechaliśmy Skodą Kodiaq 100 tys. km i mamy sporo przemyśleń oraz wniosków. Ogólnie czeski SUV zasłużył na bardzo wysoką ocenę, ale nie nie obyło się bez wpadki.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Niemiecki ADAC pokazał nową listę najczęściej psujących się aut. Zaskoczeń nie ma końca
Co warto kupić

Niemiecki ADAC pokazał nową listę najczęściej psujących się aut. Zaskoczeń nie ma końca

Powiedzieć, że w najnowszym raporcie awaryjności ADAC 2025 jest sporo niemspodzianek, to jak nic nie powiedzieć. Nie chodzi tylko o szczegółowe dane dotyczące usterkowości samochodów elektrycznych. Sporo dzieje się też w rankingu najbardziej i najmniej awaryjnych modeli w poszczególnych klasach. Zapnijcie pasy.

Sprawdziliśmy stan chińskiego SUV-a z przebiegiem 100 tys. km. Nie przeszedł próby czasu
Testy długodystansowe

Sprawdziliśmy stan chińskiego SUV-a z przebiegiem 100 tys. km. Nie przeszedł próby czasu

Jak chiński SUV sprawuje się po kilku latach użytkowania i przejechaniu ponad 100 tys. km? Sprawdziliśmy to na przykładzie DFSK Glory 580. To bardzo praktyczne i tanie auto, a na pierwszy rzut oka jego parametry robią duże wrażenie. Co do oczu dociera, gdy autu przyjrzymy się bliżej?

Co na temat używanych Audi mówią mechanicy? Zapytaliśmy ich o trzy generacje A6: C6, C7 i prawie nowe C8
Co warto kupić

Co na temat używanych Audi mówią mechanicy? Zapytaliśmy ich o trzy generacje A6: C6, C7 i prawie nowe C8

O ile mające już 20 lat Audi A6 C6 po prostu musi sprawiać mniejsze lub większe problemy ze względu na swój wiek, o tyle niemal nowe (dopiero kilka tygodni temu zaprezentowano najnowszą generację) A6 C8 nie powinno być aż tak kapryśne. A zdaniem mechaników bywa. Czasem aż trudno było nam uwierzyć w to, co słyszymy. Kto planuje zakup używanego Audi (nie tylko A6), powinien z tymi opiniami się zapoznać.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepiej postawić na większe używane Volvo XC90 czy młodsze, ale mniejsze XC60?
Co warto kupić

Lepiej postawić na większe używane Volvo XC90 czy młodsze, ale mniejsze XC60?

Co prawda dostępne dziś w salonach Volvo XC90 przeszło kolejną kurację odmładzającą, ale jest to wciąż ta sama generacja topowego szwedzkiego SUV-a, która debiutowała dziesięć lat temu. Mniejsze XC60 jest nieco młodsze, ale - choć trudno w to uwierzyć - od jego debiutu minęło już osiem lat. Powstaje pytanie: czy chcąc kupić używanego SUV-a Volvo lepiej zdecydować się na większe, ale starsze XC90 czy za te same pieniądze lepiej wybrać młodsze, ale mniejsze XC60?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany Volkswagen Tiguan I i II. Mechanik wypisał nam wersje wysokiego ryzyka
Co warto kupić

Używany Volkswagen Tiguan I i II. Mechanik wypisał nam wersje wysokiego ryzyka

Polacy uwielbiają Volkswagena Tiguana, dlatego na rynku wtórnym nie brakuje ofert na to auto. Tyczy się to i pierwszej, i drugiej generacji modelu. Niestety pośród nich nie brakuje "okazji", które są gwarancją problemów. Czy używany Volkswagen Tiguan jest autem godnym polecenia? A jeśli tak, to które wersje są najbezpieczniejsze? O opinie na temat pierwszej i drugiej generacji modelu poprosiliśmy mechaników. Sięgnęliśmy też pamięcią do redakcyjnych testów Tiguana. Na tej podstawie wystawiliśmy mu oceny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepszy używany Mercedes czy Lexus? Jeden dostał piątkę, a to bardzo rzadkie przy tych rocznikach
Co warto kupić

Lepszy używany Mercedes czy Lexus? Jeden dostał piątkę, a to bardzo rzadkie przy tych rocznikach

Używane Lexusy cieszą się wzięciem ze względu na swoją zasłużoną opinię o bezawaryjności, ale co jeśli GS-a IV generacji zestawimy z cieszącym się bardzo dobrą opinią Mercedesem W212? Nasz mechanik miał poważny problem. Czy używanemu Mercedesowi udało się zdetronizować "pancernego" Lexusa?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytaliśmy Pertyna, jakie auto kupiłby w 2025 r. Jego warunki spełniają cztery samochody. Trzy są chińskie
Co warto kupić

Zapytaliśmy Pertyna, jakie auto kupiłby w 2025 r. Jego warunki spełniają cztery samochody. Trzy są chińskie

Wśród spływających codziennie do mojej skrzynki mejlowej zapytań, czy kupić auto marki A, czy może raczej marki B i który z ich modeli, pojawiają się czasem pytania szersze. Np. czy w ogóle warto teraz zmieniać samochód, a jeśli tak, to jaki ja bym obrał kierunek poszukiwań. Dla siebie. Chiński? Hybrydowy? A może elektryczny? No to wam odpowiem.

Przejechaliśmy 100 tys. km Mercedesem z dieslem, żeby sprawdzić, co się zepsuje. Nigdy wcześniej nasz dziennik tak nie wyglądał
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km Mercedesem z dieslem, żeby sprawdzić, co się zepsuje. Nigdy wcześniej nasz dziennik tak nie wyglądał

Mercedesem W213 (a właściwie to S213, bo testowaliśmy klasę E kombi) przejechaliśmy ponad 100 tys. km, w pokładowym dzienniku notując w tym czasie wszystko, co zwróciło naszą uwagę. Odnotowywaliśmy też każdą, choćby najdrobniejszą awarię czy usterkę, tak jak robimy to każdorazowo przy testach długodystansowych. Nigdy wcześniej po przejechaniu 100 tys. km dziennik testowy nie wyglądał tak jak po teście naszego Mercedesa E 220d.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepszy używany Volkswagen Tiguan czy Skoda Karoq? Ten sam koncern, a różnica w ocenie jest duża
Co warto kupić

Lepszy używany Volkswagen Tiguan czy Skoda Karoq? Ten sam koncern, a różnica w ocenie jest duża

Różnice między Skodą Karoq a Volkswagenem Tiguanem teoretycznie powinny być wręcz niezauważalne. W końcu to ten sam koncern, te same rozwiązania techniczne i ten sam segment. A jednak da się je dostrzec i są istotne. O tym, czy warto kupić prawie nowe SUV-y należące do niemieckiego koncernu, porozmawialiśmy z mechanikami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co psuje się w 20-letnim Audi A8? Może lepiej wybrać... Skodę Superb?
Co warto kupić

Co psuje się w 20-letnim Audi A8? Może lepiej wybrać... Skodę Superb?

I Audi A8 D3, i Skoda Superb II reprezentują marki z grupy Volkswagena. Oba samochody są "flagowcami" i oba można dziś kupić za podobne pieniądze, choć oczywiście ich stan i rok produkcji będzie różny. Czy warto zaryzykować i kupić 20-letnią, wciąż luksusową limuzynę Audi, czy może jednak lepiej zdecydować się na rozsądniejszą i o 7-8 lat młodszą Skodę Superb? To wybór z gatunku "serce czy rozum?". Decydując się na ten pierwszy, rzadko wsłuchujemy się w chłodne argumenty, ale może te przytoczone przez naszych zaprzyjaźnionych mechaników będą miały znaczenie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepsza używana Toyota C-HR czy Volkswagen T-Roc? Kluczowa była opinia mechanika
Co warto kupić

Lepsza używana Toyota C-HR czy Volkswagen T-Roc? Kluczowa była opinia mechanika

I Toyota C-HR, i Volkswagen T-Roc są w Polsce bardzo popularne. Cieszą się bardzo dobrą opinią kierowców, co przekłada się na wysokie ceny (szczególnie w przypadku Toyoty). Zapytaliśmy mechaników, czy te opinie nie są przypadkiem przesadzone. Które auto ich zdaniem jest godne polecenia? I które wersje silnikowe są ich zdaniem najlepszym wyborem? Mamy konkretne odpowiedzi.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Tesla Model Y. Czy warto kupić auto, którego właściciele się dziś wstydzą?
Co warto kupić

Używana Tesla Model Y. Czy warto kupić auto, którego właściciele się dziś wstydzą?

Tesla Model Y to światowy bestseller, ale marka od kilku miesięcy ma poważny problem wizerunkowy za sprawą wybryków Elona Muska – czyli człowieka, który jest ojcem dotychczasowych jej sukcesów. Dotychczas nabywcy byli skłonni wybaczyć wiele, ale teraz czar prysł. Do tego na europejskich rynkach pojawia się sporo egzemplarzy poflotowych i po zakończonych umowach leasingowych – szansa na ustrzelenie okazji rośnie. Ale czy warto się na nią skusić?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Z mechanikiem przetestowaliśmy pięć kombi z dieslem do 30 tys. zł. Od Skody po Toyotę
Co warto kupić

Z mechanikiem przetestowaliśmy pięć kombi z dieslem do 30 tys. zł. Od Skody po Toyotę

Rodzinne kombi to wybór wielu polskich kierowców ceniących sobie przestrzeń, komfort i ekonomię. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej pięciu popularnym modelom z segmentu średniego, które mogą przyciągnąć uwagę na rynku wtórnym. Oto nasze typy: Skoda Superb, Honda Accord, Volkswagen Passat, Ford Mondeo i Toyota Avensis.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupiliśmy Skodę Octavię 2.0 TDI z przebiegiem pół miliona kilometrów. Takich "papierów" jeszcze nie widzieliśmy
Co warto kupić

Kupiliśmy Skodę Octavię 2.0 TDI z przebiegiem pół miliona kilometrów. Takich "papierów" jeszcze nie widzieliśmy

Przez 11 lat naszą Skodą Octavią 2.0 TDI jeden właściciel przejechał prawie pół miliona kilometrów. Cały ten czas auto było serwisowane tylko w ASO, dlatego dokumentacja serwisowa jest imponująca - nie przypominamy sobie, byśmy kiedykolwiek widzieli dokładniejszą historię serwisową jakiegoś auta. Duży przebieg odstraszał kupujących, a dla nas był wręcz zachętą. Kupiliśmy ją w jednym celu - by rozkręcić ją do ostatniej śrubki i przekonać się, co i jak bardzo się zużyło. Bo przecież wszystko musiało się zużyć po tylu pokonanych kilometrach, prawda?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana limuzyna za 50-70 tys. zł. Dziesięć propozycji w wieku ok. dziesięciu lat
Co warto kupić

Używana limuzyna za 50-70 tys. zł. Dziesięć propozycji w wieku ok. dziesięciu lat

Od Audi A6 i BMW serii 5 po konkurencyjne modele Lexusa, Mercedesa i Volvo – dziś za 50-70 tys. zł nietrudno kupić prestiżową limuzynę. W przypadku takich samochodów trzeba uważać na podejrzanie niższe ceny. Na kierowców czeka sporo pułapek. Podpowiadamy, którą limuzynę i z jakim silnikiem wybrać, by nie żałować. Oto 10 naszych rekomendacji!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.