Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Używane

Używane

Te modele kończą w tym roku 20 lat. Czy tak wyobrażałeś sobie "starocie"?
Używane

Te modele kończą w tym roku 20 lat. Czy tak wyobrażałeś sobie "starocie"?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nie można nie brać pod uwagę Fiesty, kupując auto segmentu B. Na warsztat wzięliśmy generacje V, VI i VII
Co warto kupić

Nie można nie brać pod uwagę Fiesty, kupując auto segmentu B. Na warsztat wzięliśmy generacje V, VI i VII

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy Fiata w cenie roweru. 15 lat temu to były w Polsce bestsellery
Co warto kupić

Kupujemy Fiata w cenie roweru. 15 lat temu to były w Polsce bestsellery

Kilka tysięcy złotych wystarczy, by kupić Fiata, który kilkanaście lat temu był w Polsce bestsellerem. Czy to jednak dobry pomysł? W końcu nie można zbyt wiele wymagać od auta, którego cena nie przekracza wartości przeciętnych rowerów. Przyjrzeliśmy się modelom Panda i Grande Punto.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Siedem kompaktowych kombi, siedem różnych napędów. Porównaliśmy elektryka z: LPG, dieslem, benzyną, hybrydą plug-in, zwykłą i miękką
Co warto kupić

Siedem kompaktowych kombi, siedem różnych napędów. Porównaliśmy elektryka z: LPG, dieslem, benzyną, hybrydą plug-in, zwykłą i miękką

Dziś (prawie) wszyscy chcą kupować SUV-y. A przecież kompaktowe kombi są takie utalentowane! Do tego występują w różnych konfiguracja i z różnymi napędami – od benzyniaka i diesla, poprzez hybrydy i LPG, a na elektryku kończąc. Który model wybrać i z jakim napędem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Kia czy Hyundai? Porównaliśmy dwa najtańsze modele
Co warto kupić

Używana Kia czy Hyundai? Porównaliśmy dwa najtańsze modele

Jeden koncern, jeden segment, dwie marki i dwa różne okresy produkcyjne. Porównaliśmy nieco starszą Kię Picanto drugiej generacji do młodszego Hyundaia i10 drugiej generacji. Które auto jest bardziej godne polecenia? A może żadne nie jest?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volkswagen Passat B8 czy Audi A4 B9? Czy warto dopłacać do używanego premium?
Co warto kupić

Volkswagen Passat B8 czy Audi A4 B9? Czy warto dopłacać do używanego premium?

Volkswagen Passat jest od Audi A4 większy. Ma co prawda minimalnie krótszy rozstaw osi, ale za to dysponuje znacznie większym bagażnikiem. Technicznie są to auta bardzo do siebie zbliżone, a mimo to A4 lepiej radzi sobie z trzymaniem ceny. Czy warto odkładać dłużej na Audi, czy może Passat jest równie dobry?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane Renault Clio. Tanie i dobre, choć są pułapki
Co warto kupić

Kupujemy używane Renault Clio. Tanie i dobre, choć są pułapki

Renault Clio na rynku wtórnym rywalizuje m.in. z Volkswagenem Polo, Skodą Fabią czy Toyotą Yaris, dlatego nie ma łatwego zadania. Mniejszy niż w przypadku wymienionych aut popyt na Clio sprzyja jego atrakcyjnym cenom. Tym bardziej atrakcyjnym, że miejskie Renault to samochód udany i rzadko sprawiający problemy, choć oczywiście pułapki się zdarzają. Na co trzeba uważać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
15 aut, które swoje lata mają, a wciąż są dobre. Każde polecamy z innego powodu
Używane

15 aut, które swoje lata mają, a wciąż są dobre. Każde polecamy z innego powodu

Jeśli auta z naszego zestawienia były odpowiednio serwisowane, to wciąż, mimo swojego wieku, trzymają się nieźle i są godne polecenia. W dodatku wiele z nich kosztuje naprawdę niewiele. Oto nasz subiektywny przegląd pełnoletnich aut, które dobrze zdały egzamin dojrzałości.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Używana Toyota Avensis. Bierzemy na warsztat trzy generacje
Co warto kupić

Używana Toyota Avensis. Bierzemy na warsztat trzy generacje

Dzisiaj klasyczne samochody klasy średniej to domena marek premium, w większości tych popularnych ich miejsce zajęły crossovery i SUV-y. Jednym z modeli, który kiedyś cieszył się ogromną sympatią kierowców, a teraz nie jest już produkowany jest Toyota Avensis. Czy warto kupić ją na rynku wtórnym? Sprawdzamy trzy generacje używanej Toyoty Avensis. Od leciwej już jedynki do całkiem nowoczesnej trójki. W każdej generacji pokazujemy zalety, wady i wybieramy najlepsze silniki. Oczywiście po konsultacjach z ekspertami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pojechaliśmy kupić najpopularniejszego na rynku busa do 70 tys. zł. To jak spacer po polu minowym
Używane

Pojechaliśmy kupić najpopularniejszego na rynku busa do 70 tys. zł. To jak spacer po polu minowym

Osobowe minibusy to auta wykorzystywane głównie do ciężkiej pracy, choć zdarzają się i tacy kierowcy, którzy chcą jeździć sporym busem, bo mają dużą rodzinę albo hobby, do którego potrzebne jest pojemne auto. Objechaliśmy pół Polski w poszukiwaniu ładnego egzemplarza Renault Trafic albo Opla Vivaro. Wybór jest olbrzymi, ładnych aut sporo, ale... pułapek nie brakuje, bo na pierwszy rzut oka taki samochód z przebiegiem rzędu 600 tys. km potrafi wyglądać świetnie. Co ciekawe, starsze egzemplarze bywają droższe i bardziej poszukiwane od tych młodszych. Wiemy już dlaczego.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Używana Honda CR-V czy Hyundai Tucson? Pojedynek SUV-ów. Jeden dostał piątkę
Co warto kupić

Używana Honda CR-V czy Hyundai Tucson? Pojedynek SUV-ów. Jeden dostał piątkę

Kierowcy w całej Europie pokochali SUV-y. Postanowiliśmy znaleźć więc znaleźć pewniaka za kilkadziesiąt tys. zł. Pod lupę wzięliśmy jeden z największych globalnych bestsellerów w całej historii SUV-ów, a więc Hondę CR-V, oraz model, który cieszy się ogromną popularnością w ostatnich latach. Na co lepiej postawić? Hondę CR-V IV czy Hyundaia Tucsona II? Sprawdzamy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy 100 tys. km BMW 320d Touring. Długo nie zapomnimy tego testu
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km BMW 320d Touring. Długo nie zapomnimy tego testu

Nasze doświadczenia z autami BMW podczas długich testów są różne. Niedawno opisywane przez nas BMW M3 zakończyło test z wynikiem, którego nie doświadczyliśmy nigdy wcześniej, a auta na długich dystansach recenzujemy od 30 lat. Test BMW 320d na dystansie 100 tys. km też zapamiętamy na długo.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane Suzuki Swift. Piąta i szósta generacja trzymają cenę, dlatego na nich się skupiliśmy
Co warto kupić

Kupujemy używane Suzuki Swift. Piąta i szósta generacja trzymają cenę, dlatego na nich się skupiliśmy

Siódma generacja Suzuki Swifta dopiero co wjechała do salonów, zastępując rynkowo wysłużonego, bo debiutującego w 2017 r., Swifta VI. Rynek wtórny wysoko wycenia to auto. Tyczy się to nie tylko "szóstki", ale też wcześniejszej, piątej generacji. Skąd biorą się te ceny Suzuki Swifta w ogłoszeniach?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane BMW X3 typoszeregu G01. To nie jest prosty temat
Co warto kupić

Kupujemy używane BMW X3 typoszeregu G01. To nie jest prosty temat

BMW X3 trzeciej generacji to auto drogie w serwisie, skomplikowane, a do tego głównie z dwulitrowymi doładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Potencjalnych problemów jest tu bardzo wiele – radzimy, jaką wersję wybrać, aby nie wpakować się na minę.

Kupujemy miejskiego SUV-a z Francji. Porównaliśmy dwa, różnica jest diametralna
Co warto kupić

Kupujemy miejskiego SUV-a z Francji. Porównaliśmy dwa, różnica jest diametralna

Założenie tego pojedynku było proste - znaleźć wciąż świeżego, miejskiego, francuskiego SUV-a do 40 tys. zł. Wybór padł na dwa modele: Peugeota 2008 i Renault Captura. Pierwsze generacje tych aut debiutowały w tym samym roku i są bezpośrednimi konkurentami. Ich ceny na rynku wtórnym są jednak wyraźnie różne. Mechaników, z którymi rozmawialiśmy, wcale to nie dziwi.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Choć mały, Peugeot 208 I potrafi być sporym problemem. Polecamy tylko jedną konfigurację
Co warto kupić

Choć mały, Peugeot 208 I potrafi być sporym problemem. Polecamy tylko jedną konfigurację

Pierwsza generacja Peugeota 208 do dziś wygląda nowocześnie. Jest też bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją. Niestety ma niewiele więcej zalet. Nasi zaprzyjaźnieni mechanicy ostrzegają przed kilkoma silnikami, jedną skrzynią i mówią wprost - Peugeot 208 pierwszej generacji choć mały, potrafi być dużym problemem. Ale w jednej konfiguracji napędowej jest w miarę bezpieczny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dziwne auto z niemieckiego ogłoszenia. Tak skrzywdzonego Mercedesa 600 jeszcze nie widzieliśmy
Używane

Dziwne auto z niemieckiego ogłoszenia. Tak skrzywdzonego Mercedesa 600 jeszcze nie widzieliśmy

Co mają ze sobą wspólnego papież Paweł VI, Mao Tse-tung, Leonid Breżniew, Pablo Escobar, Rowan Atkinson i John Lennon? Wszyscy mieli podobny gust w kwestii aut, bo to tylko niektórzy ze znanych właścicieli i użytkowników Mercedesa 600 W100. Niedawno, w jednym z niemieckich serwisów ogłoszeniowych pojawiła się oferta sprzedaży takiego auta za niespełna 38 tys. euro. Jest jednak pewien haczyk: w 1974 r. ktoś zrobił temu autu coś strasznego: wymienił legendarny silnik V8 M100 na inną legendę motoryzacji: silnik z Mercedesa 200D.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Kupujemy dwuletnie auto kompaktowe za 80 tys. zł. Wybrać Golfa czy Civika?
Co warto kupić

Kupujemy dwuletnie auto kompaktowe za 80 tys. zł. Wybrać Golfa czy Civika?

Chcemy kupić auto dwu-, trzyletnie z sensownym przebiegiem, najlepiej z polskiego salonu. Nasz budżet to 80 tys. zł. Celujemy w segment kompaktowy. Nasz wybór nie pada na SUV-y, bo bardzo trudno kupić kompaktowego, dwuletniego, niezajechanego SUV-a za 80 tys. zł. Wybór pada na klasyczne kompakty. Jeden jest wyborem oczywistym, drugi - mniej popularnym, ale cieszącym się dobrą renomą. Czy słusznie? Zapytaliśmy mechaników, co sądzą na temat używanych Volkswagena Golfa i Hondy Civic.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?
Co warto kupić

Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?

Taksówkarze wiedzą, które auta są mało problemowe i tanie w eksploatacji, a Toyota Prius III króluje na ich liście życzeń. Sprawdziliśmy, jak wygląda egzemplarz, który przejechał prawie 400 tys. km. Czy używana hybryda z takim przebiegiem to nadal ciekawe auto używane? Czy możemy spodziewać się drogich w naprawach awarii? A może taki przebieg na Toyocie Prius nie zrobił większego wrażenia i auto nadal jeździ bez większych problemów? Na te wszystkie pytania odpowiadamy w naszym materiale.

Jeździliśmy 15-letnim Porsche Cayenne. Kusi ceną w ogłoszeniach, ale to pułapka
Co warto kupić

Jeździliśmy 15-letnim Porsche Cayenne. Kusi ceną w ogłoszeniach, ale to pułapka

Porsche Cayenne nieoficjalnie uratował Porsche przed bankructwem, choć dla fanów marki było to auto obrazoburcze. Nie zniechęciło to klientów z zasobnymi portfelami — auto od pierwszej generacji, aż po dziś dzień sprzedaje się świetnie (jak na tak ekskluzywną markę jak Porsche). Ale czy 15-letnie Porsche Cayenne wciąż daje frajdę z jazdy? Czy wciąż można je nazwać autem luksusowym? Poniżej wyjaśniamy, czego oczekiwać od tego samochodu po kilkunastu latach użytkowania i z jakimi kosztami jego eksploatacji należy się liczyć.

Autor Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski
Używany Volkswagen Passat. Sprawdzamy trzy generacje B6, B7 i B8. Najlepsze wersje
Co warto kupić

Używany Volkswagen Passat. Sprawdzamy trzy generacje B6, B7 i B8. Najlepsze wersje

Volkswagen Passat był kiedyś obiektem marzeń i wyznacznikiem statusu. Teraz na polskich drogach widać już najnowszą generację, która jest dostępna tylko w nadwoziu kombi. To dobry moment na sprawdzenie poprzednich trzech generacji: B6, B7 i B8. Da się teraz kupić Passata z tych generacji w bardzo dobrej cenie. Uważać trzeba jednak na wiele pułapek, bo nie każda odmiana jest dobra.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Kia cee'd II - dobre auto czy pułapka? Dobrze to sprawdziliśmy
Co warto kupić

Używana Kia cee'd II - dobre auto czy pułapka? Dobrze to sprawdziliśmy

Wzięliśmy pod lupę Kię cee'd drugiej generacji, a więc bardzo popularnej i lubianego hatchbacka segmentu C. Swego czasu auto cieszyło się dużym uznaniem kierowców. Jak wypada po latach jako auto z rynku wtórnego? Kompaktową Kię da się kupić za niezłe pieniądze. To pod wieloma względami dopracowany kompakt, który świetnie trzyma wartość i cieszy się zainteresowaniem na rynku wtórnym. Czy rzeczywiście warto go kupić?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.