Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Używane

Używane

Kupujemy dwuletnie auto kompaktowe za 80 tys. zł. Wybrać Golfa czy Civika?
Co warto kupić

Kupujemy dwuletnie auto kompaktowe za 80 tys. zł. Wybrać Golfa czy Civika?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?
Co warto kupić

Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?

Jeździliśmy 15-letnim Porsche Cayenne. Kusi ceną w ogłoszeniach, ale to pułapka
Co warto kupić

Jeździliśmy 15-letnim Porsche Cayenne. Kusi ceną w ogłoszeniach, ale to pułapka

Porsche Cayenne nieoficjalnie uratował Porsche przed bankructwem, choć dla fanów marki było to auto obrazoburcze. Nie zniechęciło to klientów z zasobnymi portfelami — auto od pierwszej generacji, aż po dziś dzień sprzedaje się świetnie (jak na tak ekskluzywną markę jak Porsche). Ale czy 15-letnie Porsche Cayenne wciąż daje frajdę z jazdy? Czy wciąż można je nazwać autem luksusowym? Poniżej wyjaśniamy, czego oczekiwać od tego samochodu po kilkunastu latach użytkowania i z jakimi kosztami jego eksploatacji należy się liczyć.

Używany Volkswagen Passat. Sprawdzamy trzy generacje B6, B7 i B8. Najlepsze wersje
Co warto kupić

Używany Volkswagen Passat. Sprawdzamy trzy generacje B6, B7 i B8. Najlepsze wersje

Volkswagen Passat był kiedyś obiektem marzeń i wyznacznikiem statusu. Teraz na polskich drogach widać już najnowszą generację, która jest dostępna tylko w nadwoziu kombi. To dobry moment na sprawdzenie poprzednich trzech generacji: B6, B7 i B8. Da się teraz kupić Passata z tych generacji w bardzo dobrej cenie. Uważać trzeba jednak na wiele pułapek, bo nie każda odmiana jest dobra.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Kia cee'd II - dobre auto czy pułapka? Dobrze to sprawdziliśmy
Co warto kupić

Używana Kia cee'd II - dobre auto czy pułapka? Dobrze to sprawdziliśmy

Wzięliśmy pod lupę Kię cee'd drugiej generacji, a więc bardzo popularnej i lubianego hatchbacka segmentu C. Swego czasu auto cieszyło się dużym uznaniem kierowców. Jak wypada po latach jako auto z rynku wtórnego? Kompaktową Kię da się kupić za niezłe pieniądze. To pod wieloma względami dopracowany kompakt, który świetnie trzyma wartość i cieszy się zainteresowaniem na rynku wtórnym. Czy rzeczywiście warto go kupić?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Testowaliśmy Mazdę CX-5 przez 100 tys. km. Potem rozebraliśmy ją na części
Testy długodystansowe

Testowaliśmy Mazdę CX-5 przez 100 tys. km. Potem rozebraliśmy ją na części

Polacy bardzo lubią Mazdę, a SUV CX-5 ma mocną pozycję nad Wisłą i stanowi ciekawą alternatywę na rynku dla popularniejszych marek. Czy szukając SUV-a w dobrej cenie warto przeglądać ogłoszenia z CX-5? Przejechaliśmy nią 100 tys. km, rozebraliśmy na części i mamy konkretne wnioski. Po zakończeniu testu wiemy też, że względem mechaniki nie ma się do czego przyczepić. Choć trzy punkty karne zanotowaliśmy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
10 najgorszych samochodów używanych. Te wersje to pułapki
Co warto kupić

10 najgorszych samochodów używanych. Te wersje to pułapki

Bardzo często się zdarza, że nawet najbardziej chwalony samochód ma wersję, którą lepiej omijać szerokim. W każdej rodzinie może się w końcu trafić czarna owca. Dlatego wybraliśmy 10 najgorszych wersji popularnych na rynku silników. Nie zawsze musi się to wiązać z wysokim spalaniem, często trzeba też zwrócić uwagę na awaryjność. W przypadku aut z naszej listy, właściwie od tego powinno się zacząć.

Czy warto kupić Opla Insignię? Sprawdziliśmy dwie generacja. Dwie oceny
Co warto kupić

Czy warto kupić Opla Insignię? Sprawdziliśmy dwie generacja. Dwie oceny

Opel nie ma już w ofercie Insignii, ale jeszcze niedawno był to model, do którego wzdychało wielu. Wielki, wygodny i przestronny samochód, który sprawdzi się i jako samochód do długich tras, i jako idealna propozycja dla dużej rodziny. Teraz stanowi ciekawą propozycję na rynku wtórnym. Wzięliśmy pod lupę dwie generacje. Jedna dostała znacznie wyższą ocenę.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
BMW X1 w teście długodystansowym. Po 100 tys. km mamy wiele obserwacji
Testy długodystansowe

BMW X1 w teście długodystansowym. Po 100 tys. km mamy wiele obserwacji

Lata mijają o moda na SUV-y wcale nie słabną. Na rynku wtórnym na pewno znajdziecie wiele ciekawych propozycji, także tych premium. Przetestowaliśmy najmniejszego SUV-a BMW na bardzo długim dystansie i wiemy o nim wszystko. Odkryliśmy kilka wad, rozebraliśmy auto na części, trochę ponarzekaliśmy, ale... bardzo często też go chwaliliśmy. Jak BMW X1 xDrive sprawdziło się w tak długim teście? I jakie awarie pojawiły się na dystansie 100 tys. km?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Audi A4 znika z oferty. Trwa wyprzedaż. Czy warto skusić się na A4 B9?
Co warto kupić

Audi A4 znika z oferty. Trwa wyprzedaż. Czy warto skusić się na A4 B9?

135 tys. zł wystarczy, by wyjechać z salonu nowym Audi A4. To o 30 tys. zł mniej niż jeszcze miesiąc temu. A to nie koniec, bo im droższa wersja, tym rabat większy. O to, czy warto kupić A4 B9, zapytaliśmy mechaników. Z jakimi problemami będą borykać się ci, którzy dziś zdecydują się na A4 po obniżonej cenie? A może żadne problemy ich nie czekają?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Opel Insignia A kusi ceną, ale trzeba na niego uważać
Co warto kupić

Opel Insignia A kusi ceną, ale trzeba na niego uważać

Opel Insignia jeszcze nie tak dawno był królem flot i gwiazdą wśród nieoznakowanych radiowozów policji. Dziś powoli odchodzi w zapomnienie. Wśród ogłoszeń sprzedaży łatwo znaleźć takie Insignie, które kuszą ceną i niewielkim przebiegiem. O tym, czy warto ulec pokusie, porozmawialiśmy z mechanikami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy Volvo V40. Sprawdziliśmy, czy tylko cena jest jego minusem
Używane

Kupujemy Volvo V40. Sprawdziliśmy, czy tylko cena jest jego minusem

Skąd biorą się tak wysokie ceny Volvo V40 na rynku wtórnym? Nie tylko z tego powodu, że Polacy uwielbiają używane auta szwedzkiej marki. Sprawdziliśmy, czy w ogłoszeniach warto rozglądać się za szwedzkim kompaktem zbudowanym na fordowskiej płycie podłogowej.

Używana Toyota Corolla czy Volkswagen Golf? Czy taka różnica w cenie jest uzasadniona?
Co warto kupić

Używana Toyota Corolla czy Volkswagen Golf? Czy taka różnica w cenie jest uzasadniona?

Nowa królowa kompaktów staje w szranki z wieloletnim królem tego segmentu - czy wyraźnie droższa na rynku wtórnym Toyota Corolla jest też wyraźnie lepsza od Volkswagena Golfa? O opinie na temat awaryjności poprosiliśmy mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany Jeep Renegade czy Kia Stonic? Jeep jest droższy i bardziej stylowy, ale czy lepszy?
Co warto kupić

Używany Jeep Renegade czy Kia Stonic? Jeep jest droższy i bardziej stylowy, ale czy lepszy?

Warto dopłacać do retrostylu? W miejskich crossoverach wygląd może bywa najsilniejszym argumentem zakupowym, ale czy w przypadku porównywanych aut warto przymykać oczy na wady? Postawiliśmy naprzeciw siebie Jeepa Renegade'a i Kię Stonic, by odpowiedzieć na pytanie, czy warto dopłacać do stylu, gdy kupuje się auto używane.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pojedynek luksusowych klasyków. Mercedes W140 kontra BMW E38 i Lexus LS400
Co warto kupić

Pojedynek luksusowych klasyków. Mercedes W140 kontra BMW E38 i Lexus LS400

Powstawały, gdy księgowi nie mieli aż tak silnego wpływu na to, jak projektowane są samochody. Pierwsza generacja Lexusa LS miała być pokazem możliwości nowopowstałej marki. Za to BMW serii 7 E38 i Mercedes klasy S W140 były klasycznym wyrazem rywalizacji dwóch niemieckich gigantów. Dziś te topowe limuzyny można kupić za nieporównywalnie mniejsze pieniądze niż w chwili ich debiutu, choć już od lat ceny niektórych wersji i zadbanych egzemplarzy dynamicznie rosną. Która z wymienionych klasycznych limuzyn jest najlepszym wyborem?

Wybrałem auto za średnią kwotę, którą Polacy wydają na nowy samochód. "Możecie zacząć bombardowanie" [PERTYN]
Co warto kupić

Wybrałem auto za średnią kwotę, którą Polacy wydają na nowy samochód. "Możecie zacząć bombardowanie" [PERTYN]

Jak podaje SAMAR, średnia cena nowego samochodu osobowego w Polsce to dziś 178 000 zł. Szef „Auto Świata” rzucił w moją stronę pytanie – „Co byś sobie kupił za taką uśrednioną cenę?” Czujecie już, na jakie pole minowe mnie wysłał?

Które silniki Volvo są najlepsze? Zapytaliśmy mechaników serwisujących auta szwedzkiej marki
Co warto kupić

Które silniki Volvo są najlepsze? Zapytaliśmy mechaników serwisujących auta szwedzkiej marki

O trwałości silników Volvo nikt nie wie więcej niż mechanicy, którzy specjalizują się w autach szwedzkiej marki. Dlatego to właśnie do nich zgłosiliśmy się z pytaniem o najlepsze motory benzynowe i najtrwalsze diesle montowane w modelach Volvo. W naszym zestawieniu prezentujemy te, które są szczególnie godne polecenia pod względem trwałości i kosztów eksploatacji.

Kupujemy prawie nowego Mercedesa klasy C. O jego wady zapytaliśmy mechanika
Co warto kupić

Kupujemy prawie nowego Mercedesa klasy C. O jego wady zapytaliśmy mechanika

Mercedes klasy C generacji W203 rdzewiał na potęgę. Następca, generacja W204 była imponującym skokiem jakościowym. A co z opisywanym dzisiaj W205? Wypytaliśmy o to auto mechaników i wróciliśmy pamięcią do naszych redakcyjnych testów, by odpowiedzieć na pytanie, czy warto dziś kupić prawie nową, najmniejszą limuzynę Mercedesa.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
BMW serii 3 F30 czy Volvo S60 II? To trudny wybór
Co warto kupić

BMW serii 3 F30 czy Volvo S60 II? To trudny wybór

I Volvo S60 drugiej generacji, i BMW serii 3 F30 cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Jeśli chodzi o liczbę ofert, to BMW przewyższa rywala. Nie oznacza to bynajmniej, że łatwiej o zadbaną "trójkę" niż "s-sześćdziesiątkę" - BMW znacznie częściej niż Volvo zasilały firmowe floty. Co na temat obu aut mają do powiedzenia mechanicy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pojechaliśmy do komisu na Śląsk po najlepszego diesla na rynku. Czy naprawdę jest taki dobry?
Używane

Pojechaliśmy do komisu na Śląsk po najlepszego diesla na rynku. Czy naprawdę jest taki dobry?

Ogłoszenie zamieszczone w internecie brzmiało więcej niż zachęcająco. Czerwone kombi opisano jako auto bezwypadkowe, po pierwszym właścicielu, serwisowane na bieżąco do końca, z wnętrzem w stanie idealnym... Rozsądna cena to kolejna zaleta tej oferty – jak się z czasem okazało podczas szukania alternatywy, trudno o podobny samochód w tym wieku w zbliżonej cenie. W ogłoszeniu sprzedawca wymienił jeszcze wiele innych zalet pojazdu, a tak był przekonujący, że pojechaliśmy po czerwoną Skodę Octavię aż na Śląsk.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Kupujemy używanego Hyundaia i20. Lepsza pierwsza czy druga generacja?
Co warto kupić

Kupujemy używanego Hyundaia i20. Lepsza pierwsza czy druga generacja?

Hyundai i20 to auto popularne w szkołach nauki jazdy oraz w ośrodkach egzaminacyjnych. Mniej popularne, jeśli bierzemy pod uwagę rynek wtórny. Czy słusznie? Co na temat małego Hyundaia mają do powiedzenia mechanicy? Która generacja jest warta uwagi oraz jakie wersje silnikowe są najbezpieczniejszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Cztery limuzyny, które można dziś tanio kupić, ale nie da się ich tanio naprawić
Co warto kupić

Cztery limuzyny, które można dziś tanio kupić, ale nie da się ich tanio naprawić

Można je dziś kupić za 20-30 tys. zł, choć są i egzemplarze kilka razy droższe. Imponujące limuzyny najwyższej klasy mają mocne silniki, przestronne luksusowe wnętrza, ogromne bagażniki i setki systemów, które dopiero niedawno trafiły do zwykłych samochodów. Kiedyś to były auta w cenie mieszkania, dziś można je mieć za kilka średnich pensji. Ich zakup może być jednak poważnym i kosztownym błędem.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.