- Volkswagen Garbus rozpoczął karierę przed II wojną światową, ale masowa produkcja ruszyła dopiero po 1945 r.
- Popularności Volkswagena Garbusa w powojennych Niemczech nie da się porównać z żadnym innym samochodem w historii
- W USA Volkswagen Garbus stał się obok jeszcze popularniejszego tam Volkswagena T1 samochodem pokolenia dzieci kwiatów
- Ostatnie Garbusy opuściły fabrykę Volkswagena w Meksyku jako poszukiwana dziś Última Edición w 2003 r.
Volkswagen Golf niezmiennie gości na listach bestsellerów. Przy tym wczesna historia pierwszego Volkswagena jest raczej mroczna – zleceniodawcą samochodu KdF (Kraft durch Freude – siła przez radość) był bowiem Adolf Hitler. Prawdziwej jazdy Volkswagen Garbus nauczył się jednak dopiero w powojennych Niemczech, jego masowa produkcja ruszyła w 1945 r. W swojej ojczyźnie przyczynił się do cudu gospodarczego. Tam wszyscy mieli swoje zdanie na temat tego samochodu, każdy miał do opowiedzenia jakąś anegdotę z nim związaną. Jego powszechność w krajobrazie ulicznym ówczesnych Niemiec jest dziś nie do pomyślenia. Nie da się jej porównać nawet z wszechobecnością Malucha na polskich drogach w latach 80. XX w. ani Trabanta w NRD-owskiej rzeczywistości.