Nowy Volkswagen Phaeton dostępny będzie z jednym z czterech silników: V6 FSI, V6 TDI, V8 oraz W12.

Wersja V6 FSI to 3,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 280 KM i momencie obrotowym 370 Nm. Napęd odbywać się będzie na cztery koła za pośrednictwem systemu 4MOTION i 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Maksymalna prędkość Phaetona V6 FSI ograniczona została do 250 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwać będzie średnio 8,6 sekundy. Zużycie paliwa w tej wersji wynieść ma średnio 11,7 l/100 km, a emisja CO2 do atmosfery sięgnie 273 g/km.

Jeśli chodzi o wysokoprężną jednostkę V6 TDI, ma ona 3 litry pojemności, 240 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego, dostępnego już przy 1 500 obr./min. Maksymalnie samochód z tym motorem rozpędzi się do 237 km/h, a do "setki" przyspieszy w 8,3 sekundy. Spali przy tym średnio 8,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów i wyemituje średnio 114 g CO2 na każdy przejechany kilometr.

Kolejna odmiana silnikowa to 4,2-litrowe V8 o mocy 335 KM i momencie obrotowym 430 Nm. Pozwala to na przyspieszenie Phaetona od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i rozpędzenie go do maksymalnej prędkości 250 km/h. Limuzyna spali średnio 12,9 l/100 km, a emisja CO2 wyniesie 298 g/km.

Topowa, najmocniejsza wersja silnikowa w nowym Volkswagenie Phaeton to W12 o pojemności 6 litrów i mocy 450 KM. Sprint do "setki" trwać będzie niewiele ponad 6 sekund, a średnie spalanie wyniesie 14,5 l/100 km, przy emisji CO2 na poziomie 348 g/km.

Zmiany w samochodzie są raczej kosmetyczne, bowiem zdecydowano się na upodobnienie przodu auta do innych modeli tej marki, jak Polo czy Touareg. Nowy wygląd zyskała także tylna część samochodu. W światłach przednich i tylnych wykorzystano m.in. technologię LED, a drogę oświetlają reflektory biksenonowe.

Wewnątrz wprowadzono kilka udogodnień, jak choćby nawigację zawierającą dane z Google Maps czy też system rozpoznawania znaków drogowych. O komfort kierowcy i pasażerów dbać będzie pneumatyczne zawieszenie oraz regulowane w 18 miejscach klimatyzowane fotele. A jeśli o siedzeniach mowa, z tyłu znajdować się może 3-miejscowa kanapa lub dwa osobne fotele.

Tapicerka wykonana jest z alcantary, skóry i drewna, czterostrefowa klimatyzacja dba o dobre samopoczucie kierowcy i pasażerów, a nad bezpieczeństwem czuwa wiele nowoczesnych systemów, w tym wspomagający nagłe hamowanie.

Sprzedaż nowego Volkswagen Phaetona rozpocznie się w Europie jeszcze w tym miesiącu, natomiast w Chinach do salonów wjedzie na początku sierpnia. Ceny nie zostały jeszcze podane.