Horch & Cie. Motorenwerke AG, której właścicielami było 9 akcjonariuszy. W pierwszym roku spółka wyprodukowała 21 pojazdów. Nadeszły też pierwsze sukcesy sportowe w postaci trzech złotych medali w wyścigu Berlin - Lipsk - Berlin.Zamiłowanie Horcha do sportu nie było jednak mile widziane przez członków rady nadzorczej. To kosztowne hobby zakończyło się ostatecznie rozstaniem i w 1910 roku August Horch zarejestrował nową firmę. Od tej chwili, zgodnie z decyzją sądu, nie mógł już używać dotychczasowej nazwy. Wykorzystał jednak jej łaciński odpowiednik: Audi - słuchaj. Saksonia stawała się ważnym centrum produkcji pojazdów samochodowych i motocykli. Tutaj powstało także wiele pionierskich rozwiązań konstrukcyjnych i logistycznych. Przykładami mogą być m.in. hamulce hydrauliczne 4 kół zastosowane po raz pierwszy przez Audi w 1923 roku, pierwsza linia produkcyjna DKW wśród wytwórców motocykli, 8-cylindrowy silnik rzędowy Horcha, pierwszy seryjnie produkowany samochód małolitrażowy z przednim napędem DKW (1931). W ciągu 100-letniej historii powstało na tym terenie także dużo ciekawych pojazdów. Horch przez wiele lat zajmował wysoką pozycję producenta aut najbardziej luksusowych i niezawodnych, ale jednocześnie drogich. Przykładem mogą tu być takie modele, jak Horch 375 Pullmann Limousine (1929-1930) czy Horch 853 Sport Cabriolet (1935-1937). W 1938 roku Horch sprzedał w Niemczech 1339 egzemplarzy, co dawało 54,8 proc. udział w rynku aut luksusowych. Było to więcej, niż mieli konkurenci: Mercedes i Maybach.Kryzys na rynku spowodował w 1932 roku decyzję o połączeniu czterech marek w Auto Union AG. Stworzyły ją: Horch, Audi, Wanderer i DKW. Od tej chwili nowym logo stały się cztery złączone koła. Pod nową nazwą produkowane były głównie kabriolety i coupé z silnikiem DKW, jednocześnie utrzymano w ofercie dotychczasowe modele wszystkich czterech marek. Dalszy rozwój przerwały działania wojenne, po zakończeniu których produkcję częściowo przeniesiono do Ingolstadt, a w NRD przez wiele lat kontynuowano wytwarzanie dotychczasowych modeli pod zmienionymi nazwami oraz podjęto prace nad nowymi. Pierwszy powojenny motocykl IFA DKW RT 125 trafił do produkcji w 1950 roku, a samochód IFA F8 okazał się nowym wcieleniem dotychczasowej "dekawki". Na potrzeby ówczesnych władz NRD w byłych zakładach Horcha skonstruowano reprezentacyjny samochód o nazwie P 240 Sachsenring. Miał 6-cylindrowy silnik o pojemności 2,4 l, w latach 1955-1959 wyprodukowano 1382 egz. W 1954 roku powstał pierwszy prototyp modelu P 50, zwanego roboczo Urtypem, napędzanego dwusuwowym, 2-cylindrowym silnikiem o pojemności 500 ccm i mocy 14 KM. Rok później rozpoczęto seryjną produkcję legendarnej "mydelniczki" nazwanej początkowo P 70, a później Trabantem. Do 30 kwietnia 1991 roku w Zwickau wyprodukowano 3 690 099 Trabantów.Od grudnia 1990 roku w Saksonii rozpoczęła się era Volkswagena. Obecnie kontynuowane są tu wielkie tradycje Augusta Horcha. Najnowsze modele produkują tu Volkswagen, Porsche, BMW czy Neoplan. W całej branży zatrudnionych jest ok. 60 tys. osób. Podróż przez 100-letnią historię saksońskiej motoryzacji umożliwi nam muzeum Horcha w Zwickau. Tam zgromadzono pojazdy najbardziej znaczące dla saksońskiej motoryzacji. August Horch Automobilmuseum, Zwickau, Audi Strasse 7