Jubileuszowy egzemplarz to Fiat 500 w wersji Pop w kolorze białym (bianco gelato), z silnikiem 1,2 l o mocy 69 KM trafi do Klienta we Francji. Samochód o numerze 1 499 999 pojedzie do Anglii, jest to wersja Pop Star w kolorze miętowym (verde lattementa) z silnikiem 1,2 l Stop&Start o mocy 69 KM. Natomiast samochodem o numerze 1 500 001 jest uroczy kabriolet 500C w wersji Lounge Cabrio w kolorze czerwonym (rosso corsa) z silnikiem 1,2 l o mocy 69 KM, który przeznaczony jest na rynek niemiecki.

Cieszący się bardzo dużą popularnością i sprzedawany w ponad 100 krajach na całym świecie, od Polski prze  Włochy, Brazylię, Afrykę Południową, Japonię i USA - Fiat 500 - „osiągnął" tę historyczną liczbę wyprodukowanych egzemplarzy po 8 latach i 4 miesiącach od momentu pojawienia się na rynku. Oprócz Polski, od 2011 roku, ikona Fiata jest produkowana również w meksykańskim zakładzie Toluca, dzięki czemu łączna produkcja globalna osiągnęła już około 1 800 000 egzemplarzy.

Najwięcej wyprodukowanych w Polsce „Pięćsetek" dostarczono na rynek włoski - ponad 500 000 szt. Następne najważniejsze rynki dla Fiata 500 to: Anglia, Francja, Niemcy, Belgia, Hiszpania, Holandia, Japonia, Austria i Szwajcaria.

Doskonałe wyniki sprzedaży potwierdza fakt, że model ten zdobył do tej pory 40 nagród na całym świecie, w tym najbardziej prestiżową nagrodę w tej kolekcji: „Car of The Year 2008". Jako pierwszy w segmencie małych samochodów został wyposażony standardowo w siedem poduszek powietrznych oraz wyróżniony przez instytut Euro NCAP prestiżowymi 5 gwiazdkami Euro NCAP, jako jeden z najbezpieczniejszych samochodów w segmencie.

Rekord w produkcji i bezdyskusyjny sukces modelu, stanowią nagrodę przede wszystkim za nadzwyczajny potencjał „projektu 500" do ciągłego wzbogacania się o nowe wersje „Pięćsetki". Pojawiały się one często: 500 Abarth (marzec 2008), 500 by Diesel (wrzesień 2008), 500 Pink (czerwiec 2009), 500C (lipiec 2009), 500C Abarth (marzec 2010), 500C by Diesel (czerwiec 2010), 500 TwinAir (lipiec 2010), 500 Matt Black (wrzesień 2010), 500 Two-Tone (grudzień 2010), 500 i 500C by Gucci (odpowiednio w kwietniu i sierpniu 2011), 500 TwinAir z pakietem „by Abarth" (wrzesień 2011) i 500 America Limited Edition (luty 2012). Powstawały również samochody pokazowe w oparciu o model bazowy - m.in. 500 Barbie, 500 China First Edition, 500 Why Africa, 500 Pepita, 500 Peter Blake, 500 Arik Levi oraz 500 Diabolik, a także Fiat 500 VINTAGE '57 (luty 2015).

Kolejnym ważnym momentem w historii ikony włoskiej motoryzacji był dzień 4 lipca 2015 roku - światowa premiera nowego Fiata 500 w Lingotto w Turynie, w miejscu symbolicznym dla tego kultowego samochodu, gdzie w 1957 roku został przedstawiony „mały, wielki samochód", symbol masowej motoryzacji we Włoszech, który został sprzedany w ilości ponad 3,8 mln egzemplarzy i tym samym na stałe zagościł w wyobraźni społeczeństwa.

Nowy Fiat 500, odnowiony zewnętrznie i wewnętrznie, zachował kultowy kształt i gabaryty bestsellerowej generacji z 2007 r., przedstawiając przy tym bogatszą ofertę w zakresie technologii, układów napędowych i możliwości indywidualizacji. Przebojowy i uwodzicielski, nowy Fiat 500 - europejski lider w swoim segmencie - ma około 1800 nowych detali, tak opracowanych i przemyślanych, by podkreślić jego oryginalność i nadać modelowi jeszcze bardziej wyrafinowany styl. W centralnej części odnowionej deski rozdzielczej wyróżnia się nowy, duży, 5" ekran systemu UconnectTM, który  zapewnia dostęp do radioodtwarzacza, 6 głośników, sterowania z kierownicy, portu AUX-IN i USB. Nowe są reflektory ze światłami do jazdy dziennej, światła tylne, kolory, deska rozdzielcza, kierownica, materiały: zatem znaczące ulepszenia, ale wierne niepowtarzalnemu stylowi Fiata 500.

Fiat 500 jest prawdziwą „platformą", w oparciu o którą marka Fiat stworzyła całą rodzinę samochodów, w których technologia i dbałość o szczegóły są właściwe wyższym segmentom: od 500 Abarth (2008 r.) po nową 500 (lipiec 2015) - a także do zdobywania kolejnych przestrzeni i tworzenia rodziny wzbudzających sympatię i dostępnych samochodów w zróżnicowanych i uniwersalnych odmianach: 500L (2012 r.), 500L Trekking i 500L Living (2013 r.) oraz 500X (2014 r.).

W Polsce w wersji hatchback i kabriolet, nowy Fiat 500 jest dostępny w dwóch wersjach: POP i LOUNGE (obie wersje mogą być wyposażone w półautomatyczną skrzynię biegów Dualogic). Pierwsza z nich wyposażona jest w standardzie: siedem poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, system Uconnect Radio z sześcioma głośnikami, porty AUX-IN i USB i wielofunkcyjną kierownicę. Wersja LOUNGE jest dodatkowo wzbogacona o wyrafinowane detale, takie jak panoramiczny szklany dach, felgi aluminiowe 15", system Uconnect Radio LIVE 5'' z ekranem dotykowym oraz skórzaną kierownicę z przyciskami, które pozwalają Klientowi - dzięki integracji z smartfonem - korzystać z różnych aplikacji w systemie pokładowym. Nowy Fiat 500 jest dostępny z silnikami benzynowymi: TwinAir o pojemności 0,9 l ( o mocy 85 KM lub 105 KM ) lub 1,2 l o mocy 69 KM. W szczególności silnik dwucylindrowy wyróżnia się rekordową wydajnością z poziomem emisji CO2: 90g/km dla silnika o mocy 85 KM i 99 g/km dla silnika o mocy 105 KM.

Ceny Fiata 500 na rynku polskim zaczynają się obecnie od 40 900 zł za samochód w wersji 1,2 l POP.