• Klasyk z elektrycznym silnikiem o mocy 518 KM ma rozpędzać się do 100 km/h już po 3,4 s
  • Samochód, który został zaprojektowany przez firmę Totem Automobili, wzorowany jest na historycznym modelu Alfa Romeo Giulia GT Junior
  • Nadwozie nowego modelu wykonane zostało w całości z włókna węglowego, a we wnętrzu wykorzystano m.in. skórzaną tapicerkę

Alfa Romeo Giulia GT Junior to rasowe włoskie coupe, które było produkowane w latach 1966-75. Samochód napędzany był dwoma benzynowymi silnikami do wyboru – 1.3 o mocy 89 KM lub 1.6, który generował 109 KM. Jednak firma Totem Automobili patrzy na ten model z nieco innej perspektywy i po renowacji proponuje auto o nazwie Alfa Romeo Giulia GTelectric - jak sama nazwa wskazuje, do jego napędu przewidziano elektryczny silnik.

Jednostka zainstalowana w pojeździe generuje 518 KM oraz 940 Nm. Przedstawiciele Totem Automobili twierdzą, że dzięki takim parametrom samochód rozpędzi się od 0 do 100 km/h już po 3,4 s! Silnik zasilany jest za pomocą akumulatora o pojemności 50,4 kWh, a zasięg pojazdu określono na 320 km. Podczas projektowania nie zapomniano oczywiście o możliwości szybkiego ładowania.

Podczas budowania samochodu Totem wykorzystuje tak naprawdę tylko 10 proc. oryginalnego podwozia, które zostanie połączone z nową, aluminiową platformą zaprojektowaną specjalnie dla tego modelu. Oprócz tego zastosowane zostaną specjalne aluminiowe pałąki poprowadzone ściśle przy kabinie. Wszystko to ma usztywnić konstrukcję pojazdu i umożliwić poruszanie się tak mocnym samochodem.

W zawieszeniu przednim wykorzystano kolumny resorujące, a w tylnym układ wielowahaczowy. Seryjnie instalowane będzie regulowane zawieszenie firmy Bilstein, ale na zamówienie dostępne będzie elektronicznie sterowane podwozie lub zawieszenie pneumatyczne.

Przeprojektowana karoseria pojazdu w całości została wykonana z włókna węglowego. Dzięki temu uzyskano nie tylko odpowiedni kształt karoserii, lecz także jej sztywność. Nowe, ledowe reflektory to hołd złożony historycznym modelom 1750/2000. Z tyłu zastosowano okrągłe lampy (też ledowe) w miejsce prostokątnych.

Wnętrze pojazdu łączy tradycyjny włoski luksus z zaawansowanymi technologicznie funkcjami. To oznacza, że na pokładzie znajdziemy ręcznie szytą skórę Nappa oraz cyfrowe wskaźniki, a także 3,5-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, który również został utrzymany w stylu retro.

Alfa Romeo GTelectric miała być pokazana podczas tegorocznego Goodwood Festival of Speed, który miał odbyć się w dniach 9-12 lipca. Niestety w związku z panującą pandemią koronawirusa termin imprezy został przełożony, a nowej daty jeszcze nie podano. Tym samym nieznany jest termin debiutu klasycznej Alfy Romeo z elektrycznym napędem.