Auto Świat Wiadomości Aktualności Alfa Romeo Tonale zadebiutowała w Polsce. Jaki jest nowy SUV i ile kosztuje?

Alfa Romeo Tonale zadebiutowała w Polsce. Jaki jest nowy SUV i ile kosztuje?

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Przy okazji polskiej premiery Alfy Romeo Tonale mogliśmy też porozmawiać z przedstawicielami polskiego oddziału marki, którzy kilka razy zapewniali, że tym razem Alfa Romeo zrealizuje swoje cele, jeśli chodzi o premiery kolejnych modeli. I że na zapowiedziach tym razem naprawdę się nie skończy.

Alfa Romeo Tonale – polska premiera
Zobacz galerię (17)
Alfa Romeo / Auto Świat
Alfa Romeo Tonale – polska premiera

Alfa Romeo Tonale to udany samochód. Miałem okazję przekonać się o tym już ponad dwa miesiące temu podczas jazd testowych w okolicach jeziora Como. Jasne, włoski SUV (crossover?) ma kilka bolączek, jednak w ogólnym rozrachunku odebrałem go bardzo pozytywnie. Wtedy nieco zmartwiła mnie wysoka i na dodatek jedyna znana wówczas cena – chodziło o odmianę Edizione Speciale, startującą od 189 000 zł (1.5T/160 KM + MHEV).

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Alfa Romeo Tonale — cennik w Polsce

Silnik/wersjaSuperSprintTiVeloceEdizione Speciale
1.5T/130 KM + MHEV157 000 zł168 000 zł180 000 zł
1.5T/160 KM + MHEV187 000 zł198 000 zł189 000 zł
1.6 M-jet/130 KM (diesel; dostępny od września)157 000 zł168 000 zł179 000 zł

Warto zauważyć, że ceny diesla (dostępny od września) i wersji 1.5T/130 KM są takie same. Jak mówi Rafał Grzanecki, dyrektor marki w Polsce, to odważne posunięcie, bo wiele osób zdążyło już na tym rodzaju napędu postawić krzyżyk, poza tym diesle zazwyczaj były droższe od wersji benzynowych, a tu zrównano je z miękką hybrydą. Czy to zapewni dobrą sprzedaż? O tym się dopiero przekonamy. W każdym razie polscy klienci zdążyli odebrać już 36 sztuk Alfy Romeo Tonale (zapewne większość z nich zamawiała auta w ciemno), zaś ogólna liczba zamówień sięga 525 szt.

Czy Alfa Romeo Tonale będzie miała wydłużone czasy oczekiwania po podpisaniu zamówienia na produkcję auta? Jak nas zapewniono, od złożenia podpisu przez klienta do wyjechania z salonu ma minąć nie więcej niż dwa miesiące. Dla przypomnienia – od pewnego czasu Alfy Romeo w Polsce objęte są gwarancją mechaniczną na 5 lat lub do 200 tys. km.

Przedstawiciele włoskiej marki cieszyli się też, że dzięki wprowadzeniu na rynek Alfy Romeo Tonale od razu weszli do segmentu, który w Polsce ma największy potencjał sprzedażowy. Gdy gamę uzupełni tzw. mały SUV (czy będzie nazywał się "Brennero"?) udział Alfy Romeo w rynkowych segmentach – razem z Giulią i Stelvio – sięgnie już 55 proc.

Polska premiera Alfy Romeo Tonale – tym razem na zapowiedziach ma się nie skończyć

Przez dłuższą chwilę dyrektor polskiego oddziału przekonywał nas też – tak jak i pod koniec roku CEO Jean-Philippe Imparato – że plan na najbliższe lata jest zatwierdzony i nie ma absolutnie żadnej opcji, by uległ zmianie.

  • W 2023 r. do sprzedaży wejdzie Tonale PHEV z napędem na obie osie.
  • W 2024 r. spodziewana jest premiera małego SUV-a. Auto dostępne będzie jako elektryk (BEV), ale też jeszcze w wersji z silnikiem spalinowym.
  • W 2025 r. Alfa pokaże pierwszy model wyłącznie elektryczny.
  • W 2027 r. pełna gama marki będzie zelektryfikowana.
Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków