- Oszuści wykorzystują fałszywe strony internetowe i katalogi, podszywając się pod markę Audi
- Klienci, zwabieni atrakcyjnymi cenami, są nakłaniani do wpłacania zaliczek na samochody, których nigdy nie zobaczą
- Audi ostrzega przed podejrzanie niskimi cenami pojazdów i zaleca weryfikację ofert. Oszustwa dotyczą głównie Niemiec, Austrii i Szwajcarii
Na czym polega oszustwo na tanie Audi?
Audi ostrzega przed oszustami, którzy za pomocą profesjonalnie wyglądających stron internetowych i katalogów, które do złudzenia przypominają oficjalne kanały sprzedaży marki, próbują zwabić potencjalnych klientów, oferując pojazdy w niezwykle atrakcyjnych cenach. To zabieg, który ma skusić do dokonania wpłaty (zaliczki lub nawet pełnej kwoty) na zakup pojazdu, który w rzeczywistości nie istnieje.
Oszuści posługują się fikcyjnymi adresami e-mail, numerami telefonów oraz danymi bankowymi, a także wykorzystują zdjęcia prawdziwych pracowników autoryzowanych partnerów Audi.
Sprawa jest bardzo poważna. Dotyczy Niemiec, Austrii i Szwajcarii, czyli krajów, w których samochody Audi są bardzo popularne.
Są już pierwsi poszkodowani, trwają dochodzenia
Firma poinformowała, że jest już kilku poszkodowanych, którzy nabrali się na SCAM, czyli oszustwo internetowe. Koncern wyraził ubolewanie z powodu zaistniałej sytuacji i apeluje do wszystkich poszkodowanych o niezwłoczne zgłaszanie spraw na policję.
Jednocześnie Audi AG poinformowało, że złożyło zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa i współpracuje z władzami państwowymi w prowadzonych dochodzeniach.
Jak nie dać się oszukać?
Klienci powinni zachować szczególną ostrożność podczas zakupu używanych samochodów. Warto upewnić się, że oferta pochodzi od autoryzowanego dealera, a komunikacja odbywa się za pośrednictwem oficjalnych kanałów koncernu. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Audi zachęca do kontaktu z lokalnym przedstawicielem marki lub bezpośrednio z centralą firmy.
Aby ułatwić klientom identyfikację potencjalnych zagrożeń, opublikowano listę adresów e-mail, które nie są powiązane z marką Audi:
- beratung@audi-service-deutschland.de;
- beratung@audisports.de;
- beratung@audixtra.de;
- info@audi-angebot.de;
- info@audi-bestandsfahrzeuge.de;
- info@audi-digitalvertrieb.de;
- info@audi-direkt-kauf.de;
- info@audi-gebrauchtwagenplus.com;
- info@audi-gebrauchtwagenplus.de;
- info@audi-gruppe.de;
- info@audi-konzern.de;
- info@audimarketing.de;
- info@audimarketing.de;
- Info@audi-media-service.de;
- info@audi-mobility.de;
- info@audi-niederlassungen.de;
- info@audi-service-deutschland.de;
- info@audisports.de;
- info@audiverkauf.de;
- info@audivertrieb.de;
- info@audi-vk.de;
- info@audi-zentrale.de;
- info@audi-zertifiziert.de;
- info@deinaudi.de;
- info@group-audi.de;
- info@vag-marketing.de;
- info@verkauf-audigroup.de;
- kontakt@audiassistant.de;
- kontakt@audi-fahrservice.de;
- kontakt@audi-media-service.de;
- kontakt@audi-service-partner.de;
- kontakt@gebrauchtwagen-audi.de;
- newsletter@audi-sale.de;
- noreply@audi-vertrieb.de;
- noreply@mail-audi.de;
- noreply@marketing-audi.de;
- noreply@vertrieb-audi.de;
- service@audi-direktvertrieb.de;
- service@audi-media-service.de;
- service@audimediaservices.de;
- service@audipulse.de;
- service@audi-services.de;
- verkauf@audi-sale.com;
- verkauf@audi-vertrieb.de;
- verkauf@vertrieb-audi.de;
- vertrieb@audi-mediaservices.de;
- vertrieb-gebrauchtwagen@audisensa.com.