Odświeżony design

Sportowy charakter Audi Q5 z płaskim dachem został jeszcze bardziej podkreślony. Górne narożniki osłony chłodnicy zostały ukośnie ścięte, a jej chromowane pionowe listwy i logo Audi bardziej wyeksponowane. SUV otrzymał także nowy przedni zderzak, wloty powietrza oraz reflektory przeciwmgielne.

Opcjonalnie można zamówić lampy ksenonowe Xenon plus, wewnątrz których znajdują się diodowe światła do jazdy dziennej okalające zespół żarówek. Podobnie jest w przypadku świateł tylnych.

Ponadto klient może doposażyć auto w pakiet sportowy S Line lub pakiet Offroad, dzięki czemu Q5 zyskuje jeszcze bardziej dynamiczny wygląd.

Silniki: większa moc, mniejsze zużycie

Inżynierowie Audi postarali się o to, by ich silniki były jeszcze bardziej wydajne, a przy tym oszczędniejsze. Zużycie paliwa w odmłodzonym Q5 zmniejszyło się nawet o 15%. Wszystkie oferowane jednostki napędowe TDI oraz TFSI, łączą sobie technikę bezpośredniego wtrysku i turbodoładowania. W wyposażeniu seryjnym znajduje się również system Start-Stop.

W nowym Audi Q5 montowane są następujące silniki wysokoprężne i benzynowe:2.0 TDI / 143 KM2.0 TDI / 177 KM3.0 TDI / 245 KM3.0 TDI / 313 KM (dostępny tylko w wersji SQ5 TDI)2.0 TFSI / 225 KM2.0 TFSI hybryd / 245 KM (dodatkowy silnik elektryczny)3.0 TFSI V6 / 272 KM

Na uwagę zasługuje ekonomiczny motor 2.0 TDI (143 KM), który zużywa średnio tylko 5,3 l/100 km. Jest to jednak jedyny silnik w ofercie, który standardowo zjeżdża z taśmy produkcyjnej z napędem wyłącznie na przednią oś (w pozostałych napęd quattro).

Równie interesujący jest nowy dwulitrowy silnik TFSI. Benzynowa jednostka otrzymała nowe rozwiązania – system sterowania zaworami, innowacyjny system zarządzania termicznego, turbosprężarkę, kolektor wylotowy wbudowany w głowicę silnika oraz system Common Rail umożliwiający wtrysk do kolektora dolotowego. Dzięki tym zastosowaniom motor generuje 225 KM mocy i zużywa tylko 7,9 l/100 km.

Do każdego silnika Audi oferuje odpowiednią skrzynię biegów. Jednostki czterocylindrowe standardowo wyposażone są w skrzynie manualne. W autach z motorami 3.0 TDI montuje się siedmiobiegowy automat S tronic. W 2.0 TFSI na życzenie montuje się skrzynię tiptronic z ośmioma biegami, która jest standardem w 3.0 TFSI.

Hybrydowe Audi Q5

Nowością w ofercie jest model hybrydowy wyposażony w benzynowy silnik 2.0 TFSI (245 KM) i motor elektryczny. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,1 sekundy, a średnie spalanie wynosi 6,9 l/100 km. Q5 hybrid może przejechać do trzech kilometrów korzystając jedynie z energii elektrycznej, jeśli stała prędkość nie przekroczy 60 km/h. Dodatkowo, samochód może odzyskiwać energię podczas hamowania, by oddać ją przy dynamicznym przyspieszaniu.

Kierowca ma do dyspozycji jeden z trzech programów napędu: EV inicjuje napęd elektryczny, D steruje obydwoma silnikami optymalizując zużycie oraz S odpowiadający za tryb sportowy. Specjalne wskaźniki informują o aktualnym rodzaju napędu i poziomie wydajności.

Topowa wersja SQ5 TDI

Na tle wszystkich odmian Audi Q5, wyróżnia się sportowy egzemplarz SQ5 TDI – pierwszy model S wyposażony w silnik Diesla. Dwie szeregowo podłączone turbosprężarki w jednostce 3.0 TDI generują moc 313 KM i 650 Nm momentu obrotowego.

Sześciocylindrowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5.1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, a średnie zużycie oleju napędowego na poziomie 7,2 l/ 100 km.

SQ5 porusza się na 20-calowych felgach (w opcji 21-cali) i zbliżyło się do ziemi o 30 mm dzięki zastosowaniu sportowego zawieszenia.

Efektywność w każdym calu

Nowe Audi Q5 posiada elektromechaniczne wspomaganie kierownicy. Jeśli samochód jedzie na wprost, to wspomaganie nie pobiera żadnej energii. Poprawiono również charakterystykę zawieszenia nowym dostrojeniem sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów.

System Audi driver select pozwala kierowcy na dobranie odpowiednio trybu pojazdu do stylu jazdy. Odpowiada on za charakterystykę pedału gazu, przełożenia automatycznej skrzyni biegów, mocy wspomagania układu kierowniczego i pracę klimatyzacji. Dodatkowo poprzez system można regulować pracę zawieszenia, adaptacyjnego tempomatu adaptive cruise control (poniżej prędkości 30 km/h intuicyjnie hamuje po rozpoznaniu przeszkody) czy siły wspomagania w układzie kierowniczym.

Nowością w Q5 i autach tej klasy jest system informacji wspierający kierowcę. Zaplanuje m.in. przerwę w czasie podróży czy zadba o koncentrację prowadzącego. System jest seryjnym elementem wyposażenia.

Wyższy komfort podróżowania

W obszarze infotainment Audi Q5 znajduje się system MMI Navigation Plus. Służy do zarządzania wszelkimi mediami w pojeździe, a w nowej wersji został rozbudowany między innymi o sterowanie głosem. Idealnym uzupełnieniem jest telefon samochodowy online z Bluetooth, a zintegrowany punkt dostępu Hotspot (WLAN) pozwala cieszyć się serfowaniem w Internecie.

Elementy wykończenia wnętrza nowego Q5 wykonano z materiałów najwyższej jakości. Wiele przyrządów ma chromowane obwoluty, a osłony na środkowej konsoli utrzymano w fortepianowej czerni. Wszystkie warianty kierownicy mają zupełnie nową stylistykę.

Zmodernizowane Audi Q5 oferuje trzy nowe kolory wnętrzna oraz trzy rodzaje skór i obić, a elementy ozdobne dostępne są w trzech wariantach okleiny drewnianej i jednym aluminium.

Pakiet S Line charakteryzuje się wnętrzem utrzymanym w czarnej tonacji, a sportowe siedzenia i delikatne aplikacje nadają mu jeszcze bardziej ekskluzywny wygląd.Poważny wypadek! Cud, że przeżyli