Jeździliśmy już Renault Kadjarem, nową Toyotą Avensis i maluchem Opla. Porównaliśmy komfortowe limuzyny. Czy Skoda Superb może być lepsza od Mercedesa klasy E?

Kupujemy auto używane na gaz. Radzimy jak je wybrać, żeby uniknąć późniejszych kosztów. Nasi eksperci radzą, co zrobić w przypadku zatrzymania prawa jazdy, a także jak naprawić połamany zderzak.

Z drugiej ręki kupujemy Seata Leona. Jaka jest po latach pierwsza generacja tego modelu z silnikiem 1.9 TDI? Ciekawą lekturą jest ranking samochodów oraz kolejny odcinek z cyklu sprawdzamy popularne silniki.

Nasi dziennikarze zorganizowali spotkanie z dziećmi niewidomymi. Jak dzieci niewidome poznają samochody i autostradę? O tym dowiemy się z naszego reportażu.

Od stycznia do maja 2015 roku na polskie drogi wyjechało nieco ponad 147 tys. nowych samochodów. To całkiem niezły wynik jak na możliwości finansowe Polaków, tylko o 2 proc. słabszy niż przed rokiem.

Tyle że wówczas sprzedaż napędzały auta z kratką, mieliśmy więc prawdziwe eldorado. Jednak wszystko za sprawą klientów firmowych, a nie indywidualnych. Ci mają jedynie 40 proc. udziału w rynku, reszta należy do firm.

Tak więc zaledwie 60 tys. polskich rodzin od początku roku kupiło nowy samochód. I wcale nie było to jakieś szaleństwo. Najczęściej wybierały one: Opla Corsę, Toyotę Yaris, Skody Fabię i Rapida, a dalej Opla Astrę i VW Golfa.

W pierwszej dwudziestce aut najczęściej wybieranych przez klientów indywidualnych dominuje segment miejski i najwyżej kompakty. Na 15. miejscu jest Nissan Qashqai, a oczko niżej – Hyundai ix35. Poza Dacią Duster to jedyni przedstawiciele modnych SUV-ów, ale w rozsądnych cenach.

Znacznie bogatsza jest lista bestsellerów kupionych przez firmy. Tu dominują kompakty, ale na 7. pozycji jest VW Passat, na 11. – Skoda Superb, na 14. – Ford Mondeo, a na 19. – Volvo XC60. Dość smutno wygląda nasz rynek nowych aut, ale na więcej pozwalamy sobie w komisach i na giełdach. Tam ceny są już bardziej przystępne dla większości z nas.

Foto: auto świat / Auto Świat

Zapraszamy także na nasze łamy, do iPada i na oraz na nasz profil na Facebooku. W tej chwili mamy już ponad 118 tys. fanów. Ich liczba wciąż rośnie. A skoro już jesteśmy przy nowoczesnych mediach, to przypominamy o cotygodniowej wersji Auto Świata na tablety, w której oferujemy odbiorcom nie tylko to, co publikujemy w wersji drukowanej, lecz także dodatkowe zdjęcia i filmy.

Życzymy bezpiecznych podróży!