Zresztą nie tylko VW, lecz także wielu innych producentów. Unia Europejska zamierza zmienić zasady pomiaru zużycia paliwa i sposobu badania tego, co wydobywa się z rury wydechowej. Producenci diesli obawiają się, że w tej sytuacji większość silników nie spełni żadnych norm i trzeba będzie zakończyć ich wytwarzanie.
Urzędnicy z Brukseli będą z pewnością bezkompromisowi i zrealizują swoje plany. Tak jak wiele innych norm, do których producenci samochodów musieli się zastosować. Wspomnę tu chociażby o obowiązkowych czujnikach ciśnienia powietrza w kołach auta, systemach start-stop czy też o śrubowaniu kolejnych wymagań co do emisji spalin, które doprowadziły do tego, że z silników o niedużej pojemności wyciąga się coraz więcej mocy. Dość często wynikają z tego poważne problemy, za które w efekcie płaci kierowca. Chciałoby się rzec, że dziś prawdziwych silników już nie ma.
Jeśli już, to w starszych autach. W tym wydaniu publikujemy kolejną część naszego rankingu, poświęconą benzyniakom o pojemności powyżej 2 litrów. W tym zestawieniu znalazły się naprawdę fajne silniki.
W najnowszym wydaniu tygodnika Auto Świat (46/2015) piszemy m.in. o nowych modelach Volkswagena, które maja pomóc niemieckiemu koncernowi w wyjściu z kryzysu.
Poznamy też nowości z tokijskiego salonu, kolejna generację Nissana Navara NP300 oraz nasze wrażenia z pierwszej jazdy nową Kią Optima.
Porównaliśmy trzy japońskie SUV-y z silnikami benzynowymi, jeździliśmy drugą generacją Mini Clubman oraz sprawdziliśmy Seata Ibiza, który przeszedł face lifting.
Sprawdziliśmy 12 lamp ksenonowych. Z naszego testu dowiecie się, które świeca najlepiej i czy trzeba je kupować w ASO? Przedstawiamy nowa metodę badania emisji spalin, która może dla producentów oznaczać koniec ery diesli. Radzimy, jak wymienić opony letnie na zimowe z czujnikami ciśnienia.
Z drugiej ręki – wielki ranking silników o pojemności skokowej powyżej 2 l. Przegląd modeli, które warto kupić – 10 kompaktów w cenie ok. 10 tys. zł.
Wspólnie z TVN Turbo naprawiamy auto marzeń, którym jest Syrena.
Zapraszamy także na nasze łamy, do iPada i na oraz na nasz profil na Facebooku. W tej chwili mamy już ponad 130 tys. fanów. Ich liczba wciąż rośnie. A skoro już jesteśmy przy nowoczesnych mediach, to przypominamy o cotygodniowej wersji Auto Świata na tablety, w której oferujemy odbiorcom nie tylko to, co publikujemy w wersji drukowanej, lecz także dodatkowe zdjęcia i filmy.
Zapraszamy do lektury!