• Nowy numer Auto Świata Classica znajdziecie jak zwykle na stacjach paliw oraz w salonach prasowych. Polecamy również skorzystanie z oferty prenumeraty w serwisie literia.pl oraz z naszej cyfrowej subskrypcji.

W numerze 5/2021 znajdziecie m. in.:

  • Kompaktowe hot hatche. Przedstawiamy drogowe wersje rajdowych aut: Forda Escorta RS Cosworth, Lancii Delty Integrale Evo II oraz Volkswagena Golfa Limited. Trzy samochody z kompletnie różną charakterystyką, pochodzeniem i wykonaniem, ale łączy je jedno: niesamowite osiągi i duża grupa fanów. A zwycięzca mógł być tylko jeden. Wiecie już które auto okazało się najlepsze? Wynik może zaskoczyć!
Porównanie Forda Escorta RS Cosworth, Lancii Delty Integrale Evo II oraz Volkswagena Golfa Limited. Foto: Auto Świat Classic
Porównanie Forda Escorta RS Cosworth, Lancii Delty Integrale Evo II oraz Volkswagena Golfa Limited.
  • Trzy generacje M3: E30, E36 i E46 – która z wersji kultowej „emki” zasługuje na największy szacunek, a która nadal jest niedoceniona? Przedstawiamy również mniej znane fakty z historii prezentowanych modeli oraz wersje specjalne, o których wiedzieli tylko najwięksi fani M3.
BMW M3 E36 Foto: Auto Świat Classic
BMW M3 E36
  • Youngtimer z potencjałem: Mercedes S 600 to najbardziej komfortowe auto swoich czasów. Przedstawiamy burzliwą historię jego powstania, przypominamy reakcję po premierze 30 lat temu i prezentujemy wrażenia z jazdy egzemplarzem, który przejechał niewiele ponad 25 tys. km. Nie zapomnieliśmy też o kwestiach części zamiennych i sprawach związanych z wyceną auta.
  • Klasyk, który tworzył historię: Mikrus MR-300 miał w Polsce zastąpić motocykle, ale wyprodukowano tylko nieco ponad 1700 sztuk. Co sprawiło, że pierwsze małolitrażowe auto z polskiej produkcji nie stało się tak popularne jak mikrosamochody w Niemczech czy we Włoszech? 
Mikrus MR-300 Foto: Auto Świat Classic
Mikrus MR-300
  • Coupé z lat 60. Porównanie najpiękniejszych i najbardziej różnorodnych aut sprzed 60 lat: Alfy Romeo 2600 Sprint, BMW 2000 CS, Facela Vegi Facelia F2 Coupé, Fiata 2300 S Coupé oraz Mercedesa 220 SEb Coupé (W111);
  • Historia: targi we Frankfurcie w 1991 roku. Przedstawiamy najciekawsze modele, które debiutowały 30 lat temu. Staramy się też oddać ekologicznego ducha tamtego salonu i odpowiedzieć na pytanie, dlaczego pokazywane wówczas concept cary nie weszły do produkcji.  
  • Dawno temu w Ameryce, czyli historia Porsche w USA. Dzięki ekspansji w Stanach Porsche nie tylko przeżyło trudny powojenny czas, ale też mocno rozwinęło skrzydła. Za sukcesem firmy stoi kilka osób i wiele zbiegów okoliczności, które staramy się przybliżyć w artykule.
Historia Porsche w USA Foto: Auto Świat Classic
Historia Porsche w USA
  • Najlepsze czasy Bertone: z okazji 100-lecia powstania firmy prezentujemy najciekawsze projekty włoskiego studia stylistycznego.
Znane i nieznane projekty studia Bertone Foto: Auto Świat Classic
Znane i nieznane projekty studia Bertone
  • Przedstawiamy nieznany prototyp Astona Martina MGB;
  • Stylowa ostatnia droga, czyli z wizytą u kolekcjonera karawanów;
Mercedes 170 VA Foto: Auto Świat Classic
Mercedes 170 VA
  • Volkswagenem Bulikiem po Brazylii – czy można wyobrazić sobie lepszy środek transportu do zwiedzenia tego największego kraju Ameryki Południowej?
Volkswagen Brasilia, a w tle bohater naszej podróży – T2c Foto: Auto Świat Classic
Volkswagen Brasilia, a w tle bohater naszej podróży – T2c
  • Na koniec: znane nieznane czyli Honda Crossroad

W dziale Porady pokazujemy, jak zregenerować rozdzielacz paliwa mechanicznego wtrysku Jak w każdy numerze publikujemy obszerny cennik aut oraz przyglądamy się sytuacji rynkowej – tym razem auta w stylistyce retro (Chrysler PT Cruiser czy VW Beetle).

Zapraszamy do lektury!

Auto Świat Classic 5/2021 Foto: Auto Świat Classic
Auto Świat Classic 5/2021