Kierowcy mogą już jeździć po kolejnych 5 km nowej betonowej jezdni na autostradzie A1 pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem. Do tej pory udostępniony odcinek miał 7 km, z nowym fragmentem jest to blisko 12 km.

Co ważne, odcinek nie jest przedłużeniem już istniejącej betonowej jezdni. Przebiega między Parzniewicami i Norbertowem, czyli ok 7 km od już istniejącej betonowej jezdni.

"Nowy odcinek zostanie oddany w odległości blisko 7 km od używanej już jezdni betonowej. Taka kolejność wykonywania i przekazywania do użytku poszczególnych odcinków wynika z kwestii organizacyjnych. Cała betonowa jezdnia wschodnia ma być, według deklaracji wykonawcy, dostępna jeszcze w czasie wakacji" – podał rzecznik prasowy łódzkiego oddziału GDDKiA, Maciej Zalewski.

Autostrada A1 - co dalej?

Wykonawca deklaruje, że cała jezdnia wschodnia będzie otwarta jeszcze w czasie wakacji. Kolejne 4 km jezdni mają być udostępnione kierowcom jeszcze na początku lipca. Następny południowy fragment prowadzący do Kamieńska ma powstać do końca lipca.

Brakujący odcinek o długości 6,7 km ma zostać przekazany do użytku w połowie sierpnia. To oznacza, że "gierkówka" przejdzie do historii, a 64 km odcinka łódzkiego pokryje betonowa nawierzchnia.

Autostrada A1 - a po wakacjach...

Do jesieni na odcinku Piotrków Trybunalski - Kamieńsk będzie obowiązywał ruch 1+1, czyli jeden pas ruchu w kierunku Łodzi oraz jeden w kierunku Katowic. Od 1 października wprowadzony zostanie układ 2+2 - po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.

Całkowita długość budowanej autostrady na terenie województw łódzkiego i śląskiego, ma liczyć 81 km. Koniec budowy zaplanowano na przełom 2022 i 2023 r. Realizacja inwestycji o kilka godzin skróci przejazd z Trójmiasta do południowej granicy kraju.

Budowa autostrady A1 Foto: Mirbud
Budowa autostrady A1