Bentley, odtwarzając Blowera, potroi jego produkcję, bowiem pod koniec lat 20. XX wieku powstały tylko cztery oryginalne samochody. Zostały zbudowane do wyścigów przez sir Tima Birkina. Wszystkie startowały na europejskich torach wyścigowych, a najsłynniejszy z nich – model Blow No 2, należący do Birkina, ścigał się w Le Mans i odegrał kluczową rolę w zwycięstwie fabrycznej drużyny Bentley Speed Six w 1930 roku.

W czerwcu 2012 roku wspomniany Bentley Blower No 2 został sprzedany za 5 042 000 funtów na Goodwood Festival of Speed i jednocześnie stał się najdroższym oldtimerem w Wielkiej Brytanii.

Dwanaście nowych Bentleyów Blower ma być hołdem dla dwunastu wyścigów, w których rywalizowała pierwotna flota czterech dmuchaw.

„Dwanaście nowych Blowerów będzie nie tylko hołdem dla naszego dziedzictwa, ale będzie świętem wyjątkowych umiejętności naszych rzemieślników z Mulliner. To nowe wyzwanie dla Bentleya, ale po sukcesie niedawnej renowacji naszego jedynego w swoim rodzaju Corniche z 1939 roku, chcieliśmy pójść o krok dalej i zrobić coś jeszcze bardziej wyjątkowego. Dwunastu szczęśliwych klientów wkrótce będzie miało możliwość kupić to wyjątkowe aut stworzone w hołdzie dla historii firmy Bentley. ” – powiedział na Salon Privé Concours d'Elegance, Adrian Hallmark szef Bentleya.

Nowe samochody mają być w 100 procentach zgodne z oryginałem. W tym celu jeden z model z lat 20. zostanie kompletnie rozebrany i wszystkie jego elementy zostaną zeskanowane w 3D, aby móc stworzyć kompletny cyfrowy model samochodu. Następnie przy użyciu oryginalnych form i narzędzi z epoki powstanie 12 kompletów części. Repliki mają być niemal identyczne pod kątem mechanicznym, estetycznym i duchowym. Jednak w autach pojawi się kilka ukrytych zmian podyktowanych współczesnymi wymogami bezpieczeństwa.

Każdy Bentley będzie wyposażony w czterocylindrowe, 16-zaworowe silniki z aluminiową skrzynią korbową i żeliwnymi tulejami cylindrowymi i nieodłączalną żeliwną głowicą cylindrów. Doładowanie będzie dokładną repliką doładowania typu root Amherst Villiers Mk IV. Blisko 4,4-litrowy silnik ma rozwijać moc 240 KM przy 4200 obr/min.

Konstrukcja samochodu będzie wykonana z tłoczonej stalowej ramy z zawieszeniem na resorach piórowych z kopiami amortyzatorów Bentley&Draper. Ukończenie serii 12 samochodów zajmie Mullinerowi około dwóch lat. Jaka będzie cena nowych Blowerów? Tego Bentley oficjalnie nie ujawnia - poznają ją wyłącznie zainteresowani zakupem tego auta.