Auto Świat Wiadomości Aktualności BMW i8 zbliża się do końca produkcji

BMW i8 zbliża się do końca produkcji

Po sześciu latach od wprowadzenia na rynek BMW kończy produkcję wyjątkowego modelu i8 – następcy na razie nie będzie. Ostatnie auta zjadą z taśm produkcyjnych w kwietniu 2020 roku

Test BMW i8 Roadster - futurystycznie i luksusowoAdam Mikuła / Auto Świat

Co prawda opinie o i8 były mocno zróżnicowane – od zachwytu nad jego sylwetką po słowa krytyki nad jakością wykończenia wnętrza – to nie jest to auto zwyczajne. Wykonane jest z wykorzystaniem materiałów pozyskanych z recyklingu butelek PET, a skóra stosowana na siedzeniach i desce rozdzielczej wytworzono z liści oliwnych. Niestety, te nowatorskie technologie nie zdały egzaminu z trwałości. Mimo tego to samochód, który z pewnością przejdzie do historii motoryzacji.

BMW i8 - innowacji nie brakowało

BMW i8 był pierwszym sportowym modelem hybrydowym typu plug-in tego niemieckiego producenta. W momencie wprowadzenia na rynek było też pierwszym na świecie samochodem seryjnym wyposażonym w światła laserowe. Co więcej, przy produkcji niskoemisyjnego i8 zadbało jednocześnie o obniżenie śladu węglowego na każdym etapie jego produkcji. Energia elektryczna potrzebna do produkcji BMW i8 Coupé i BMW i8 Roadster w fabryce w Lipsku pochodzi z czterech turbin wiatrowych znajdujących się na terenie zakładu. Z kolei energia elektryczna wykorzystywana w produkcji włókna węglowego w Moses Lake w amerykańskim stanie Waszyngton, które zastosowano w budowie BMW i8, jest w stu procentach wytwarzana w elektrowni wodnej.

Model ten jest najpopularniejszym na świecie sportowym samochodem z napędem hybrydowym. Mimo tego wyniki sprzedaży nie są zbyt imponujący – przez sześć lat właścicieli znalazło nieco ponad 20 tys. sztuk aut tego i8. W każdym razie to sprzedaż wyższa niż wszyscy konkurenci w tym segmencie razem wzięci.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Futurystyczny jak BMW i8

BMW i8 oferowało wygląd i osiągi rasowego samochodu sportowego przy średnim zużyciu paliwa na poziomie małego samochodu. Silnik spalinowy z technologią BMW TwinPower Turbo napędza w tym przyapdku tylne koła, a silnik elektryczny przednie koła. W rezultacie daje to hybrydowy napęd na wszystkie osie. Silnika elektrycznego ma maksymalny moment obrotowy na poziomie 250 Nm i pozwala rozwijać prędkość do 120 km/h wyłącznie w trybie elektrycznym.

Kabina pasażerska wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym oraz szerokie wykorzystanie aluminium w budowie układu napędowego i nadwozia oraz elementów konstrukcyjnych umożliwił nie tylko uzyskanie masy własnej poniżej 1500 kg, ale pozwolił też na równomierny rozkład masy na osie w idealnym stosunku 50:50. Z kolei umieszczony centralnie i nisko akumulator wysokonapięciowy obniżył środek ciężkości samochodu. Jednym słowem auto świetnie się prowadzi.

Przeczytaj też:

Przez sześć lat BMW i8 jako prekursor linii hybrydowych aut sportowych zgarnął spor nagród. W latach 2015-2019 jego napęd pięć razy z rzędu zdobywał co najmniej jeden tytuł w renomowanym rankingu „Engine of the Year Award”. Uznanie znalazła także koncepcja wizualna BMW – hybryda dostała m.in. nagrodę „red dot Award”.

BMW i8 - limitowana seria na zakończenie

Obecnie w fabryce w Lipsku produkowanych jest między innymi 200 pojazdów limitowanej edycji Ultimate Sophisto BMW i8. Jeden z tych modeli już w grudniu 2019 roku opuścił linię montażową jako 20-tysięczny egzemplarz.

Powiązane tematy:BMWBMW i8BMW i8 roadster
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków