- BMW nie zdradza jeszcze cen akcesoriów do nowego X5. Wystarczy zerknąć na cennik do innych modeli – tanio nie będzie
- Gama akcesoriów M Performance ma być bardzo bogata: od etui na kluczyk po karbonowe elementy nadwozia
- Samochód pojawi się na rynku w marcu 2019 roku. Wówczas też zadebiutują akcesoria
Cała gama akcesoriów będzie dostępna w ramach serii części M Performance. BMW chwali się, że wszystkie części zaprojektowano tak, by nie tylko zyskać bardziej efektowny wygląd. Producent obiecuje konkretne korzyści pod względem funkcjonalności. Po zamontowaniu poszczególnych akcesoriów można będzie zyskać m.in. poprawę właściwości aerodynamicznych.
Wiele elementów montowanych na zewnątrz nadwozia wykonano z karbonu. Komponenty wzmocnione włóknem węglowym mają strukturę plastra miodu i wykończenie na wysoki połysk. Całość ma być wykończona ręcznie co z pewnością będzie mieć przełożenie na ceny.
Lista opcji obejmuje także m.in. opony terenowe, ogromne 22 calowe felgi (dzięki specjalnej technologii wytwarzania mają być o 1 kg lżejsze od innych porównywalnych modeli), sportowe hamulce z czerwonymi zaciskami, kierownicę pokrytą alcantarą, karbonowe łopatki do zmiany biegów, nakładki na pedały i podnóżek. BMW zadbało nawet o nową aplikację o wymownej nazwie Drive Analyser M Performance z funkcją zapisu danych i analizy styl jazdy.
Nie zabrakło też drobiazgów. Będzie stylizowane etui na kluczyk (alcantara i karbon) czy modyfikacja diodowego oświetlenia nawierzchni. Wysiadając z samochodu zobaczymy na drodze logo BMW M albo inny zamówiony motyw. Nie zapomniano nawet o takich detalach jak…śrubki. Śrubka w jasnoniebieskim kolorze stanowi część zestawu z etui – przyda się, by przymocować etui do kluczyka.
Na ceny akcesoriów do X5 trzeba będzie jeszcze poczekać. Z pewnością nie będzie jednak tanio. Wystarczy bowiem sprawdzić ceny już dostępnych produktów do innych modeli. Diodowe projektory logo M na drodze to wydatek ponad 500 zł (pasują do wielu modeli). Moduł OBD z aplikacją Drive Analyser kosztuje ponad 800 zł. Etui M Performance na kluczyk to kosz ponad 230 zł. Na sportową kierownicę trzeba naszykować prawie 4000 zł (lub ponad 5400 zł za wersję obszytą alcantarą), a na 20 calowe koła (Double Spoke) niemal 20 000 zł. Sporo trzeba wydać także karbonową osłonę silnika. W przypadku M3/M4 ponad 4300 zł.