Moc wzrosła o 40 KM, a moment – o 20 Nm. Silnik 4.4 V8 TwinPower Turbo, dzięki podniesionemu ciśnieniu doładowania i zmianom w module sterowania, generuje równe 600 KM i 700 Nm. BMW M5 Competition Edition jest standardowo wyposażone w skrzynię dwusprzęgłową M Drivelogic i jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,9 s (o 0,4 s szybciej niż standardowa „M5-ka”). W ramach pakietu zawieszenie samochodu zostało usztywnione oraz obniżone o 10 milimetrów.
Seria Competiton Edition jest mocno limitowana. Powstanie tylko 200 egzemplarzy M5 w tej odmianie. Pierwsza setka zostanie polakierowana w kolorze Carbon Black, a druga - Mineral White. Elementy M Performance (dyfuzor, listwa klapy bagażnika i osłony lusterek) zostały wykonane z włókna węglowego. Charakterystyczną atrapę chłodnicy wykończono w czerni na wysoki połysk a na wlotach bocznych widnieje napis „M5 Competition”. Wisienkę na torcie stanowią kute obręcze kół z lekkich stopów w rozmiarze 20 cali (z przodu opony mają rozmiar 265/35, z tyłu – 295/30).
W środku o ograniczonej dostępności specjalnej wersji modelu informują karbonowe listw ozdobne z logo „M5 Competition 1/200”. Wnętrze utrzymane jest w sportowym stylu. Z czarną skórą kontrastują białe przeszycia oraz wyszywane logo „M5” na zagłówkach przednich foteli.
Cena? 129 500 euro, jeśli samochód można jeszcze kupić w salonie.