Bardziej funkcjonalny, ale równie prestiżowy, wariant nowej „piątki” tradycyjnie będzie wprowadzony do oferty po klasycznym sedanie, który jest już dostępny u dilerów BMW (sprawdź ceny).
Zacznijmy od możliwości transportowych nowej serii 5 Touring – w końcu to kombi. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 570 litrów (o 10 litrów więcej niż w poprzedniej generacji modelu). Po złożeniu oparć tylnych siedzeń (dzielone w proporcji 40:20:40) przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1700 litrów. Pakowanie ułatwi automatycznie otwierana klapa i uchylna tylna szyba.
BMW serii 5 Touring będzie seryjnie wyposażone w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z funkcją samopoziomowania. Dzięki niemu nawet w pełni załadowany kufer nie wpłynie na wysokość prześwitu, komfort jazdy czy prowadzenie samochodu.
Początkowo do wyboru będą cztery silniki: benzynowe 2.0/252 KM i 3.0/340 KM oraz wysokoprężne 2.0/190 KM i 3.0/265 KM. Z wyjątkiem słabszego Diesla, silniki współpracując z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów Steptronic. W przypadku dwóch sześciocylindrowych modeli będzie dostępny napęd obu osi xDrive (benzyna seryjnie, Diesel w opcji). Kolejne wersje napędowe powiększa gamę BMW serii 5 Touring w ciągu 2017 roku.
„Piątka” kombi, tak jak sedan, będzie oferowała najnowsze aktywne systemy bezpieczeństwa i łączności BMW, włącznie z funkcją zdalnego parkowania w ciasnym miejscu.
Galeria zdjęć
Bardziej funkcjonalny wariant nowej „piątki” tradycyjnie będzie wprowadzony do oferty po klasycznym sedanie, który jest już dostępny u dilerów BMW .
Stylistyka piątej generacji serii 5 nie zaskakuje, jest ewolucją poprzednika.
Kombi będzie seryjnie wyposażone w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z funkcją samopoziomowania.
Wnętrze zaprojektowano w charakterystyczny sposób dla BMW. Obsługa rozbudowanego systemu informacyjno-rozrywkowego będzie się odbywać zależnie od preferencji kierowcy: za pośrednictwem kontrolera iDrive, dotykowego ekranu, poleceń głosowych lub nawet gestów (jak we flagowej „siódemce”).
Oparcia tylnej kanapy mają regulowany kąt i możliwość elektrycznego składania w stosunku 40:20:40.
Standardowa pojemność bagażnika wynosi 570 litrów, maksymalna - 1700 litrów.
Roletę można schować w schowku pod podłogą bagażnika.
Wyjęcie przedmiotów z załadowanego do pełna kufra ułatwia otwierana szyba tylnej klapy.
„Piątka” kombi, tak jak sedan, będzie oferowała najnowsze aktywne systemy bezpieczeństwa i łączności BMW, włącznie z funkcją zdalnego parkowania w ciasnym miejscu.
Auto zostanie oficjalnie przedstawione podczas targów w Genewie, do sprzedaży trafi w czerwcu br.