W Japonii nowe Evo trafiło do sprzedaży 1 października, Europa musi jeszcze zaczekać. Statyczna premiera odbędzie się już za kilka tygodni podczas salonu samochodowego w Bolonii, pierwsze auta trafią na rynek w lecie 2008. We Włoszech zaprezentuje się praktycznie to samo auto, które pokazano w Tokio.

Dziesiąte Evo zbudowano na nowej platformie globalnej, którą wykorzystują także modele Outlander i Delica D5. Sercem auta jest aluminiowy 4-cylindrowy silnik 4B11 2.0 16V MIVEC, którego wersję wolnossącą znajdziemy także pod maską zwykłego Lancera sprzedawanego w Japonii (pod nazwą Galant Fortis). Dzięki doładowaniu moc jednostki wynosi 206 kW (280 KM) przy 6500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy sięga 422 Nm przy 3500 obr./min. Według oficjalnych informacji z europejskiej centrali marki Mitsubishi wersja przeznaczona na rynek europejski otrzyma 217 kW (295 KM). Silnik jest o 12 kg lżejszy od dwulitrówki poprzedniej generacji.

W Japonii Mitsubishi Lancer Evolution dostępne jest z nową 5-stopniową manualną skrzynią biegów, na końcu listopada oferta poszerzy się o dwusprzęgłową przekładnię Sport Shift Transmission (SST).

Firma obiecuje także aktywny dyferencjał międzyosiowy ACD (Active Center Differential) oraz system aktywnej kontroli znoszenia AYC (Active Yaw Control). Specjalne oprogramowanie otrzymał także sportowy ABS, który efektywniej powinien hamować na zakrętach i śliskich nawierzchniach.