Auto Świat Wiadomości Aktualności Kolejne chińskie SUV-y z polskimi cenami. Chery Tiggo 7 i 8 mają silniki spalinowe

Kolejne chińskie SUV-y z polskimi cenami. Chery Tiggo 7 i 8 mają silniki spalinowe

Chiński koncern Chery kontynuuje ekspansję na polskim rynku. Na drogach widujemy coraz częściej SUV-y marek Jaecoo i Omoda, które należą właśnie do tego gracza. Teraz Chery wprowadza nad Wisłę dwa kolejne SUV-y, modele Tiggo 7 i Tiggo 8. Oba mają pod maską silniki spalinowe i mogą być też hybrydami. Cena? Od 124 tys. 900 zł. Byliśmy w Warszawie na europejskiej premierze marki Chery.

Chery Tiggo 7
Zobacz galerię (14)
Chery
Chery Tiggo 7
  • Chery Tiggo 7 rozmiarami można porównać do Kii Sportage i VW Tiguana, a Chery Tiggo 8 jest trochę większe i z długością 4,7 m bliżej mu do Skody Kodiaq lub Peugeota 5008
  • Oba modele będą dostępne albo z benzynowym silnikiem 1.6 TGDI o mocy 147 KM, albo z ładowaną z gniazdka hybrydą
  • Właśnie poznaliśmy ceny obu modeli. Wyglądają bardzo atrakcyjnie
  • Chery Tiggo 7 startuje od 124 tys. 900 zł, a Chery Tiggo 8 od 149 tys. 900 zł

Chery jeszcze do niedawna było w Polsce anonimowe, ale to poważny koncern o globalnym znaczeniu. Od 22 lat jest największym chińskim eksporterem samochodów osobowych. W 2024 r. całkowita sprzedaż Chery osiągnęła 2 mln 603 tys. 916 sztuk, co oznacza wzrost o 38,4 proc. rok do roku, a eksport wyniósł 1 mln 144 tys. 588 sztuk, co oznacza wzrost o 21,4 proc. Roczne przychody firmy osiągnęły poziom 283 miliardów złotych. Chery jest widoczne także na rynku polskim za sprawą marek Omoda oraz Jaecoo. Teraz na europejskie rynki trafiać mają też auta pod "podstawową" marką koncernu, czyli właśnie Chery. Co ciekawe, na miejsce europejskiego debiutu marki wybrano właśnie Warszawę.

Europejska premiera marki Chery odbyła się w Warszawie.
Europejska premiera marki Chery odbyła się w Warszawie.Żródło: Auto Świat / Piotr Szypulski

Do końca roku Chery ma mieć w ofercie cztery modele:

  • Tiggo 4 (z napędem hybrydowym)
  • Tiggo 7 (w wersji spalinowej oraz w wersjach zelektryfikowanych, jako hybryda i hybryda plug-in, także z napędem AWD)
  • Tiggo 8 (w wersji spalinowej oraz jako hybryda plug-in)
  • Tiggo 9 (wyłącznie jako hybryda plug-in)

Przeczytaj także: Dane chińskich marek wystrzeliły w kosmos. To jest już pogrom. Co się dzieje?

Zaprezentowane w Warszawie modele Tiggo 7 i Tiggo 8 to aktualne wersje bestsellerów marki – oba modele sprzedały się już poza Europą w ponad milionie egzemplarzy. Te, które trafiać teraz będą na rynki europejskie, zostały dostosowane do tutejszych oczekiwań – dba o to europejskie centrum badawczo-rozwojowe koncernu, zlokalizowane pod Frankfurtem. Inne są m.in. nastawy zawieszenia i oprogramowanie systemów asystujących.

Chiński producent, mimo iż podkreśla własne kompetencje m.in. w dziedzinie projektowania i produkcji układów napędowych i elektroniki, to chętnie przyznaje się do współpracy także z renomowanymi "tradycyjnymi" koncernami z branży motoryzacyjnej, takimi jak choćby Bosch, Mahle, Hella, Aisin, ZF, Autoliv, Continental. Chery jest też partnerem potęg z branży AI: OpenAi oraz DeepSeek.

Premiery nowych modeli z Chin nadal wzbudzają olbrzymie zainteresowanie – tym razem nie było inaczej.
Premiery nowych modeli z Chin nadal wzbudzają olbrzymie zainteresowanie – tym razem nie było inaczej.Chery

Chery Tiggo 7 i Tiggo 8 są też już produkowane w Europie, w dawnych zakładach Nissana w Hiszpanii, choć w nieco innych odmianach od tych pokazanych w Warszawie, a przede wszystkim, pod popularną niegdyś w Hiszpanii marką, jako Ebro S700 i Ebro S800.

Przedstawiciele Chery podkreślają, że oferowane auta są adresowane przede wszystkim do rodzin, na różnych etapach życia. Oferowane w nich napędy to konstrukcje, znane już z modeli Omoda i Jaecoo.

Ile kosztuje Chery Tiggo 7? Silnik spalinowy lub hybryda plug-in

Chery Tiggo7 to SUV, który mierzy 4553 mm długości, 1862 mm szerokości i 1696 mm wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 2670 mm. Samochód ma bagażnik o pojemności od 500 do 1305 l. Samochód będzie można zamówić z klasycznym silnikiem benzynowym 1.6 TGDI o mocy 147 KM. Standardem jest automatyczna skrzynia biegów. Do wyboru będzie wersja z napędem na przednie lub wszystkie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. to odpowiednio 10,3 i 9,4 s.

Chery Tiggo 7 dostępny jest także z napędem na obie osie i silnikiem wyłącznie spalinowym
Chery Tiggo 7 dostępny jest także z napędem na obie osie i silnikiem wyłącznie spalinowymChery

Druga propozycja w gamie to hybryda plug-in oparta na silniku 279 KM. Producent obiecuje moc systemową na poziomie 279 KM i 70 km zasięgu wg WLTP, na co pozwoli akumulator o pojemności 19,27 kWh. Tak prezentują się premierowe ceny:

  • Chery Tiggo 7 ICE FWD Essential - 124 tys. 900 zł
  • Chery Tiggo 7 ICE FWD Comfort - 134 tys. 900 zł
  • Chery Tiggo 7 ICE AWD Prestige - 154 tys. 900 zł
  • Chery Tiggo 7 PHEV Essential - 154 tys. 900 zł
  • Chery Tiggo 7 PHEV Prestige - 164 tys. 900 zł
Chery Tiggo7
Chery Tiggo7Chery
Chery Tiggo7: we wnętrzu, nie bez przyczyny, da się zauważyć elementy wspólne np. Omodą 5.
Chery Tiggo7: we wnętrzu, nie bez przyczyny, da się zauważyć elementy wspólne np. Omodą 5.Chery

Ile kosztuje Chery Tiggo 8?

Z kolei Chery Tiggo8 to SUV klasy średniej i jednocześnie najlepiej sprzedający się model tej marki w Chinach w 2023 r. W dostępnej tam odmianie Plus (w wersji po tegorocznej restylizacji) mierzy 471,5 cm długości, 186 cm szerokości i 174,7 cm wysokości. Rozstaw osi to aż 271 cm. Auto może mieć trzeci rząd siedzeń, a kanapa jest przesuwna o 40 cm. Chińczycy podają, że bagażnik w standardowej konfiguracji pomieści 889 l.

Kwestia silników wygląda bardzo podobnie. Chery Tiggo 8 może mieć silnik benzynowy 1.6 TGDI o mocy 147 KM z automatem. Rozpędza dużego SUV-a do 100 km na godz. w 10,8 s. Druga propozycja to 279-kony plugin z dużym zasięgiem (ok. 80 km) i przyspieszeniem na poziomie dziewięciu sekund. W swoim większym SUV-ie Chery udało się utrzymać bardzo atrakcyjną cenę.

  • Chery Tiggo 8 ICE Essential - 149 tys. 900 zł
  • Chery Tiggo 8 ICE Prestige - 159 tys. 900 zł
  • Chery Tiggo 8 PHEV Essential - 169 tys. 900 zł
  • Chery Tiggo 8 PHEV Prestige - 179 tys. 900 zł

W ofercie inauguracyjnej pakiet ubezpieczeniowy kosztuje zaledwie 1 zł. Dla nabywców jeszcze ważniejszym atutem wprowadzanych na rynek modeli będą z pewnością warunki gwarancji. Wszystkie modele Chery mają być objęte podstawową gwarancją na okres 7 lat lub 150 000 km, obowiązującą zarówno w przypadku wersji spalinowych, jak i hybrydowych plug-in (PHEV). Dla kluczowych komponentów układu elektrycznego (bateria trakcyjna, silnik elektryczny i elektroniczny moduł sterujący w modelach PHEV obowiązuje wydłużona ochrona: 8 lat lub 160 000 km). Gwarancja na lakier to 3 lata, a na perforację nadwozia 12 lat. Dla części zamiennych przewidziano 2-letnią gwarancję bez limitu przebiegu. Nabywcy mogą też liczyć na 3 lata assistance z bezpłatną pomocą drogową, można je przedłużyć nawet do 7 lat, pod warunkiem regularnego serwisowania auta w autoryzowanych punktach. Program ma działać 24 godziny na dobę i obejmować nie tylko holowanie, ale też zwrot kosztów transportu (w tym bilety kolejowe i lotnicze), zakwaterowanie na czas naprawy, a także odstawienie naprawionego auta do najbliższego serwisu autoryzowanego.

Do końca roku ma działać ok. 30 salonów i serwisów autoryzowanych, na razie jest ich kilkanaście.
Do końca roku ma działać ok. 30 salonów i serwisów autoryzowanych, na razie jest ich kilkanaście.Żródło: Auto Świat / Piotr Szypulski

Nowa marka debiutuje na polskim rynku z siecią kilkunastu autoryzowanych serwisów i salonów, do końca roku ma ich być ok. 30. Salony i serwisy nie są tworzone od nowa, to z reguły firmy z długoletnim doświadczeniem w branży, wcześniej współpracujące z innymi markami.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji