Chrysler Grand Voyager - Legendarny Van skończył 25 lat

Auto Świat
Aby upamiętnić  fakt, iż liczba minivanów Chryslera sprzedanych od roku 1983 przekroczyła już 12 milionów – Chrysler Grand Voyager w wersji 25th Anniversary Edition  wzbogacił się o 17-calowe, aluminiowe koła unikalnego wzoru z akcentami lakierowanymi Mineral Gray oraz ‘ekstra’ wyposażenie, na które składa się skórzana perforowana tapicerka klasy Premium oraz jedyny w swym rodzaju system siedzeń i schowków Stow ‘n Go.  Najbardziej elastyczny w segmencie minivanów system aranżacji siedzeń i schowków Stow ‘n Go jest wyposażeniem seryjnym wszystkich wersji modelowych Grand Voyagera. System ten zapewnia wysoki komfort jazdy w drugim i trzecim rzędzie siedzeń, które łatwo i szybko można składać w podłodze w celu transportu przedmiotów większych objętościowo. Przykładem innowacyjności Chryslera jest unikalny system siedzeń Swivel ‘n Go™, obejmujący fotele drugiego rzędu odwracane przodem do siedzeń rzędu trzeciego, składany stolik pośrodku, kryte pojemniki podłogowe pod fotelami drugiego rzędu i tylną kanapę składaną w podłodze. Dostępny jest również system DVD z dwoma 9-calowymi ekranami (ruchomy w pionie ekran dla trzeciego rzędu) – stanowiący pierwszą tego rodzaju opcję w segmencie minivanów.  Grand Voyager napędzany jest  silnikiem benzynowym V-6 o pojemności 3,8 litra lub  2,8-litrowym Dieslem common rail (CRD), a efektem  dopracowania aerodynamicznego nadwozia i zastosowania pierwszej w minivanie  sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów są znakomite osiągi przy ograniczonym zużyciu paliwa. W wyniku zaawansowanej optymalizacji silnika 2.8 CRD najnowsze wersje modelu Grand Voyager wykazują w porównaniu ze stanem ubiegłorocznym spadek apetytu na paliwo nawet o 9 procent oraz 9-procentowe obniżenie emisji  dwutlenku węgla –  bez uszczerbku dla mocy i momentu obrotowego.  Zużycie paliwa tej jednostki wynosi obecnie 8,8 l/100 km przy emisji 235 g CO2/km z filtrem cząstek stałych DPF, a bez tego filtra – 8,4 l/100 km przy emisji 225 g/km CO2.   Zmianom uległo także zestrojenie układu kierowniczego i zawieszenia Grand Voyagera. Usportowiona przekładnia kierownicza o „szybszym” przełożeniu przyspiesza reakcje układu, zwiększając jednocześnie wyczucie drogi przez kierowcę. Polepszeniu własności jednych i komfortu jazdy sprzyja z kolei zastosowanie nowych sprężyn śrubowych i   amortyzatorów o  większym stopniu tłumienia oraz zmodyfikowanych drążków przedniego i tylnego stabilizatora.

Katalog Samochodów Auto Świat