Logo
WiadomościAktualnościCiężki jesienny quiz o autach PRL. Twoje szanse na 6/10 spadają jak liście

Ciężki jesienny quiz o autach PRL. Twoje szanse na 6/10 spadają jak liście

Zbliża się najmniej lubiana pora roku, to i nasz quiz o samochodach PRL nie może być łatwy. Przed Tobą 10 pytań. Wszystkie związane z wydarzeniami, do których doszło jesienią — a o tej porze roku w peerelowskiej motoryzacji zawsze sporo się działo. I naprawdę będzie świetnie, jeśli już na połowę pytań odpowiesz poprawnie. A przy sześciu "trafieniach" uznamy cię za encyklopedię aut FSO i FSM.

Warszawa M20
Mariusz Kamiński / Auto Świat
Warszawa M20

Rozpocznij quiz

Pytanie 1/10
Żródło: Auto Świat

Pierwszy egzemplarz pierwszego auta osobowego PRL powstał właśnie jesienią. A dokładnie:

Poprawna odpowiedź: 6 listopada 1951 r.

Chodzi oczywiście o FSO Warszawę M20.

Pytanie 2/10

W przeddzień jesieni, czyli ostatniego dnia lata zakończono produkcję:

Poprawna odpowiedź: Polskiego Fiata 126p

Nastąpiło to 22 września 2000 r.

Pytanie 3/10

Jesiennym samochodem był też Lublin 51. Jego pierwszy egzemplarz powstał 7 listopada 1951 r. Była to:

Poprawna odpowiedź: licencyjna wersja GAZ-a

Lublin 51 to licencyjna odmiana radzieckiego GAZ-a 51.

Pytanie 4/10
Żródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik

Kiedy FSO dopadła jesień, czyli największy spadek produkcji w okresie PRL?

Poprawna odpowiedź: W 1981 r.

W 1981 r. produkcja w FSO spadła do 81977 pojazdów ze 114 tys. 111 sztuk w 1980 r.

Pytanie 5/10
Żródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik

13 listopada 1959 r. Syrenę poddano testowi na torze FSO, sprawdzającemu trwałość samochodu. Jazda trwała 65 godzin (kierowcy zmieniali się), ale naprawy pojazdu zajęły:

Poprawna odpowiedź: 11 godzin

Opony wystarczały na zaledwie cztery godziny jazdy, a samą prądnicę wymieniano sześć razy.

Pytanie 6/10
Żródło: Auto Świat

Jesienią 1967 r. w FSO zaczął powstawać Polski Fiat 125p. Początkowo był oferowany w wersji z silnikiem:

Poprawna odpowiedź: 1.3

Początkowo Polskiego Fiata 125p produkowano w wersji z silnikiem o pojemności 1295 cm sześc. W 1969 r. gamę uzupełniono o odmianę z nieco większą jednostką (1481 cm sześc.).

Pytanie 7/10

Jesienią 1957 r. z FSO do firmy Ghia trafiły dwa podwozia Warszawy. Włosi mieli na ich bazie przygotować projekt następcy Warszawy M20. Jaki był efekt ich prac?

Poprawna odpowiedź: sedan i kombi oraz szkice dwóch wersji coupe

Sedan i kombi były pełnowartościowymi jeżdżącymi prototypami, odmiany coupe pozostały tylko szkicami. Żaden z pomysłów firmy Ghia nie trafił do produkcji

Pytanie 8/10

Pewnej jesieni pojawiły się w PRL dwa pierwsze znaczki pocztowe z samochodem FSO. Było to:

Poprawna odpowiedź: w 1952 r.

Pytanie 9/10

Pierwsze auto powstało w FSO w 1951 r. Pewnej jesieni wyprodukowano tam milionowy samochód. Było to:

Poprawna odpowiedź: 1976 r.

Milionowe auto powstało w FSO dokładnie 8 listopada 1976 r.

Pytanie 10/10
Żródło: Auto Świat

W listopadzie powstało 100 sztuk FSO Poloneza w ramach tzw. preserii. Było to w:

Poprawna odpowiedź: 1977 r.

Masową produkcję FSO Poloneza zaczęto 3 maja 1978 r.

Brakuje jeszcze 10 odpowiedzi
Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik
TWÓJ WYNIK:
Może nie najlepiej, niemniej...
...to był naprawdę trudny, wymagający i podchwytliwy quiz. Jestem pewien, że w następnym pójdzie ci znacznie lepiej! Zapraszam!
Doskonale!
Tak, "doskonale" mówię już przy czterech poprawnych odpowiedziach, bo tak trudne i podchwytliwe były te pytania. Gratuluję i zapraszam do naszych kolejnych quizów o autach PRL!
Jesteś encyklopedią wiedzy o samochodach PRL!
Serdecznie gratuluję i chylę czoła! Jestem pewien, że w naszych kolejnych quizach o autach PRL uzyskasz jeszcze lepszy wynik. A może nawet 10/10? Przekonaj się
Bezbłędnie! Jesteśmy pod wrażeniem!!
Ten wynik stawia cię pośród największych znawców motoryzacji PRL! Nie będziesz mieć chyba problemów z naszymi kolejnym quizami na ten temat, prawda? Zapraszam!
Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji