W Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski szczególnieudany dla kierowców Citroënów C2-R2 jest z pewnością sezon 2008, wktórym to niewielkie rajdówki zdominowały rywalizację w licznieobsadzonej klasie A6, zajmując w klasyfikacji sezonu trzy pierwszemiejsca, wyprzedzając przy tym konkurencję w znacznie mocniejszychsamochodach kategorii Super 1600.

Doskonałym wynikiem zakończył się również start Citroëna C2-R2w ubiegłorocznej edycji Pucharu Polskiego Związku Motorowego. Wswoim debiutanckim sezonie na start za kierownicą zupełnie nowej wtedyrajdówki zdecydował się Mariusz Małyszczycki, który odniósłspektakularne zwycięstwo już w pierwszym starcie! Ostateczniezawodnik z Trójmiasta, po czterech wygranych, triumfował wrozgrywkach Pucharu PZM.

W bieżącym sezonie na krajowej arenie „cedwójki” walczyły jedynie wRajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Przyczyny takiegostanu rzeczy należy prawdopodobnie szukać w błędnej interpretacji niecozmienionego regulaminu PPZM na rok 2008, zabraniającego startu w„drugoligowych” rajdach kosztownych samochodów klas R2C oraz R3C.

Obostrzenia te nie dotyczą Citroënów C2-R2, które homologowane są wklasie R2B, spełniając wszystkie regulaminy i bez przeszkód mogą braćudział w zmaganiach Pucharu Polskiego Związku Motorowego.Obecnie dominujące w PPZM samochody klasy A7 w MistrzostwachPolski zwykle przegrywają z rajdówkami klasy R2B, więc nie ulegawątpliwościom, że dysponując Citroënem C2-R2 można odnosić sukcesy takżew rajdach niższej rangi.

Frajda z jazdy prawdziwą A-grupową rajdówką,wyposażoną m.in. w sekwencyjną skrzynię biegów oraz doskonałe hamulceniech będzie dodatkową zachętą, by spróbować walki na odcinkach specjalnych Pucharu PZM właśnie za kierownicą Citroëna C2-R2.

Citroën C2-R2 – dane techniczne (w nawiasie wersja MAX):

Silnik:Opracowany na podstawie seryjnego silnika TU5JP4S.Pojemność skokowa: 1592,64 (1599) cm3Średnica/skok tłoka: 78,5 (78,7) x 82 mmMoc maksymalna: 185/7200 (190/7750) KM-obr./min.Moment obrotowy maksymalny: 175/5000 (175/5500) Nm-obr./min.Prędkość obrotowa maksymalna: 7600 (8400) obr./min.Moc z litra: 115,6 (118,75) KM/l

Układ rozrządu:2 wałki rozrządu w głowicy napędzane przez pasek zębaty. Popychaczemechaniczne z krzywkami o dostosowanym profilu, specjalne tłoki, kołozamachowe silnika o zmniejszonej masie.

Układ zasilania:Wtrysk wielopunktowy Magneti-Marelli. Pojedyncza przepustnica o średnicy 52mm.

Przeniesienie napędu:Przedni napęd. Wzmocnione półosie.

Sprzęgło:Mechanizm pchany. Pojedyncza tarcza ceramiczno-metalowa (średnica: 184mm). Tarcza sprzęgła nieamortyzowana.

Skrzynia biegów:5-biegowa sekwencyjna, mechanizm różnicowy samoblokujący typu ZF.

Układ hamulcowy:Przód: tarcze wentylowane- Asfalt: 302 x 26 mm, zaciski 4-tłoczkowe- Szuter: 283 x 26 mm, zaciski 4-tłoczkoweTył: tarcze 247 x 9 (280 x 8) mm, zaciski 1-tłoczkowe (2-tłoczkowe).Regulowany reduktor. Hamulec ręczny hydrauliczny.

Zawieszenia:Przód: typu McPherson, specjalne przeguby, specjalna zwrotnica.Tył: oś w kształcie litery H, specjalne przeguby. Specjalne amortyzatory zprzodu i z tyłu.(Przednie i tylne amortyzatory regulowane w 3 zakresach (regulowane ściskanieprzy niskiej prędkości, ściskanie przy wysokiej prędkości, rozprężanie ihydrauliczny ogranicznik).

Układ kierowniczy:Specjalny sterownik układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym(hydraulicznym).

Koła:Asfalt: Obręcze: 6,5 x 16, opony Michelin lub BFGoodrich: 17/60 x 16Szuter: Obręcze: 6 x 15, opony Michelin lub BFGoodrich: 15/64 x 15

Masa:1030 kgRozkład przód/tył: 63/37%

Konstrukcja:Nadwozie wzmocnione z wbudowaną klatką. Osłona spodu silnika.

Wymiary:Długość: 3666 mmSzerokość: 1659 mmRozstaw osi: 2315 mmRozstaw kół przednich: 1466 (1495) mmRozstaw kół tylnych: 1444 (1466) mm

Partnerami programu sponsorskiego Citroën Polska są:TOTAL, BFGoodrich, GEFCO, CITROËN Finance