Firma przygotowała zarówno ekspozycję pod dachem: stoisko B05 w hali 17, jak i zewnętrzną: strona południowa, stanowisko G63. Ubiegłoroczne przejęcie spółki Siemens VDO Automotive AG umożliwiło dalsze rozszerzenie oferty, zwłaszcza w dziedzinie produktów do pojazdów komercyjnych i specjalizowanych. Nowości to między innymi większy wybór elektroniki podnoszącej bezpieczeństwo oraz systemów sekwencyjnych i sterujących do układów elektronicznych stosowanych w zespołach napędowych i pojazdach, a także produktów i usług związanych z tachografami, takich jak rejestratory trasy, których wymóg stosowania wynika z przepisów prawa europejskiego oraz uregulowań obowiązujących na innych terytoriach. Ekspozycje swoich produktów i usług na Targi Pojazdów Użytkowych IAA 2008 przygotował każdy z pięciu działów firmy Continental.

Nowe opony do przyczep, zapewniające lepsze osiągi i zmniejszenie zużycia paliwa

Zaprezentowane zostaną dwa nowe modele opon do przyczep. Zarówno opony HTR2 pokazane po raz pierwszy w kwietniu br. w Birmingham, jak i HTL1, które zadebiutują na IAA 2008, zapewniają poprawę osiągów i obniżenie zużycia paliwa. HTR2 385/65 R22.5 to opona do przewozów regionalnych, charakteryzująca się wyjątkowo niskimi oporami toczenia w tej kategorii produktów. Grubsza o 20 procent warstwa gumy na bieżniku oznacza, że efektywna głębokość bieżnika HTR2 wzrosła o dodatkowe 17 milimetrów. Większa, równomiernie zużywająca się powierzchnia kontaktu zapewnia znakomite własności eksploatacyjne. Pod względem przebiegów HTR2 jest niekwestionowanym mistrzem w swojej kategorii. Zmniejszenie oporów toczenia HTR2 o 5 procent oznacza oszczędność paliwa w ilości około 1 litra na 100 kilometrów.

HTL1 385/55 R 19.5 to następca modelu Continental HTL. Ogumienie  zostało zaprojektowane pod kątem eksploatacji na długich trasach np. na autostradach i ze względu na wymiary przeznaczone jest do przyczep typu MEGA. W porównaniu do poprzedniczki, opona HTL1 osiąga dłuższe przebiegi i charakteryzuje się niższymi oporami toczenia.

W celu podniesienia bezpieczeństwa eksploatacji pojazdów ciężarowych, Continental po raz pierwszy uruchomił seryjną produkcję systemu wspomagania kierowcy, który monitoruje martwe pole z prawej strony pojazdu i ostrzega przed zbliżającą się kolizją. Firma Continental wychodzi w ten sposób naprzeciw regulacjom prawnym, których wprowadzenie zapowiedziano na 2013 r. Zgodnie z nowymi przepisami, takie systemy będą stanowiły obowiązkowe wyposażenie dużych ciężarówek. Na Targach Pojazdów Użytkowych IAA 2008 Continental zaprezentuje także systemy do automatycznego monitorowania odległości pojazdu ciężarowego od pojazdu poprzedzającego. Inne produkty, takie jak system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (LDW) i najnowszej generacji radar sprzężony z układem hamowania awaryjnego, znacząco przyczynią się do zmniejszenia ryzyka wypadku.