- Toyota stosuje szereg zabezpieczeń, które utrudniają kradzież samochodu lub jego podzespołów, a także umożliwiają zidentyfikowanie skradzionych części
- Obecnie systemy antykradzieżowe są dostępne w atrakcyjnych cenach, a część z tych zabezpieczeń oferuje się bezpłatnie
- Jednym z częściej kradzionych elementów pojazdu są alufelgi, dlatego Toyota oferuje do nich specjalne nakrętki, których nie da się odkręcić bez użycia klucza o unikalnym kształcie dopasowanym do wzoru zabezpieczeń
Pisaliśmy już, że nowe samochody Toyoty otrzymują zestaw zabezpieczeń przed kradzieżą. Teraz ten system został rozszerzony i opiera się na trzech elementach: profesjonalnym urządzeniu antykradzieżowym nowej generacji, systemie znakowania Select DNA oraz chromowanych nakrętkach antykradzieżowych.
W nowych osobowych Toyotach dostępne jest nowe zabezpieczenie Meta System w technologii Bluetooth Low Energy stworzone specjalnie do aut Toyoty. Wysoki poziom skuteczności to zasługa wielopunktowej rozproszonej blokady, która uniemożliwia nieautoryzowane przejęcie lub sklonowanie sygnału uruchamiającego silnik.
Z punktu widzenia kierowcy urządzenie jest bezobsługowe. System w ogóle nie angażuje uwagi użytkownika pojazdu, nie wymaga dodatkowych czynności z jego uruchamianiem czy dezaktywacją. W przypadku kradzieży lub zgubienia kluczyków kierowca jest identyfikowany przy pomocy karty autoryzacyjnej funkcjonującej w technologii Bluetooth Low Energy.
Nowe zabezpieczenie antykradzieżowe Meta System o wartości 1995 zł obecnie dostępne jest w promocyjnej cenie 200 zł i można je mieć w modelach: Yaris, Yaris Cross, Corolla, C-HR, Camry, RAV4, Highlander i Land Cruiser.
Toyota – znakowanie SelectaDNA
Nowe Toyoty zamówione po 1 października 2021 r. mają na pokładzie nowatorski system zabezpieczeń przed kradzieżą SelectaDNA. Sprawia on, że auto staje się mało atrakcyjnym przedmiotem kradzieży ze względu na wysokie ryzyko wykrycia nawet po rozłożeniu go na części. System rekomendowany przez policję można mieć w modelach: Yaris, Yaris Cross, Corolla, Toyota C-HR, Camry, Prius, Prius Plug-in, RAV4, Highlander i Land Cruiser.
SelectaDNA to system kryminalistycznego znakowania pojazdów i poszczególnych części techniką syntetycznego DNA z mikroznacznikami. Umożliwia identyfikację samochodów przy pomocy prostych technik policyjnych. Co ważne, w systemie SelectaDNA podzespoły są trwale oznakowane, co sprawia, że stają się dla przestępców bezużyteczne.
Toyota z DNA przeciwko złodziejom
Zadaniem SelectaDNA jest odstraszenie potencjalnych sprawców kradzieży. Auto oznakowane jest w sposób widoczny i trwały – na szybach umieszczane są dwie duże naklejki ostrzegawcze oraz specjalny kod znakujący.
Etykiety z identycznym kodem znajdują się także we wnętrzu samochodu. Usunięcie oznakowań z elementów pojazdu jest niemożliwe, bo są one odporne na usuwanie mechaniczne i termiczne.
Producent gwarantuje trwałość danych na oznakowanych elementach przez minimum 5 lat. Unikalne zabezpieczenie o wartości 1000 zł stosowane jest w nowych autach Toyoty bezpłatnie.
Toyota – zabezpieczenie kół
Toyota wzmocniła też bezpieczeństwo felg aluminiowych w nowych samochodach, które należą do najbardziej narażonych na kradzież elementów auta. Wszystkie nowe Toyoty, które w standardzie wyposażone są w felgi aluminiowe, otrzymują chromowane nakrętki antykradzieżowe. Charakteryzują się one wysoką wytrzymałością, a sforsowanie zabezpieczenia uniemożliwia unikalny wzór klucza.
“Wzbogacamy i nieustannie dopracowujemy wszystkie elementy pakietu antykradzieżowego, oferowanego dla nowych aut naszej marki. Należą do niego także nowoczesne immobilisery, alarmy i zabezpieczenia kół specjalnymi śrubami patentowymi. Naszą rolą w serwisach Toyoty jest zadbanie o to, by kierowcy mogli cieszyć się ze swoich aut bez żadnych trosk” – mówi Artur Wasilewski, Service Department Manager Toyota Motor Poland.