- Testowany Volkswagen Caddy California swobodnie pomieści pięciu pasażerów, ale to raczej kamper dla dwóch osób, bowiem tyle wygodnie wyśpi się na tapczanie
- Pod maską pojazdu pracuje silnik Diesla generujący 122 KM oraz 320 Nm, a napęd na przednie koła przekazywany jest za pośrednictwem dwusprzęgłowej, 7-stopniowej przekładni
- Opisywany egzemplarz wraz z opcjami kosztuje 228 545 zł
Volkswagen Caddy California należy do rodzeństwa trojaczków. Oprócz największej Grand Californii, zbudowanej na Crafterze, jest jeszcze California na podzespołach Transportera i właśnie najmniejsza z nich, bazująca na Caddy. To, że dwie pierwsze sprawdzą się w roli podróżniczo-mieszkalnej, jest pewne z racji ich wymiarów. Pytanie, jak w takiej sytuacji spisuje się najmniejszy model.
Volkswagen Caddy California ma jaskrawy lakier Golden Green, który nastraja optymistycznie i zachęca do wycieczek nawet wtedy, gdy na zewnątrz panuje ponura zimowa aura. Podczas dalekich wyjazdów docenia się projekt części pasażerskiej. W obu rzędach siedzeń wygospodarowano mnóstwo miejsca na nogi oraz nad głową, a dzięki optymalnie wyprofilowanym fotelom zmęczenia nie odczuwa się nawet po kilkugodzinnej jeździe.
Mniej optymistycznie prezentuje się bagażnik. To prawda, że Caddy Maxi ma kufer o pojemności aż 1720-3105 l, ale w przypadku wersji California znaczną część tej przestrzeni zajmuje wyposażenie kempingowe – tapczan, krzesełka i stolik, a także opcjonalna kuchenka czy szuflada na drobiazgi. Każdy z tych elementów został zabudowany w taki sposób, że nawet podczas jazdy po nierównościach do uszu jadących nie docierają właściwie żadne odgłosy trzeszczenia.
Volkswagen Caddy California – łatwa obsługa sprzętu turystycznego
Kiedy wreszcie dotrze się na miejsce biwakowania, docenia się łatwość, z jaką rozkłada się leżankę czy wyjmuje krzesełka oraz stolik. Niemniej jednak przed pierwszym postojem lepiej skorzystać z instrukcji obsługi – na wszelki wypadek, żeby nie uczyć się na błędach i czegoś nie zepsuć.
Testowany Volkswagen Caddy California miał pod maską silnik Diesla generujący 122 KM i współpracujący z 7-stopniową automatyczną skrzynią. Niewysoka moc przy dużej masie sprawia, że nawet po mocnym wciśnięciu pedału gazu samochód rozpędza się z oporem i setkę uzyskuje się po 11,4 s.
Volkswagen Caddy California – elastyczny silnik
Znacznie ważniejsze jest jednak to, że dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu (320 Nm) silnik okazuje się elastyczny, a to w połączeniu ze sprawnie działającą automatyczną skrzynią zapewnia wysoki komfort prowadzenia na trasie. Istotną zaletą pojazdu jest również umiarkowane zużycie paliwa, które w teście wyniosło średnio 6,5 l/100 km.
To jeszcze nie koniec atutów, którymi Volkswagen Caddy California chce zachęcić do zrelaksowanego podróżowania. Kolejnym okazuje się dopracowane zawieszenie, które bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni. Podczas pokonywania wybojów auto nie trzęsie się nadmiernie i ma się poczucie prowadzenia klasycznego kompaktu, a nie pojazdu bazującego na dostawczaku.
Volkswagen Caddy California – skuteczne hamulce
Volkswagen Caddy California ma podwozie, którego nastawy nie są przesadnie miękkie, a to w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym skutkuje dobrym prowadzeniem na zakrętach. Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną zaletę – skuteczne hamulce, które Caddy jadące 100 km/h zatrzymują po 35,7 m (na zimno) lub po 35,2 m po rozgrzaniu tarcz.
Zanim docenicie walory Volkswagena Caddy Californii, musicie nastawić się na duży wydatek. Za auto ze 122-konnym dieslem i z DSG zapłacicie od 150 625 zł. Jednak dodatkowe opcje wywindowały cenę opisywanego egzemplarza aż do 228 545 zł.
Volkswagen Caddy California – nasza opinia
Produkowany w Polsce Volkswagen Caddy California to auto dla entuzjastów podróżowania we dwoje. To prawda, że część pasażerska pomieści komfortowo pięć osób, ale na tapczanie wygodnie wyśpi się dwójka. To jednocześnie wersja dla osób korzystających z kempingów – nocowanie w przygodnym terenie utrudnia brak toalety.
Dzięki postojowemu ogrzewaniu z auta można korzystać zimą, choć poruszanie się po śniegu może nie być łatwe z racji napędu na przód. Gabaryty auta nie są duże, a to sprawia, że można je wykorzystywać nie tylko podczas wycieczek, lecz także w trakcie codziennej jazdy do pracy czy na zakupy.
Volkswagen Caddy California – wyniki testu
0-50 km/h | 3,5 s |
0-100 km/h | 11,4 s |
0-130 km/h | 20,0 s |
0-160 km/h | 29,4 s |
Czas rozpędzania 60-100 km/h | 6,5 s |
Czas rozpędzania 80-120 km/h | 9,0 s |
Masa rzeczywista/ładowność | 1819/630 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 54/46 proc. |
Śr. zawracania | 12,1 m (fabryczna) |
Hamow. ze 100 km/h zimne | 35,7 m |
gorące | 35,2 m |
Hałas w kabinie przy 50 km/h | 58 dB (A) |
przy 100 km/h | 66 dB (A) |
przy 130 km/h | 71 dB (A) |
Spalanie testowe | 6,5 l/100 km |
Rzeczywisty zasięg | 850 km |
Volkswagen Caddy California – dane producenta
Rodzaj silnika | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa | 1968 ccm |
Moc maksymalna | 122 KM przy 2750 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm przy 1600 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | aut. 7/przedni |
Prędkość maksymalna | 186 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | bd. |
Zużycie paliwa (WLTP) | 5,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 143 g/km |
Dł./szer./wys. | 4853/1855/1836 mm |
Rozstaw osi | 2970 mm |
Pojemność bagażnika | 1720-3105 l |
Pojemność zbiornika benzyny/gazu | 55 l |
Marka i model opon testowanego auta | Bridgestone Turanza |
Rozmiar opon (przód i tył) | 225/45 R 18 |
Volkswagen Caddy California – wyposażenie
7 airbagów/utrzymanie pasa ruchu | S/S |
Elektrycznie sterowane szyby/lusterka | S/S |
Radio/wielofunkcyjna kierownica | S/S |
Aktywny tempomat/nawigacja | 2780/11 230 zł |
Automatyczna, 2-strefowa klimatyzacja | 3295 zł |
Kamera cofania/cyfrowe wskaźniki | 1355/2385 zł |
Kuchnia gazowa/ogrzewanie postojowe | 6570/6520 zł |
Lakier Golden Green/alufelgi | 3000 zł/S |
Volkswagen Caddy California – gwarancja/ceny
Cena podst. testowanej wersji | 150 625 zł |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | wg wskazań komputera |
Cena testowanego egzemplarza | 228 545 zł |
Pozycja za kierownicą okazuje się bardzo wygodna
Do foteli nie można mieć żadnych zastrzeżeń – okazują się wygodne i dobrze podpierają z boku
W drugim rzędzie siedzeń wygospodarowano mnóstwo przestrzeni na nogi oraz nad głowami. Wsiadanie w ciasnych miejscach ułatwiają odsuwane drzwi
Volkswagen Caddy California ma skuteczne hamulce, które auto jadące 100 km/h zatrzymują po 35,7 m (na zimno) lub po 35,2 m po rozgrzaniu tarcz
Nastawy podwozia nie są przesadnie miękkie, a to w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym skutkuje dobrym prowadzeniem na zakrętach
Za 6570 zł można zamówić kuchenkę gazową
Przydatnym wyposażeniem okazuje się szuflada na drobiazgi
Rozkładanie leżanki nie jest trudne, niemniej jednak przed pierwszym postojem lepiej skorzystać z instrukcji obsługi – na wszelki wypadek, żeby nie uczyć się na błędach i czegoś nie zepsuć
Na tym tapczanie wygodnie wyśpią się dwie osoby
Podczas użytkowania auta zimą pomocne będzie postojowe ogrzewanie, za które trzeba zapłacić 6520 zł
Na pokładzie znalazły się dodatkowe torby na niewielkie przedmioty
Stolik umieszczono sprytnie w schowku znajdującym się w bagażniku
W tym samym miejscu co stolik ukryte są również dwa foteliki
Volkswagen Caddy California to idealny kamper na weekendowe wyjazdy we dwoje lub na ryby
Bagażnik ma pojemność 1720-3105 l, ale w przypadku wersji California znaczną część tej przestrzeni zajmuje wyposażenie kempingowe
Testowany egzemplarz miał pod maską silnik Diesla generujący 122 KM i współpracujący z 7-stopniową automatyczną skrzynią
Za czytelne, cyfrowe wskaźniki trzeba zapłacić 2385 zł
Kierowca może wybrać różne motywy wyświetlania wskaźników, a wśród nich pokazywana jest m.in. mapa nawigacji satelitarnej
Istotną zaletą pojazdu jest umiarkowane zużycie paliwa, które w teście wyniosło średnio 6,5 l/100 km
Obsługa urządzeń pokładowych za pomocą dotykowego ekranu i sensorów (nie ma tu tradycyjnych pokręteł i przycisków) okazuje się, niestety mało intuicyjna