• Testowany Volkswagen Caddy California swobodnie pomieści pięciu pasażerów, ale to raczej kamper dla dwóch osób, bowiem tyle wygodnie wyśpi się na tapczanie
  • Pod maską pojazdu pracuje silnik Diesla generujący 122 KM oraz 320 Nm, a napęd na przednie koła przekazywany jest za pośrednictwem dwusprzęgłowej, 7-stopniowej przekładni
  • Opisywany egzemplarz wraz z opcjami kosztuje 228 545 zł

Volkswagen Caddy California należy do rodzeństwa trojaczków. Oprócz największej Grand Californii, zbudowanej na Crafterze, jest jeszcze California na podzespołach Transportera i właśnie najmniejsza z nich, bazująca na Caddy. To, że dwie pierwsze sprawdzą się w roli podróżniczo-mieszkalnej, jest pewne z racji ich wymiarów. Pytanie, jak w takiej sytuacji spisuje się najmniejszy model.

Volkswagen Caddy California ma jaskrawy lakier Golden Green, który nastraja optymistycznie i zachęca do wycieczek nawet wtedy, gdy na zewnątrz panuje ponura zimowa aura. Podczas dalekich wyjazdów docenia się projekt części pasażerskiej. W obu rzędach siedzeń wygospodarowano mnóstwo miejsca na nogi oraz nad głową, a dzięki optymalnie wyprofilowanym fotelom zmęczenia nie odczuwa się nawet po kilkugodzinnej jeździe.

Mniej optymistycznie prezentuje się bagażnik. To prawda, że Caddy Maxi ma kufer o pojemności aż 1720-3105 l, ale w przypadku wersji California znaczną część tej przestrzeni zajmuje wyposażenie kempingowe – tapczan, krzesełka i stolik, a także opcjonalna kuchenka czy szuflada na drobiazgi. Każdy z tych elementów został zabudowany w taki sposób, że nawet podczas jazdy po nierównościach do uszu jadących nie docierają właściwie żadne odgłosy trzeszczenia.

Volkswagen Caddy California – łatwa obsługa sprzętu turystycznego

Kiedy wreszcie dotrze się na miejsce biwakowania, docenia się łatwość, z jaką rozkłada się leżankę czy wyjmuje krzesełka oraz stolik. Niemniej jednak przed pierwszym postojem lepiej skorzystać z instrukcji obsługi – na wszelki wypadek, żeby nie uczyć się na błędach i czegoś nie zepsuć.

Testowany Volkswagen Caddy California miał pod maską silnik Diesla generujący 122 KM i współpracujący z 7-stopniową automatyczną skrzynią. Niewysoka moc przy dużej masie sprawia, że nawet po mocnym wciśnięciu pedału gazu samochód rozpędza się z oporem i setkę uzyskuje się po 11,4 s.

Volkswagen Caddy California – elastyczny silnik

Znacznie ważniejsze jest jednak to, że dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu (320 Nm) silnik okazuje się elastyczny, a to w połączeniu ze sprawnie działającą automatyczną skrzynią zapewnia wysoki komfort prowadzenia na trasie. Istotną zaletą pojazdu jest również umiarkowane zużycie paliwa, które w teście wyniosło średnio 6,5 l/100 km.

To jeszcze nie koniec atutów, którymi Volkswagen Caddy California chce zachęcić do zrelaksowanego podróżowania. Kolejnym okazuje się dopracowane zawieszenie, które bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni. Podczas pokonywania wybojów auto nie trzęsie się nadmiernie i ma się poczucie prowadzenia klasycznego kompaktu, a nie pojazdu bazującego na dostawczaku.

Volkswagen Caddy California – skuteczne hamulce

Volkswagen Caddy California ma podwozie, którego nastawy nie są przesadnie miękkie, a to w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym skutkuje dobrym prowadzeniem na zakrętach. Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną zaletę – skuteczne hamulce, które Caddy jadące 100 km/h zatrzymują po 35,7 m (na zimno) lub po 35,2 m po rozgrzaniu tarcz.

Zanim docenicie walory Volkswagena Caddy Californii, musicie nastawić się na duży wydatek. Za auto ze 122-konnym dieslem i z DSG zapłacicie od 150 625 zł. Jednak dodatkowe opcje wywindowały cenę opisywanego egzemplarza aż do 228 545 zł.

Volkswagen Caddy California – nasza opinia

Produkowany w Polsce Volkswagen Caddy California to auto dla entuzjastów podróżowania we dwoje. To prawda, że część pasażerska pomieści komfortowo pięć osób, ale na tapczanie wygodnie wyśpi się dwójka. To jednocześnie wersja dla osób korzystających z kempingów – nocowanie w przygodnym terenie utrudnia brak toalety.

Dzięki postojowemu ogrzewaniu z auta można korzystać zimą, choć poruszanie się po śniegu może nie być łatwe z racji napędu na przód. Gabaryty auta nie są duże, a to sprawia, że można je wykorzystywać nie tylko podczas wycieczek, lecz także w trakcie codziennej jazdy do pracy czy na zakupy.

Volkswagen Caddy California – wyniki testu

0-50 km/h 3,5 s
0-100 km/h 11,4 s
0-130 km/h 20,0 s
0-160 km/h 29,4 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h 6,5 s
Czas rozpędzania 80-120 km/h 9,0 s
Masa rzeczywista/ładowność 1819/630 kg
Rozdział masy (przód/tył) 54/46 proc.
Śr. zawracania 12,1 m (fabryczna)
Hamow. ze 100 km/h zimne 35,7 m
gorące 35,2 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 58 dB (A)
przy 100 km/h 66 dB (A)
przy 130 km/h 71 dB (A)
Spalanie testowe 6,5 l/100 km
Rzeczywisty zasięg 850 km

Volkswagen Caddy California – dane producenta

Rodzaj silnika t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa 1968 ccm
Moc maksymalna 122 KM przy 2750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1600 obr./min
Skrzynia biegów i napęd aut. 7/przedni
Prędkość maksymalna 186 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h bd.
Zużycie paliwa (WLTP) 5,4 l/100 km
Emisja CO2 143 g/km
Dł./szer./wys. 4853/1855/1836 mm
Rozstaw osi 2970 mm
Pojemność bagażnika 1720-3105 l
Pojemność zbiornika benzyny/gazu 55 l
Marka i model opon testowanego auta Bridgestone Turanza
Rozmiar opon (przód i tył) 225/45 R 18

Volkswagen Caddy California – wyposażenie

7 airbagów/utrzymanie pasa ruchu S/S
Elektrycznie sterowane szyby/lusterka S/S
Radio/wielofunkcyjna kierownica S/S
Aktywny tempomat/nawigacja 2780/11 230 zł
Automatyczna, 2-strefowa klimatyzacja 3295 zł
Kamera cofania/cyfrowe wskaźniki 1355/2385 zł
Kuchnia gazowa/ogrzewanie postojowe 6570/6520 zł
Lakier Golden Green/alufelgi 3000 zł/S

Volkswagen Caddy California – gwarancja/ceny

Cena podst. testowanej wersji 150 625 zł
Gwarancja mechaniczna 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat
Przeglądy wg wskazań komputera
Cena testowanego egzemplarza 228 545 zł