• SsangYong Rexton występuje tylko z jednym silnikiem Diesla o mocy 202 KM, a napęd przekazywany jest na tył lub wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów
  • Standardowo samochód ma pięć miejsc, ale za 4500 zł można kupić 3. rząd siedzeń
  • Testowany egzemplarz występował w najbogatszej odmianie Sapphire i za tak skonfigurowany pojazd trzeba zapłacić 222 900 zł
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

SsangYong Rexton pierwszej generacji zadebiutował w 2001 r. i powstawał aż do 2017 r. Wówczas do sprzedaży trafił oferowany obecnie następca, który wprawdzie tak, jak poprzednik jest SUV-em, ale to zupełnie nowa, opracowana od podstaw konstrukcja. Zmiany wprowadzone w porównaniu z pierwszą generacją okazują się wręcz rewolucyjne i dotyczą nie tylko stylistyki, lecz także techniki.

SsangYong Rexton w aktualnym wydaniu opracowany został przez Pininfarinę, zatem nie powinny dziwić odpowiednio dobrane proporcje oraz stylistyka karoserii. Wygląd auta zmodyfikowano podczas liftingu w połowie 2020 r.

W miejsce skromnej atrapy chłodnicy pojawił się wówczas potężny grill, a ponadto zmieniono wygląd przednich oraz tylnych świateł. Wprowadzone zmiany sprawiły, że SsangYong Rexton prezentuje się masywniej, a jednocześnie zyskał bardziej elegancki wygląd.

SsangYong Rexton – wysoka jakość i przestronnie

W trakcie modernizacji zmienił się także wystrój wnętrza. Pojawiła się nowa kierownica i inaczej wyglądają przyrządy na konsoli środkowej. Bez zmian są natomiast materiały wykończeniowe wysokiej jakości.

W testowanej odmianie Sapphire standardem jest czarna, skórzana tapicerka, ale na pokładzie testowanego egzemplarza znalazła się brązowa skóra, za którą trzeba zapłacić 2000 zł (do pakietu Executive o wartości 14 tys. zł).

SsangYong Rexton to wyjątkowo przestronny samochód, który w obu rzędach siedzeń zapewnia jadącym mnóstwo przestrzeni na nogi oraz nad głowami. Co istotne podróż odbywa się na obszernych fotelach, które zapewniają wysoki komfort jazdy.

SsangYong Rexton – może być też 7-osobowy

Ponadto dobrze asekurują one jadących, a tym samym zapobiegają nadmiernemu przechylaniu się w trakcie pokonywania zakrętów. Kierowcy, którzy myślą o wożeniu większej liczby pasażerów mogą zamówić za 4500 zł fotele 3. rzędu (na pokładzie testowanego egzemplarza nie było tego dodatku).

SsangYong Rexton, którego testowaliśmy miał za to wyjątkowo pojemny oraz funkcjonalny bagażnik. Standardowo mieści on aż 820 l, a to w zupełności zaspokoi potrzeby rodziny wyjeżdżającej na urlop.

Kanapę można złożyć, a wówczas uzyskuje się kufer o pojemności aż 1977 l. Dla porównania Kia Sorento z 202-konnym dieslem i napędem 4x4 ma kufer o objętości 821-2011 l.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

SsangYong Rexton – silnik dla spokojnych kierowców

SsangYong Rexton występuje tylko z jednym silnikiem Diesla generującym 202 KM i 441 Nm. Wziąwszy pod uwagę wysoką masę pojazdu (2070 kg), nie są to wartości, które mogą zapewnić oszałamiające osiągi.

W sportowym trybie i po mocnym wciśnięciu pedału gazu samochód sprawnie nabiera prędkości i setkę uzyskuje po akceptowalnych 10 s. Konkurencja jest pod tym względem lepsza, bowiem 202-konna Kia Sorento uzyskuje tę szybkość po 9,2 s.

Prawda okazuje się jednak taka, że SsangYong Rexton nie jest pojazdem, który zachęca do dynamicznych sprintów. To raczej pojazd do spokojnego przemieszczania się i dlatego na co dzień do jego charakteru bardziej pasuje tryb Normal. Wprawdzie w tym ustawieniu pojazd nie staje się zawalidrogą, ale przyspieszenie okazuje się odczuwalnie słabsze.

SsangYong Rexton – automat w standardzie

Przyczynia się do tego w dużej mierze praca seryjnej, automatycznej skrzyni. Podczas gdy w sportowym ustawieniu zmienia ona biegi szybko i przy wyższym poziomie obrotów silnika, to w normalnym ustawieniu czyni to niespiesznie. Jednak niezależnie od sposobu jazdy pochwały należą się przekładni za delikatne, niemal nieodczuwalne przełączanie.

SsangYong Rexton standardowo ma napęd na przód, ale za dodatkowe 9000 zł staje się pojazdem 4x4, a w dodatku zyskuje się jeszcze reduktor. Za dodatkowe 2000 zł można mieć blokadę tylnego mostu. Nie czyni to testowanego pojazdu prawdziwej terenówki, ale w połączeniu z prześwitem o wartości 224 mm wystarczy do przedzierania się przez błotniste bezdroża, a przede wszystkim pomaga podczas poruszania się po śliskiej nawierzchni.

SsangYong Rexton – udany holownik

Wybranie napędu na wszystkie koła (taki miał również testowany egzemplarz) okazuje się przydatne w przypadku osób, które planują holować przyczepy. Mogą one mieć masę do 3000 kg.

Zawieszenie SsangYonga Rextona nastawione zostało przede wszystkim na zapewnienie, jak najwyższego komfortu resorowania. Jest ono na tyle miękkie i na tyle skutecznie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni, że ma się poczucie podróżowania luksusową limuzyną, a nie potężnym SUV-em. Z kolei o tym, że mamy do czynienia z autem tego typu przypominają gabaryty, które utrudniają manewrowanie w ciasnych miejscach oraz znalezienie odpowiedniej luki parkingowej.

SsangYong Rexton – dla miłośników komfortu

To prawda, że układ jezdny nie zapobiega nadmiernym przechyłom karoserii podczas szybkiej jazdy na zakrętach, ale jak już wspomnieliśmy SsangYongiem Rextonem przyjemniej podróżuje się w spokojnym stylu. Unikanie dynamicznego pokonywania łuków jest wskazane tym bardziej, że układ kierowniczy nie jest wystarczająco precyzyjny i nie ułatwia opanowania samochodu.

SsangYong Rexton w topowej wersji Sapphire kosztuje 222 900 zł. Tymczasem za Kię Sorento z 202-konnym dieslem, automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4x4 i w topowej odmianie Prestige Line zapłacimy 239 900 zł.

SsangYong Rexton – nasza opinia

SsangYong Rexton spełnia oczekiwania kierowców, którzy liczą na wysoki komfort jazdy oraz funkcjonalne nadwozie – dobra przestronność i pojemny bagażnik. Auto nie jest zawalidrogą, ale 202-konny silnik nie zachęca też do dynamicznej jazdy. Tym bardziej że miękko zestrojone zawieszenie też preferuje stateczną jazdę, a nie dynamiczne sprinty krętymi drogami. Dodatkowym atutem na tle konkurentów jest korzystna cena zakupu.

SsangYong Rexton – osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 184 km/h
Spalanie (WLTP) średnie 8,7 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 228 g/km
Teoretyczny zasięg 800 km

SsangYong Rexton – dane techniczne

Silnik t.diesel R4/16
Pojemność skokowa 2157 ccm
Moc maksymalna 202 KM przy 3800 obr./min
Maks. moment obrotowy 441 Nm przy 1600 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 8
Dł./szer./wys. 4850/1960/1825 mm
Rozstaw osi 2865 mm
Masa własna 2070 kg
Ładowność 730 kg
Pojemność bagażnika 820-1977 l
Pojemność zbiornika paliwa 70 l
Masa przyczepy hamowanej/niehamowanej 3000/750 kg
Cena wersji Sapphire – standardowa/po doposażeniu 222 900/259 600 zł