Dacia Duster Cup to nowa klasyfikacja w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. W sezonie 2017 do rywalizacji w Dacia Duster Cup przystąpi co najmniej 6 ekip.
Zawodnicy będą startować na specjalnie przygotowanych do rajdów terenowych Daciach Duster. Przygotowaniem Dacii Duster do rajdów terenowych zajmą się dwie firmy: Over Limit Motors oraz Hołowczyc Racing.
Terenowa Dacia Duster wyposażona została w pakiet startowy, na który składają się: homologowana klatka bezpieczeństwa, sportowe fotele kubełkowe, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, sportowa kierownica, system gaśniczy.
Z wnętrza bazowej Dacii Duster usunięto wszelkie zbędne wyposażenie i wygłuszenia w celu obniżenia wagi auta. Cała karoseria została wzmocniona, aby zniosła pokonywanie trudnych rajdowych tras. Podwozie zostało zabezpieczone płytami aluminiowymi przed możliwymi uszkodzeniami podczas jazdy w terenie.
Zastosowano większe koła, gumowe chlapacze i sportowy układ sterowania załączenia tylnego napędu. Zawieszenie zostało zmodyfikowane, zamontowano wzmocnione wahacze oraz sportowe amortyzatory Reiger.
W tylnej części auta wygospodarowano miejsce na 2 koła zapasowe. Silnik wyposażony został w nowy program sterowania wtryskiem i wydajniejszy filtr powietrza wraz z całym układem dolotowym.
Dacia Duster w wersji do rajdów terenowych ma wzmocniony do 130 KM benzynowy silnik o poj. 1.5 litra. Wyższy jest też moment obrotowy – zamiast standardowych 240 Nm jest 287 Nm. Terenowe opony to BF Goodrich w rozmiarze 215/70 R 16. Terenowa Dacia Duster ma zwiększony do 280 mm prześwit (seryjne auta mają 210 mm).
Dacia Duster w wersji gotowej do startu kosztuje 99 tys. netto (121 770 zł brutto). Jak na auto specjalnie przygotowane do rajdów terenowych to bardzo przystępna cena.
Jak podkreślali przedstawiciel Renault podczas prezentacji rajdowej Dacii Duster, cena auta jest tak skalkulowana, aby na zakup i udział w rajdach terenowych stać było młodych zawodników, którzy mają największe problemy z pozyskaniem sponsorów, aby – jak stwierdzono – rajdy terenowe nie były tylko zawodami dla bogatych prezesów i ich synów.
„Dacia Duster Cup to okazja, jakiej dotąd nie było w rajdach terenowych – powiedział podczas prezentacji auta Krzysztof Hołowczyc. Zawodnicy poza profesjonalnie przygotowanym samochodem będą mieli zapewnioną specjalną strefę serwisową, magazyn części zamiennych i doradztwo techniczne".
Co ważne, zawodnicy startujący w Dacia Duster Cup nie muszą mieć licencji, wystarczy podpisanie umowy z organizatorem pucharu i posiadanie Dacii Duster 4x4 w wersji określonej regulaminem zawodów.
Pierwsze eliminacje Dacia Duster Cup odbędą się w kwietniu 2017 r. Organizatorzy zaplanowali minimum 5 rund w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych.
Zawodnicy zainteresowani udziałem w Dacia Duster Cup mogą już zgłaszać się – szczegóły na stronie www.daciadustercup.pl