Owoc ich pracy ma 4250 mm długości (tyle ile Logan), 1900 mm szerokości, 1495 mm wysokości i rozstaw osi sięgający 2804 mm.
Sylwetka może kojarzyć się z futurystycznymi pojazdami komiksowych superbohaterów i trzeba przyznać, że wygląda bardzo atrakcyjnie. Na potężnych, 21-calowych, pięcioramiennych kołach osadzono jednobryłowe nadwozie z wyróżniającą się konstrukcją płaskich świateł przednich i tylnych oraz nietypowym umieszczeniem lusterek wstecznych na przednich słupkach i tylnych kierunkowskazów na dachu. Co ciekawe, po lewej stronie są tylko jedne drzwi, podczas gdy po prawej zainstalowano ich dwoje (tylne otwierają się „pod wiatr”) – ułatwiają dostęp do 4-miejscowego wnętrza.
Część pasażerską można łatwo dopasowywać do aktualnych potrzeb, w tym szybko przekształcać auto z 4- w 2-osobowe, np. chowając przedni fotel pasażera pod siedzeniem kierowcy. Dzięki temu zabiegowi powstaje przestrzeń, w której bez kłopotu zmieści się m.in. rower. Pojemność bagażnika przy standardowym ustawieniu siedzeń wynosi 470 l. Dodatkowy 20-litrowy schowek umieszczono w desce rozdzielczej.Bez napędu na 4 kołaDuster ma przedni napęd i z pewnością trasy off-roadowe nie będą jego żywiołem. Za to doskonale powinien się sprawdzić na miejskich bezdrożach. Pod jego maską zainstalowano znany z obecnie produkowanych modeli Grupy Renault turbodoładowany silnik wysokoprężny dCi 105 o pojemności 1,5 l, mocy 105 KM (77 kW) i momencie 240 Nm dostępnym od 2000 obr./min. Według przedstawicieli Dacii ma on pozwolić na przyspieszanie do „setki” w ciągu niespełna 10 s i zużywać średnio 5,3 l oleju napędowego na 100 km, emitując przy tym CO2 w ilości 139 g/km. Jednostka współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
Podsumowanie
Szanse, by Duster kiedykolwiek trafił do produkcji, są raczej znikome. Być może rumuński koncern wykorzysta niektóre przedstawione w nim pomysły i rozwiązania techniczne. Chociaż z drugiej strony, jeśli tak miałby wyglądać tani crossover dla aktywnej młodzieży, to idę o zakład, że chętnych na jego kupno nie powinno zabraknąć.