- Polscy klienci wcale nie wybierają najtańszej wersji Essential, która kosztuje od 79 900 zł
- Dopłacają do wyposażenia, ale najchętniej wybierają bazowy silnik ECO-G z LPG
- Najpopularniejsze lakiery nadwozia to: Schiste i Sandstone
Z danych opublikowanych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) wynika, że w 2024 r. (do końca października) zarejestrowano 8030 egzemplarzy Dacii Duster, co daje jej 9. miejsce w ogólnym rankingu najpopularniejszych modeli osobowych w Polsce. W tym przypadku na więcej aut zdecydowały się nie firmy, a klienci indywidualni - 4378 sztuk.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowa Dacia Duster na polskim rynku — na gaz i z pełnym wyposażeniem
Polski importer Dacii podzielił się interesującymi danymi z pierwszych siedmiu miesięcy sprzedaży nowego Dustera, czyli od 26 marca do 30 października br.
Okazuje się, że klienci wcale nie wybierają najtańszej wersji Essential, która kosztuje od 79 900 zł i nie rozpieszcza komfortem, choć ma już manualną klimatyzację. Najczęściej decydują się na najbogatsze wyposażenie, czyli odmiany Journey i Extreme, które stanowią łącznie 73 proc. sprzedanych egzemplarzy. Obie kosztują od 93 900 zł, różnią się stylem wykończenia.
Polscy kierowcy dopłacają do wyposażenia, ale najchętniej wybierają bazowy silnik ECO-G (53 proc.). To trzycylindrowa, stukonna jednostka benzynowa 1.0 z fabrycznie zamontowaną instalacją gazową.
21 proc. zamówionych Dusterów ma napęd 4x4, który oferowany jest wyłącznie z silnikiem 1.2 o mocy 130 KM (dostępna jest też wersja przednionapędowa). Najnowszą i najdroższą hybrydę z silnikiem 1.6 (wariant Hybrid 140 kosztuje od 111 400 zł) wybiera prawie co piąty klient (18 proc.).
Nowa Dacia Duster — fakty z polskiego rynku
- Najchętniej wybierany silnik: 1.0 ECO-G 100 KM z fabryczną instalacją LPG - 53 proc. sprzedaży.
- Najpopularniejsza wersja wyposażenia: Journey - 53 proc.
- Najczęściej wybierane kolory: Szary Schiste (27 proc.) i Sandstone (26 proc.).