Olimpiada mając pełen imprimatur Ministerstwa Edukacji daje finalistom uprawnienia polegające na zwolnieniu z końcowych egzaminów zawodowych w szkole średniej oraz wstęp bez egzaminów na wyższe studia techniczne uczeni politechnicznych o kierunku samochodowym (np. Wydział Samochodów Politechniki Warszawskiej). O jej popularności świadczy fakt, iż w II etapie od samego początku wzięło udział ponad 2000 uczniów.

Olimpiada organizowana jest po raz ósmy (finał poprzedniej edycji również odbył się w siedzibie DaimlerChrysler Automotive Polska). Eliminacje miały jak zwykle trzy etapy: I - szkolny, II - teoretyczny oraz III - praktyczny – stanowiący jednocześnie finał. W pierwszym, szkolnym etapie szkoły średnie (mechaniczne i samochodowe) we własnym zakresie wybrały po dwóch najlepszych uczniów.

Ci uczniowie wzięli udział w II teoretycznym etapie Olimpiady, który był rozgrywką półfinałową. Odbył się on 24 marca 2007 r. w gmachu Politechniki Warszawskiej. Uczniowie musieli odpowiedzieć na 41 pytań obejmujących wiedzę podstawową (m.in. materiałoznawstwo, rysunek techniczny czy techniki wytwarzania) oraz specjalistyczną, czyli budowę, naprawę i eksploatację samochodów.

Do finału zakwalifikowanych zostało 12 uczniów, którzy zdobyli największą ilość punktów. To oni 12 maja w siedzibie DaimlerChrysler Automotive Polska walczyli o miano najlepszego technika samochodowego i musieli wykazać się również praktycznymi umiejętnościami dotyczącymi diagnostyki, obsługi i napraw samochodów. Oceniano właściwy przebieg czynności, w tym prawidłowy dobór i posługiwanie się narzędziami, odpowiednią kolejność działania, umiejętność wnioskowania na podstawie zauważonych objawów zużycia, zachowanie zasad bezpieczeństwai higieny pracy a także pozostawiania porządku na stanowisku.

O ostatecznym rezultacie zadecydowała suma punktów uzyskanych w II i III etapie Olimpiady. Najlepszym technikiem okazał się Wojciech Jaszczak z Zespołu Szkół Samochodowych w Bydgoszczy, którego opiekunem był pan Edward Rymaszewski. Drugie miejsce zajął Maciej Filarek z Zespołu Szkół Elektronicznych, Elektrycznych i Mechanicznych w Bielsku-Białej, a trzecie - Sebastian Szwed z Zespołu Szkół Samochodowo-Budowlanych w Częstochowie.Wybrano również Samochodową Szkołę Roku 2007 –został nią Zespół Szkół Samochodowych z Bydgoszczy.

Wybór miejsca nie jest przypadkowy. Firmowy serwis Mercedes-Benz Warszawa przy ul. G. Daimlera w Warszawie istnieje od maja 2004 i jest jednym z największych i najnowocześniejszych serwisów w Polsce. Dysponuje obszernym zapleczem szkoleniowym, które będzie udostępnione uczniom w czasie Finału Olimpiady.

Mercedes-Benz od lat wspiera kształcenie młodej kadry technicznej. Od 2004 marka patronuje klasie Mercedes-Benz w Zespole Szkół Samochodowych nr 2 w Warszawie. Już ponad 100 uczniów realizuje wymagany przez MEN program nauczania poszerzony o zajęcia specjalistyczne związane z diagnozą i naprawą samochodów osobowych. Zajęcia z techniki odbywają się w przygotowanej przez szkołę pracowni Mercedes-Benz oraz w Centrum Szkoleniowym DaimlerChrysler Automotive Polska w Warszawie. Uczniowie oprócz wymaganego przez MEN świadectwa "technika samochodowego", po zdaniu dodatkowego egzaminu uzyskają certyfikat "technika samochodowego Mercedes-Benz".