Auto Świat Wiadomości Aktualności Dealerzy nie chcą jeździć do klientów po wadliwy samochód

Dealerzy nie chcą jeździć do klientów po wadliwy samochód

Autor Tomasz Gdaniec
Tomasz Gdaniec

Związek Dealerów Samochodów naciska na Ministerstwo Sprawiedliwości w sprawie nowelizacji prawa dot. wymiany towarów. Nowy projekt zakłada, że to przedsiębiorca będzie miał obowiązek odebrać pojazd, a nie kupujący go dostarczyć.

Dealerzy uważają, że proponowane przepisy będą dla nich krzywdzące
Dealerzy uważają, że proponowane przepisy będą dla nich krzywdząceCC7 / Shutterstock

"W praktyce ustawodawca chce nałożyć na przedsiębiorców obowiązek odbioru towarów zgłoszonych jako wadliwe lub niezgodne z umową. Obecnie kwestię dostarczenia wadliwego towaru reguluje prawo cywilne" - wyjaśnia związek w komunikacie.

Jak obecnie jest to uregulowane?

Obecnie prawo zakłada, że to kupujący, który zgłasza wadę lub usterkę musi dostarczyć wadliwy produkt do miejsca ustalonego ze sprzedającym bądź w miejsce, gdzie rzecz wydano. Nadal jednak na koszt sprzedawcy. Jeśli transport jest problematyczny lub niemożliwy, wadliwy przedmiot jest udostępniany na miejscu.

"Propozycja sposobu wprowadzenia przepisów jest chaotyczna i nieprzemyślana. Odebranie tak dużego towaru jak samochód będzie wiązało się z dodatkowymi trudnościami dla przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej" - czytamy w piśmie związku dealerów przesłanym do resortu sprawiedliwości.

Obecnie w centralnej ewidencji pojazdów zarejestrowanych jest ponad 38 mln samochodów, ciągników i innych pojazdów silnikowych.

Autor Tomasz Gdaniec
Tomasz Gdaniec
Powiązane tematy:DealerPrawoNaprawa
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków