Logo
WiadomościAktualnościDealerzy nie chcą jeździć do klientów po wadliwy samochód

Dealerzy nie chcą jeździć do klientów po wadliwy samochód

Tomasz Gdaniec
Tomasz Gdaniec

"W praktyce ustawodawca chce nałożyć na przedsiębiorców obowiązek odbioru towarów zgłoszonych jako wadliwe lub niezgodne z umową. Obecnie kwestię dostarczenia wadliwego towaru reguluje prawo cywilne" - wyjaśnia związek w komunikacie.

Jak obecnie jest to uregulowane?

Obecnie prawo zakłada, że to kupujący, który zgłasza wadę lub usterkę musi dostarczyć wadliwy produkt do miejsca ustalonego ze sprzedającym bądź w miejsce, gdzie rzecz wydano. Nadal jednak na koszt sprzedawcy. Jeśli transport jest problematyczny lub niemożliwy, wadliwy przedmiot jest udostępniany na miejscu.

"Propozycja sposobu wprowadzenia przepisów jest chaotyczna i nieprzemyślana. Odebranie tak dużego towaru jak samochód będzie wiązało się z dodatkowymi trudnościami dla przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej" - czytamy w piśmie związku dealerów przesłanym do resortu sprawiedliwości.

Obecnie w centralnej ewidencji pojazdów zarejestrowanych jest ponad 38 mln samochodów, ciągników i innych pojazdów silnikowych.

Udostępnij:
Autor Tomasz Gdaniec
Tomasz Gdaniec
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium