Logo
WiadomościAktualnościDealerzy nie chcą jeździć do klientów po wadliwy samochód

Dealerzy nie chcą jeździć do klientów po wadliwy samochód

Tomasz Gdaniec
Tomasz Gdaniec

Związek Dealerów Samochodów naciska na Ministerstwo Sprawiedliwości w sprawie nowelizacji prawa dot. wymiany towarów. Nowy projekt zakłada, że to przedsiębiorca będzie miał obowiązek odebrać pojazd, a nie kupujący go dostarczyć.

Dealerzy uważają, że proponowane przepisy będą dla nich krzywdzące
CC7 / Shutterstock
Dealerzy uważają, że proponowane przepisy będą dla nich krzywdzące

"W praktyce ustawodawca chce nałożyć na przedsiębiorców obowiązek odbioru towarów zgłoszonych jako wadliwe lub niezgodne z umową. Obecnie kwestię dostarczenia wadliwego towaru reguluje prawo cywilne" - wyjaśnia związek w komunikacie.

Jak obecnie jest to uregulowane?

Obecnie prawo zakłada, że to kupujący, który zgłasza wadę lub usterkę musi dostarczyć wadliwy produkt do miejsca ustalonego ze sprzedającym bądź w miejsce, gdzie rzecz wydano. Nadal jednak na koszt sprzedawcy. Jeśli transport jest problematyczny lub niemożliwy, wadliwy przedmiot jest udostępniany na miejscu.

"Propozycja sposobu wprowadzenia przepisów jest chaotyczna i nieprzemyślana. Odebranie tak dużego towaru jak samochód będzie wiązało się z dodatkowymi trudnościami dla przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej" - czytamy w piśmie związku dealerów przesłanym do resortu sprawiedliwości.

Obecnie w centralnej ewidencji pojazdów zarejestrowanych jest ponad 38 mln samochodów, ciągników i innych pojazdów silnikowych.

Autor Tomasz Gdaniec
Tomasz Gdaniec
Powiązane tematy:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium