Właściciel sieci sklepów Dino, która liczy już 2340 sklepów, już w 2018 r. wykonywał kroki zmierzające do stworzenia należącej do Dino Polska sieci stacji paliw. Uzyskano wtedy koncesję na obrót paliwami przez jej spółkę córkę Dino Oil. Firma jednak ucięła te spekulacje, podając (również w sierpniu 2018 r.), że przewiduje różne strategie rozwoju, ale w najbliższym czasie nie zakłada otwierania sieci stacji paliw, choć uzyskana koncesja mogła firmie posłużyć do np. otwarcia ich przy niektórych ze swoich marketów, podobnie jak robią to inne duże sieci sklepów.

Firma Dino Oil zaczęła jednak funkcjonować — do 2021 r. sprzedawała głównie usługi. Od 2021 r. struktura jej przychodów znacznie się jednak zmieniła. Wpływy pochodzą teraz głównie ze sprzedaży towarów i materiałów, co ewidentnie zgadza się z warunkami koncesji na obrót paliwami. Dodatkowo jej dochody dwukrotnie wzrosły — z 15,48 mln zł w 2021 r. do 37,12 mln zł w 2022 r.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Stacje paliw Dino powstaną?

Temat powrócił za sprawą zmian koncesji na obrót paliwami płynnymi. Jak donosi serwis wiadomoscihandlowe.pl, Dino Oil wystąpił o nią w październiku 2022 r., a decyzję w tej sprawie wydano 16 maja 2023 r. Na jej podstawie firma prowadzić teraz może obrót paliwami na zasadzie pośrednictwa w sprzedaży, wykorzystując do tego karty paliwowe wyemitowane przez Orlen. Sprzedawać może benzyny, oleje napędowe oraz LPG. W koncesji wskazano także miejsce, gdzie sprzedaż może się odbywać — na stacji w miejscowości Łobez przy ul. Drawskiej 41. W tym miejscu znajduje się centrum dystrybucyjne sieci.

Co prawda z opisu w koncesji wynika, że stacja wykorzystywana jest wyłącznie na potrzeby własne, ale sieć może mieć jednak ochotę na otwarcie większej liczby stacji, być może już nie tylko na swój użytek. Firma poszukuje bowiem specjalisty w zakresie projektów dotyczących rozwoju w obszarze stacji paliw, nadzoru nad bezpiecznym funkcjonowaniem stacji, monitorowaniem płatności użytkowników, tworzeniem instrukcji dotyczących obsługi obiektów, kontroli i doskonalenia jakości usług logistycznych wewnętrznych i zewnętrznych oraz analizy wskaźników efektywności. Taki zakres obowiązków wskazywać może, że Dino nie ma zamiaru poprzestać na jednej stacji i być może jest zainteresowane rozwojem sieci komercyjnych stacji.