W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
BMW serii 4 zostało gruntownie zmodernizowane
Zarówno BMW serii 4 Gran Coupe, jak i BMW i4 zyskały zmodernizowane przody z inaczej zaprojektowaną atrapą chłodnicy. W spalinowej odmianie grill wypełniono siatką, a w elektrycznej jest on zasłonięty. W standardzie obramowanie atrapy wykonano z matowego chromu, a w opcji występuje błyszcząca czerń. Nowe są również LED-owe reflektory, a w opcji także matrycowe lampy. We wnętrzu zastosowano zakrzywiony wyświetlacz oraz nową kierownicę. W standardzie wykorzystano dwuramienną kierownicę, a opcjonalnie trzyramienny, spłaszczony u dołu wolant. W tej postaci zastosowano oznaczenie na godzinie 12 oraz ozdobne przeszycia. W spalinowym BMW 4 Gran Coupe standardem są teraz łopatki do zmiany biegów. Większość funkcji (wentylacja, klimatyzacja, opcjonalne podgrzewanie foteli i kierownicy) obsługuje się teraz dotykowo za pośrednictwem ekranu lub za pomocą poleceń głosowych. Zarówno BMW serii 4 Gran Coupe, jak i BMW i4 mają w standardzie sportowe fotele z perforowaną tapicerką. Standardem są teraz ozdobne, matowe listwy w kolorze Dark Graphite oraz ambientowe oświetlenie z dodatkowym podświetleniem wokół centralnych nawiewów powietrza.
Ile kosztuje nowe BMW serii 4?
BMW ma w ofercie propozycję dla każdego kierowcy. My jednak skupimy się dzisiaj na serii 4 w wersji elektrycznej, ponieważ teraz jest idealny moment na jego zakup. W Polsce uruchomiono rządowy program dopłat do samochodów elektrycznych, a to oznacza, że można uzyskać nawet 40 tys. zł. Wysokość dopłaty zależy od kilku czynników, ale łatwo ją obliczyć za pomocą specjalnej strony. Ile kosztuje więc BMW i4? Tu duże zaskoczenie, bo stylowym coupe klasy premium można jeździć już od... 1100 zł netto miesięcznie. Oferty BMW Leasing i BMW Comfort Lease można dostosować do swoich potrzeb. My na potrzeby wyliczeń założyliśmy 24-miesięczny okres leasingu, 15 tys. km rocznego przebiegu i opłatę wstępną na poziomie 27 proc. Każdy z tych parametrów można spersonalizować.
Które BMW i4 wybrać? Jest nawet wersja z literą M
Aktualnie w Polsce do wyboru są aż trzy wersje BMW i4. Podstawa oferty to BMW i4 eDrive35 Gran Coupe z napędem na tył. Już w bazowej wersji i4 ma 286 KM mocy i przyspiesza do 100 km na godz. w sześć sekund. Zasięg to do 500 km wg WLTP. Wersja eDrive40 ma jeszcze więcej mocy, bo 340 KM, co przekłada się na przyspieszenie na poziomie 5,6 sekundy. Takie i4 ma większy akumulator o pojemności 81,3 kWh, a to daje nawet 600 km zasięgu wg WLTP. Topowa propozycja to i4 M50 xDrive o mocy 544 KM i 795 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi tej wersji są imponujące. Pierwsza setka na liczniku to kwestia zaledwie 3,9 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna to 225 km na godz.