Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Na najdłuższy odcinek S6 przyjechała nagrzewnica. I grzeje pełną parą

Na najdłuższy odcinek S6 przyjechała nagrzewnica. I grzeje pełną parą

Droga ekspresowa S6 to kluczowa trasa na północy Polski. Ekspresówka ma przebiegać wzdłuż bałtyckiego wybrzeża i połączyć ze sobą Trójmiasto, Koszalin i Szczecin. Łączy się oczywiście z innymi ważnymi szlakami jak np. S7. Dlatego jej budowa jest kontynuowana nawet w tak trudnych warunkach.

Nagrzewnica na S6
Nagrzewnica na S6Źródło: GDDKiA
  • Prace na nowym 22-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S6 nie ustają. Wykonawca podaje, że ukończył budowę już w 70 proc. To bardzo ważny fragment trasy
  • To właśnie na tym odcinku nowa droga ekspresowa połączy się w przyszłości z drogą prowadzącą do polskiej elektrowni jądrowej
  • Na budowę przyjechała specjalna maszyna, która ma przyspieszyć pracę. Nagrzewnica grzeje pełną parą

Podczas realizacji kluczowego odcinka drogi ekspresowej S6 między Leśnicami a Bożepolem Wielkim, nawet zimowa aura nie jest w stanie zatrzymać postępu prac. Dzięki zastosowaniu nagrzewnicy, możliwe jest prowadzenie robót bitumicznych bez względu na spadek temperatur. Maszyna już działa na ważnym odcinku drogi. To najdłuższy odcinek S6. Powstają trzy węzły (Lębork Południe, Lębork Zachód i Łęczyce), węzeł Bożepole Wielkie zostanie przebudowany, a S6 na tym odcinku połączy się w przyszłości z drogą do polskiej elektrowni jądrowej w gminie Choczewo.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowy odcinek S6 coraz bliżej ukończenia. Jak wygląda postęp prac?

Ponad 70 proc. zaawansowania robót na ponad 22-kilometrowym odcinku S6 świadczy o tym, że prace budowlane nabierają tempa. Zimowe warunki nie są już przeszkodą, a to za sprawą nagrzewnicy, która umożliwia osuszenie i odpowiednie ogrzanie podłoża do układania warstw bitumicznych. Optymalna temperatura podłoża dla prac bitumicznych wynosi +5℃, ale dzięki zastosowaniu tego urządzenia, prace mogą być realizowane nawet przy -3℃ dla podbudowy AC22P.

Nagrzewnica to nieocenione wsparcie na budowie, które gwarantuje prawidłowe przygotowanie warstwy podbudowy z AC22P niezależnie od kaprysów pogody. To kluczowe dla zachowania harmonogramu prac i zapewnienia wysokiej jakości nowo powstającej drogi.

Przeczytaj także: Kto, komu i dlaczego sprzedał polskiego Solarisa?

Droga S6 to najważniejsza droga w regionie

Droga ekspresowa S6 to projekt o strategicznym znaczeniu dla regionu i całego kraju. Odcinek Leśnice - Bożepole Wielkie, wart około 719 mln zł, realizowany przez firmę Budimex, to tylko fragment większej całości, która połączy ważne miasta północnej Polski oraz polskie porty morskie. Dzięki tej inwestycji, podróżowanie między Szczecinem, Koszalinem, Słupskiem, Gdynią i Gdańskiem stanie się szybsze i wygodniejsze.

Na drogę ekspresową S6 czekają nie tylko mieszkańcy nadmorskich województw, ale także turyści. S6 znacząco poprawi jazdę wzdłuż wybrzeża Bałtyku. GDDKiA opisuje ją następująco:

Droga ekspresowa S6 będzie najważniejszą trasą Pomorza i jednym z kluczowych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Sięgać będzie od autostrady A6 w okolicy Kołbaskowa po początek A1 w Rusocinie i połączy największe miasta północnej Polski: Szczecin, Koszalin, Słupsk, Gdynię i Gdańsk. Jej łączna długość wyniesie blisko 400 km. Trasa będzie stanowić połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. To z tą trasą połączą się od północy drogi obsługujące tereny turystyczne na polskim wybrzeżu.

s6
s6Źródło: Onet
Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:DrogiKierowcy
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków